X
    Categories: Social Media

Συνδρομητικό το YouTube

Συνδρομητικό μέσο αποφασίζει η Google να κάνει το YouTube.

Ειδησάρα; Όχι και τόσο.

Η απόφαση αυτή δεν αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών (ούτε τους παραγωγούς περιεχομένου, ούτε τους καταναλωτές), αφού συνδρομητικά κανάλια θα γίνουν μόνο εκείνα που ανεβάζουν premium περιεχόμενο.

Ουσιαστικά, το YouTube γίνεται μια πλατφόρμα μεταξύ Video On Demand και επιτρέπει σε premium publishers να την αξιοποιήσουν, καθώς οι χρήστες θα πληρώνουν συνδρομή μέσω του Google Wallet (το οποίο επίσης θέλει η Google να αναπτύξει περισσότερο).

Το θέμα της συνδρομής είναι περίεργο. Στο παρελθόν, οι περισσότερες εφημερίδες που έγιναν portals δεν κατάφεραν να στηριχθούν στο συνδρομητικό μοντέλο για να βγάζουν τα έξοδά τους. Αντίθετα, η μουσική βιομηχανία κατάφερε να ανακάμψει λίγο χάρη σε υπηρεσίες σαν το iTunes το οποίο αντί να χρεώνει για ολόκληρο το CD χρεώνει ανά τραγούδι.

Η συνδρομή είναι λίγο περίεργο εργαλείο συνδρομής και ειδικά όταν αυτή θα είναι ανά κανάλι, όπως σκοπεύει να την κάνει το YouTube. Οι τιμές θα ξεκινάνε από τα $0,99 το μήνα και η πιλοτική λίστα καναλιών περιλαμβάνει κυρίως παιδικά.

Τι σημαίνει αυτό για τους χρήστες; Ακόμα τίποτα. Οι χρήστες που βρίσκονται σήμερα στο YouTube δεν βρίσκονται online για να καταναλώσουν περιεχόμενο, οπότε δε θα χάσει τίποτα από αυτό του το κομμάτι, απλά θα προσπαθήσει να πάρει ένα κομμάτι της πίτας από άλλους VOD providers όπως το Netflix και το Hulu.

Αν κάποια στιγμή όμως προσπαθήσει το YouTube να χρεώσει περιεχομένο το οποίο έχει ζήτηση και σήμερα διαθέτει δωρέαν, π.χ. music videoclips, τότε αμέσως θα ανοίξει η αγορά για έναν δεύτερο παίκτη.

Τι σημαίνει αυτή η κίνηση για τους marketers; Για τους περισσότερους τίποτα, εκτός αν είστε στην παραγωγή και διακίνηση περιεχομένου, όπου ουσιαστικά ανοίγει η πόρτα για απευθείας πρόσβαση σε καταναλωτές μέσα από μια μεγάλη πλατφόρμα. Σίγουρα η Google θα κρατάει ένα μεγάλο κομμάτι των εσόδων (50% – 70% υποθέτω) αλλά θα παρέχει και μεγάλη κλίμακα κοινού.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.