The New Stuff - Suit digital marketing

Η Old schoolιά του Marketing στις υψηλές τεχνολογικά ταχύτητες

Stavros Grigorakakis


Ξέρω ότι είναι δύσκολο και συνάμα παράξενο σε μια εποχή όπου το marketing δουλεύει σε διαστημικούς ρυθμούς να δεχθείς πως το old school marketing δουλεύεται ακόμα, αλλά θα σε βάλω σε σκέψεις. Όχι μόνο δουλεύεται αλλά φέρνει και τα απαιτούμενα αποτελέσματα! Φαντάσου ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο νέας γενιάς με εργοστασιακή τελική ταχύτητα 400km/h. Τώρα σκέψου ότι αυτό το project έχει ακόμα ρόδες και τιμόνι. Σίγουρα όχι τα ίδια με πριν 20 χρόνια, όμως βασισμένα στην ίδια λογική.

Όπως στο αυτοκίνητο έτσι και στο marketing δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια το πότε θα αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα, αλλά μπορούμε να κάνουμε μια σχετική εκτίμηση. Παρακάτω θα αναφέρω κάποια από τα στοιχεία εκείνα που ακόμα αποδίδουν, με άγνωστο το πότε θα σταματήσουν να το κάνουν αυτό.

 

Promotional Gifts

Τα διαφημιστικά δώρα είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα μιας τεχνικής marketing που δουλεύει απο τότε που ανακαλύφθηκε το εμπόριο στην ανταλλακτική του μορφή. «Ευκαριστώ που αγκοράζει συνέκεια απο εμένα, εγκώ κάνει ντώρο και σανντάλια γκια τα πιντιά σου», πιθανόν να έλεγε ένας έμπορος της τότε εποχής, που μοιάζει με το «Σας ευχαριστούμε πολύ για την προτίμηση που μας δείχνετε, γι’ αυτό κι εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας, χαρίζοντάς σας “σανντάλια γκια τα πιντιά σου”» που θα έλεγε μια εταιρία του σήμερα.

 

Jingles/Pitches/Slogans

Catchy φράσεις πιάνοντας τον παλμό της σύγχρονης πραγματικότητας και ψιθυρίζοντας κάτι sexy στο αυτί του καταναλωτή, είναι μια παλιά και πολύ πετυχημένη συνταγή. ΟΚ, όχι τόσο πετυχημένη όσο τα σουτζουκάκια της γιαγιάς μου αλλά whatever! Αυτές οι φράσεις έχουν την τάση να κολλάνε και να περιστρέφονται στο κεφάλι σου όλη την ημέρα. Τις σιγοτραγουδάς στο μετρό και το καταλαβαίνεις μόνο όταν σε σκουντήξει ο διπλανός γιατί τον ενοχλείς. Παίξε μ’αυτές και δε θα χάσεις!

Ακολουθεί διαφημιστικό μήνυμα της εποχής μου. #NOT

Coupons/Mailers

Είναι σαν να σε βλέπω. Είσαι έτοιμος να με πιάσεις από το γιακά αλλά gimme a minute να εξηγηθώ. Σου έχω άλλο ένα. Για παράδειγμα την αποστολή έντυπων προσφορών και καταλόγων και και… Αστειεύομαι (σχεδόν)! Εννοείται πως πλέον τα έντυπα χρησιμοποιούνται από ελάχιστα έως καθόλου και μοιάζουν εντελώς παρωχημένα, όμως σε μια πιο εκσυγχρονισμένη μορφή τους είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικά. NEWSLETTERS etc. αναφώνησε και όλοι εμβρόντητοι είπαν με μια φωνή «μμμμμάλιστα…οοοοκ!». Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούμε τη φυσική διεύθυνση του καταναλωτή, χρησιμοποιούμε την ηλεκτρονική. Ένα ακόμα θετικό είναι πως στα newsletters ο καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει το κουμπάκι που γράφει unsubscribe και δεν χρειάζεται να θυροκολλήσει αφίσα που να γράφει με επιτακτικό ύφος «ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΠΛΑΣΙΕ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΦΥΛΛΑΔΙΩΝ». Με αυτό τον τρόπο γλιτώνουμε και spamάρισμα του καταναλωτή και την κακή αλληλεπίδρασή μας μαζί του.

Και κάπου εδώ τελειώνει το άρθρο αυτό με την εξής παρατήρηση. Για να συμβούν όλα τα παραπάνω με τη ζητούμενη αποτελεσματικότητα, σίγουρα η βοήθεια κάποιου με το know how είναι απαραίτητη. Η oldschoolιά είναι πολύ καλή αλλά χρειάζεται και ο σωστός Hipster Neanderthal με laptop και μεταξωτά εσώρουχα ώστε να γίνει δουλίτσα.

Αυτά από εμένα καλοί μου marketers!

Σύντομα ξανά κοντά σας…

Advertising · Funny · marketing · Social Media · Traditional Media

newsletters · promotional gifts · slogans · unsubscribe

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Stavros Grigorakakis

Ο Σταύρος είναι απόφοιτος του τμήματος Εμπορίας & Διαφήμισης του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Αθηνών. Την περίοδο αυτή εργάζεται ως Account Executive στη Socialab, παράλληλα με τις σπουδές του στο Professional Diploma in Digital Marketing του ALBA Graduated School. Ασχολούμενος εκτενώς με το αντικείμενο, πιστεύει πως το Digital Marketing επιδέχεται αλλαγές υψηλών ταχυτήτων που συνεπάγεται αμείωτο ενδιαφέρον προς αυτό.

Recently Published

»

Instagram: Block στα προσβλητικά σχόλια!

»

Conversions: Αυξήστε τα με τη βοήθεια των Social Media!

»

Θεωρία των Χρωμάτων: Τα oφέλη της στο Marketing

»

Job Alert: Performance Marketing Specialist

»

Τι είναι τελικά το remarketing;

»

Πώς να κάνεις set up την Google AdWords καμπάνια σου σε 9 βήματα!

»

Augmented Reality: Αλλαγή στην αγοραστική εμπειρία

»

Τα trends, των trends… (ὦ) trends!

»

Diversity Marketing: Αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα

»

Snapchat vs. Instagram Stories: Εσείς ποιο θα προτιμήσετε;

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο