The New Stuff - Suit digital marketing

Οι αλλαγές στο News Feed του Facebook και πως να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας

Stavroula Kogka


Στις 12 Ιανουαρίου του 2018, ο CEO του Facebook Mark Zuckerberg ανακοίνωσε μια μεγάλη επικείμενη αλλαγή στο News Feed της σελίδας, μία αλλαγή που θα έχει πιθανότατα μεγάλο αντίκτυπο σε brands και υπηρεσίες που χρησιμοποιούν τη σελίδα για να επικοινωνούν με τους ήδη υπάρχοντες αλλά και να έχουν πρόσβαση σε νέους πελάτες.

Με λίγα λόγια, το Facebook θα αλλάξει τον αλγόριθμό του έτσι ώστε να δώσει προτεραιότητα στις δημοσιεύσεις από προφίλ φίλων και να κρατήσει στο παρασκήνιο αυτές από επιχειρήσεις και μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο θεμελιώδης στόχος του Facebook θα αλλάξει. Αντί να εστιάζει στην ανεύρεση περιεχομένου , θα μετατοπιστεί στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν πιο ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Αναγνωρίζοντας ότι ο αρχικός στόχος του Facebook ήταν να βοηθήσει τους ανθρώπους να παραμείνουν συνδεδεμένοι και να αισθάνονται πιο κοντά, ο Zuckerberg έγραψε σε μια δήλωση στη σελίδα του ότι «το δημόσιο περιεχόμενο – δημοσιεύσεις από επιχειρήσεις, προϊόντα και μέσα ενημέρωσης – παραγκωνίζει τις προσωπικές στιγμές που μας βοηθούν να συνδεόμαστε με τα κοντινά μας πρόσωπα».

Θα περάσει λίγος καιρός μέχρι να εφαρμοστούν οι αλλαγές, αλλά ο Zuckerberg λέει ότι οι χρήστες θα βλέπουν τελικά λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο όπως οι δημοσιεύσεις από επιχειρήσεις και περισσότερο από φίλους, οικογένειες και ομάδες.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τις επιχειρήσεις;

Το Facebook κινείται σιγά-σιγά προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και χρόνια, με αρκετές ενημερώσεις αλγορίθμων που αφορούν το News Feed για να βοηθήσει στην εξάλειψη συγκεκριμένων τύπων περιεχομένου «κακής ποιότητας» από μάρκες, όπως το click-bait και το engagement-baiting.

Αυτή η τελευταία αλλαγή στον αλγόριθμο του News Feed δεν είναι και το τέλος του κόσμου. Για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα κατεύθυνση του Facebook αν θέλουν να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο ως τρόπο προσέγγισης πελατών.

Διαβάζοντας την ανακοίνωση του Zuckerberg στο σύνολό της και μελετώντας την κατεύθυνση που ακολουθεί  το Facebook τα τελευταία δύο χρόνια, υπάρχουν πολλές ενδείξεις για το πού πρέπει να κατευθυνθούν οι επιχειρήσεις.

Παρακάτω σας προτείνουμε μερικές από τις στρατηγικές που θα πρέπει να εξετάσει το brand σας για να σας βοηθήσουν να συνεχίσετε να έχετε μια θετική πορεία στο Facebook:

Αναπτύξτε μια πραγματική κοινότητα fans

Σε ένα άλλο σημείο στο μήνυμά του, ο Zuckerberg, έγραψε:

«Το δημόσιο περιεχόμενο που θα βλέπετε περισσότερο θα προωθείται σύμφωνα με το ίδιο πρότυπο (όπως αυτό για τα προσωπικά προφίλ) και θα πρέπει να ενθαρρύνει τις ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων».

Εάν θεωρήσουμε ότι το Facebook θα δώσει προτεραιότητα στις προσωπικές και τοπικές ιστορίες, τότε φαίνεται σωστό οι μάρκες να πρέπει να τροποποιήσουν το μάρκετινγκ τους ώστε να ταιριάζει μέσα σε αυτά τα όρια.

Αυτή η διαδικασία θα είναι πιο εύκολη για ορισμένα brands απ’ ότι για κάποια άλλα, αλλά η ανταμοιβή για όσους την ακολουθήσουν θα αξίζει την προσπάθεια.

Παρέχετε value-filled content

Για τις επιχειρήσεις, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν την ευκαιρία να φτάσουν σε ένα μεγάλο ακροατήριο, όπως ποτέ πριν, και πολλές από αυτές κυνηγούν αριθμούς αντί να παρέχουν αυτό που πραγματικά θέλουν οι χρήστες, δηλαδή περιεχόμενο με νόημα.

