The New Stuff - Suit digital marketing

6 social media τάσεις που αξίζει να προσέξουμε

Vivian Papazoglou


Διανύοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πρώτες εξελίξεις στα social media του 2016 έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Αν και αδύνατον να προβλέψει κάποιος με απόλυτη ακρίβεια τις αλλαγές που επέρχονται, αυτά είναι ορισμένα trends που ενδέχεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον ενός marketer.

Real-Real Time Engagement

Συνεχώς αυξανόμενη είναι η αλληλεπίδραση των χρηστών με τα social media, επιλέγοντας να εκφράσουν την άποψη τους, τις απορίες τους ή ακόμα και τη δυσαρέσκεια τους μέσα από αυτά.

Σύμφωνα με το Search Engine Watch, το 70% των χρηστών αναμένουν μια απάντηση από το brand με το οποίο έχουν επικοινωνήσει, εκ των οποίων το 53% περιμένει απάντηση εντός μιας ώρας. Σε περιπτώσεις παραπόνων βέβαια, το ποσοστό αγγίζει και το 72%.

Τι μπορεί να μας διδάξει αυτό; Χρειάζεται να εστιάσουμε την προσοχή μας στην αμεσότητα των απαντήσεων. Για να έχει η εταιρία μας μια δυναμική παρουσία στο χώρο των social media, το κλειδί της στρατηγικής είναι οι γρήγορες απαντήσεις.

Live Streaming Video

Υπολογίζεται ότι ο μέσος χρήστης του internet βλέπει περίπου 66 λεπτά βίντεο την ημέρα. Το live streaming video προσφέρει τη δυνατότητα για πιο διαδραστική συμμετοχή γι αυτό και δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει η αναμενόμενη άνθιση του. Τα πρώτα δείγματα γραφής ήρθαν από την επιτυχία των εφαρμογών Periscope και Meercat κατά το 2015, αλλά και από την δυνατότητα  live streaming απευθείας στο Facebook.

live streaming

Social Commerce

Σύμφωνα με έρευνες τα social media δείχνουν να επηρεάζουν όλο και περισσότερο τις αποφάσεις των καταναλωτών για τις αγορές τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι αμερικανικές πωλήσεις του 2014 που προέρχονταν από social media αυξήθηκαν κατά 26% και έφτασαν τα $3,3 δις.

Αυτό λοιπόν, έχει οδηγήσει στη δημιουργία πιο commerce-focused πλατφορμών και features για τους marketers και τους advertisers. Για παράδειγμα, το 2015:

  • Το Facebook και Youtube εισήγαγαν τα “360 ads” για πιο engaging εμπειρίες
  • To Instagram συνέχισε να εξελίσσει τα ad-formats συμπεριλαμβάνοντας και τα λεγόμενα “action-oriented formats”
  • To Pinterest εισήγαγε τη το “buyable pin”
  • To Twitter συνέχισε να πειραματίζεται με το “buy button”

 

SEO

Με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να χτίζουν τη στρατηγική τους λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος διαφήμισης, κρίνεται αναγκαία η βελτιστοποίηση των οργανικών αποτελεσμάτων.

Μπορούν όμως να επηρεάσουν τα social media το SEO;

Αν και δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση των δυο, η έντονη και στοχευμένη δραστηριότητα στα social media μπορεί να οδηγήσει σε υψηλό traffic προς το site σας λόγω μεγάλου αριθμού shares ή followers και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να βγείτε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Άλλωστε το 33% των χρηστών επιλέγουν τα πρώτα στοιχεία που του παρατίθενται στα οργανικά αποτελέσματα του Google.

Επίσης, θα έχετε παρατηρήσει πως όλο και αυξάνονται τα αποτελέσματα αναζήτησης τα οποία προέρχονται από κάποια social πλατφόρμα (πχ. tweets, youtube videos, σελίδες ή ποστ στο Facebook…)  Όλα αυτά είναι δείγματα πως τα web και τα social media γίνονται ένα σχεδόν ενιαίο πράγμα, χωρίς να μπορείς να χαράξεις μια καθαρή διαχωριστική γραμμή.

seo

Mobile First

Ας αφήσουμε τα νούμερα να μιλήσουν από μόνα τους: Το 2015, σε τουλάχιστον 10 χώρες, η περιήγηση στο web από συσκευές κινητών ξεπέρασε αυτή του υπολογιστή. Άλλωστε, το 80% των χρηστών είναι πλέον κάτοχοι ενός smartphone.

Κατ’επέκταση, κρίνεται άμεση η ανάγκη των εταιριών να εστιάσουν την προσοχή τους στα mobile devices όπως smartphones, tablets και smartwatches.

mobile

Data Driven Decisions

Τα social media analytics έφεραν πιο κοντά τις εταιρίες με το κοινό τους. Η στόχευση τους είναι πιο αποτελεσματική καθώς έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το κοινό που θα διαφημιστούν με βάση τα όρια ηλικίας, τις προτιμήσεις τους ή τις ανάγκες τους. Πλέον τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα είτε από τις ίδιες τις πλατφόρμες, είτε από τρίτους είναι πολύ έξυπνα και εξειδικευμένα. Η διαίσθηση έχει αρχίσει να αντικαθίσταται από την έξυπνη συλλογή και επεξεργασία πολλών στατιστικών και δεδομένων ως βασικό κριτήριο λήψης αποφάσεων, και αυτό αναγνωρίζεται και από την πλευρά των agencies αλλά και από την πλευρά των brands.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι εταιρίες πρέπει να εφησυχάζονται με τα δεδομένα ανάλυσης και να αφήσουν τα πράγματα να κυλήσουν από μόνα τους. Σε καμία περίπτωση οι αποφάσεις δεν θα πρέπει να βασίζονται μόνο στα νούμερα, αλλά σε συνδυασμό με τη δημιουργικότητα μπορεί να αποτελέσει έναν χρήσιμο οδηγό.

Το 2016 αναμένουμε να είναι μια συναρπαστική χρονιά στον χώρο των social media.

Advertising · Social Media

Social Media · trends

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Vivian Papazoglou

Η Βίβιαν έχει οικονομικό υπόβαθρο. Τον τελευταίο καιρο ανακαλύπτει το χώρο του digital marketing και τις προοπτικές του. Σήμερα εργάζεται στη Socialab ως project manager και βλέπει τη δουλειά της ως μια δημιουργική πρόκληση.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting