We’re all bloggers now
Θυμάμαι είχα -μαζί με τον Αλέξανδρο- το πρώτο online ελληνικό περιοδικό, τους Κυβερνογράφους, το 1995. Ένα ομαδικό webzine όπως το λέγαμε (δεν υπήρχε η λέξη blog τότε) που ξεκίνησε με τη συμβολή πέντε ανθρώπων και μέχρι το τέλος του είχαν περάσει από εκεί μέσα πάνω από 50 διαφορετικές πένες.
Blog όπως το εννοούν οι περισσότεροι ξεκίνησα για πρώτη φορά το 2004. Αυτό με βάζει μάλλον μέσα στους πρώτους 100 bloggers στη χώρα. Και μετά ξεκίνησα ένα δεύτερο -επαγγελματικό- το 2005, το οποίο κράτησα μέχρι το 2007 και μετά το διέγραψα. Και πολλοί με γνώρισαν μέσα από ένα μηνιαίο newsletter που έγραφα για τους Siteowners για καμιά διετία.
Ο blogger αυτή τη στιγμή έχει ένα κάποιο status ανάμεσα στους επαγγελματίες του κλάδου επικοινωνίας. Χαμηλότερο από αυτό του επαγγελματία δημοσιογράφου, αλλά υψηλότερο από αυτό του μέσου καταναλωτή.
Παράλληλα όμως, οι bloggers αυξάνονται και πληθύνονται. Ο οποίοσδήποτε μπορεί να γίνει blogger με μια γρήγορη επίσκεψη στο Blogger (πλατφόρμα του Google), WordPress ή ακόμα πιο γρήγορα στην πανεύκολη πλατφόρμα του tumblr.
Υπάρχει όμως κι ένας ακόμα πιο γρήγορος τρόπος: τα Notes του Facebook. Μπαίνεις, γράφεις και voila, έγινες κι εσύ blogger.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι πλέον έχουμε όλοι οι καταναλωτές φωνή. Άλλος δυνατότερη και άλλος λιγότερο δυνατή. Αλλά έχουμε όλοι.
- Image via Wikipedia
Και τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες; Σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να είναι εν δυνάμει είτε brand ambassador σου είτε ο επόμενος που θα σε κάνει ρόμπα δημοσίως γιατί έλαβε κακή εξυπηρέτηση.
Τι πρέπει να κάνεις;
Πρέπει να ξαναεκπαιδεύσεις το προσωπικό σου για να καταλάβουν ότι κάθε πελάτης είναι σημαντικότερος απ’ όσο μπορεί να φαίνεται, γιατί όλοι οι καταναλωτές πλέον έχουν ένα κοινό από πίσω. Όλοι μπορούν να μιλήσουν για την επιχείρηση με τα καλύτερα ή με τα χειρότερα λόγια. Όλοι είναι bloggers!
Και αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για να επενδύσεις σε αρίστη εξυπηρέτηση πελατών. Η Ολυμπιακή την έκανε την αλλαγή και έσωσε το brand. Εσύ;