Ως επιχειρήσεις, πρέπει να επικεντρωθείτε εκ νέου στο κοινό, στον πελάτη, στον χρήστη και να τους παραδώσετε αυτό που θέλουν πραγματικά. Εάν έχετε πέσει στην παγίδα του να κυνηγάτε αριθμούς, σκεφτείτε να αλλάξετε τις μετρήσεις σας για να εστιάσετε στη συνάφεια – και στο value-driven περιεχόμενο: πραγματικές αλληλεπιδράσεις, κοινότητα και ισχυρότερη σχέση με τους πελάτες σας.

Δημιουργήστε περισσότερο Video Content (ειδικά Live Video)

Η άνοδος του βίντεο στο Facebook ήταν αστρονομική και δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι το Facebook δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο βίντεο στο News Feed.

Είτε είναι προ-ηχογραφημένο είτε – ακόμα καλύτερα – ζωντανό, οι σελίδες θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εντάξουν το βίντεο περιεχόμενο στην επιχειρηματική στρατηγική τους στο Facebook. Επιπλέον, εάν αυτό το περιεχόμενο βίντεο δημοσιεύεται τακτικά και οδηγεί στην εμπλοκή της κοινότητας, θα κάνετε ακριβώς αυτό που θέλει ο αλγόριθμος.

Σε ένα άλλο σημείο στο μήνυμα του Zuckerberg, ο ίδιος γράφει:

«Έχουμε δει τους χρήστες να αλληλεπιδρούν περισσότερο στα ζωντανά βίντεο από τα συνηθισμένα».

Με έναν έμμεσο τρόπο λοιπόν, λέει δημιουργήστε βίντεο, ειδικά ζωντανά, και μιλήστε τους ανθρώπους για αυτό.

Πειραματιστείτε με το Messenger

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που προβλέπονται για το social media marketing το 2018 είναι η άνοδος της αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων, ιδίως μέσω εφαρμογών συνομιλίας όπως το Messenger.

Εάν αλλάξει ο αλγόριθμος στο News Feed του Facebook σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε να προσεγγίσετε όσο περισσότερους δυνητικούς πελάτες όπως και πριν, ενώ για εκείνους που ήδη προσεγγίζετε, είναι ακόμα πιο σημαντικό να παρέχετε μια εξαιρετική εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών.

Το Messenger είναι ιδανικό για αυτό, δεδομένης της αμεσότητας και του πόσο προσωπική είναι η αλληλεπίδραση. Σκεφτείτε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εξυπηρετείτε πελάτες μέσω του Messenger και πώς μπορείτε να τους οδηγήσετε για να το χρησιμοποιήσουν.

Εκτός από ένα κουμπί που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας σας, για παράδειγμα, το Facebook εισήγαγε διαφημίσεις με κλικ στο Messenger τον Νοέμβριο του 2016.

Εφαρμόστε μια πληρωμένη στρατηγική

Πολύ σπάνια οι επιχειρήσεις μπορούν να βασίζονται σε οργανικά αποτελέσματα για να συνδεθούν με το επιθυμητό κοινό τους στο Facebook – τουλάχιστον όχι στο πλήρες των δυνατοτήτων τους.

Καμία επιχείρηση δεν θα μπορούσε να αγνοήσει τα μηνύματα του Facebook για να ενισχύσει μια θέση ή να προωθήσει μια σελίδα και τα στοιχεία δείχνουν ότι η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να είναι εξαιρετικά επικερδής.

Advertising · Facebook · marketing · Online Marketing · Social Media · Video

digital strategy · Facebook · fb newsfeed

Brand & Marketing Managers

Media

Stavroula Kogka

Η Σταυρούλα Κόγκα είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Ο κλάδος του digital marketing την κέρδισε και αυτή την περίοδο εργάζεται ως Media Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Graphic Designer και Digital Marketer – όταν αυτοί οι δύο συγκρούονται

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

»

7 τρόποι να διορθώσεις ένα αποτυχημένο Digital Marketing Strategy

»

Πού χρειάζεται να εστιάζει μια Social Media στρατηγική

»

7 συμβουλές για να γίνεις ένας επιτυχημένος ηγέτης στις ψηφιακές πωλήσεις

»

Πώς θα κάνεις ένα Instagram Giveaway: Συμβουλές και Ιδέες

»

Πως το SEO θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει

»

Beacons και 5 καινοτόμοι τρόποι χρήσης τους στο Retail

»

11 Στατιστικά για την «επανάσταση» της φωνητικής αναζήτησης

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο