The New Stuff - Suit digital marketing

Οδηγός για τους marketers: μάθε να ακούς το κοινό σου!

Ηλιάνα Χαλιμούρδα


Ως άνθρωποι δεν είμαστε καλοί στο να ακούμε τους άλλους κι αυτό είναι αρνητικό για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Μελέτη που πραγματοποίησε ένας καθηγητής Ρητορικής στο πανεπιστήμιο της Μινεσότα, έδειξε ότι το 50% των ενηλίκων δεν μπορεί να περιγράψει το περιεχόμενο μιας δεκάλεπτης παρουσίασης, λεπτά μετά από την παρακολούθησή της. Τα αποτελέσματα 48 ώρες μετά την παρουσίαση είναι ακόμα χειρότερα, καθώς το 75% δεν μπορούσε να ανακαλέσει το θέμα που θίχτηκε.

Τι λέει η επιστήμη

Στην πραγματικότητα, η επιστήμη της ακρόασης είναι αυτή που μας εμποδίζει να είμαστε καλοί ακροατές, αφού ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει την ικανότητα να αφομοιώνει 400 λέξεις το λεπτό. Ακόμα κι ένας άνθρωπος με ταχεία ομιλία μπορεί να πει περίπου 125 λέξεις το λεπτό.

Αν κάνουμε τα μαθηματικά, αυτό σημαίνει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος παραμένει αδρανής κατά το 75% του χρόνου που ακούει κάποιον να μιλάει. Στους εγκεφάλους όμως δεν αρέσει η αδράνεια, αλλά η κίνηση και η ενέργεια.

Επιπλέον, στο να μην ακούμε τους γύρω μας συμβάλλουν και τα social media, τα οποία κάνουν τους χρήστες όχι μόνο να κάνουν φασαρία, αλλά και να την επαινούν, αντί να δίνουν προσοχή στο τι λένε οι ‘φίλοι’ τους.

Ως marketers είναι πολύ δύσκολο να σταματήσουμε και να ακούσουμε γιατί έχουμε συνηθίσει να δημιουργούμε θόρυβο, να μιλάμε. Κι αυτό γιατί ως άνθρωποι θέλουμε να γινόμαστε κατανοητοί στους άλλους και ο μόνος τρόπος να το πετύχουμε αυτό είναι μέσα από την ομιλία.

Προκειμένου να είναι κανείς καλός ακροατής, πρέπει να είναι πραγματικά παρών και να συμμετέχει ενεργά στη συζήτηση, χωρίς να απορροφά την ενέργεια και τις ιδέες του συνομιλητή του, αλλά να τον στηρίζει και να τον ωθεί να ξεδιπλώσει περισσότερο τη σκέψη του.

Γιατί το να ακούς το κοινό είναι σημαντικό για τους marketers και πώς να το κάνεις

Όταν ακούμε το κοινό και το μη κοινό μας, μπορούμε να διορθώσουμε επιχειρηματικά λάθη με βάση αυτά που μας λένε.

Για να το πετύχουμε αυτό, ας ξεκινήσουμε με τα βασικά:

-Όταν συζητάς με κάποιον, ειδικά για κάτι σημαντικό, βάλε το κινητό σου σε λειτουργία πτήσης.

-Κλείσε την πόρτα του δωματίου στο οποίο βρίσκεσαι εσύ και ο συνομιλητής σου.

-Συγκεντρώσου στη συζήτηση που γίνεται εκείνη ακριβώς τη στιγμή

5 τρόποι για να γίνεις καλύτερος ακροατής

1. Κάνε καλύτερες και πιο στοχευμένες ερωτήσεις.

Όταν προσπαθείς να καταλάβεις τους καταναλωτές σου ακούγοντας τι έχουν να σου πουν, δημιουργείς ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορεί να ειπωθεί οτιδήποτε. Αυτό είναι τόσο απλό όσο το να ρωτήσεις ‘γιατί’ και το ‘γιατί’ είναι ίσως το πιο δυνατό χαρτί ενός marketer. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να ρωτάς ‘γιατί’ σε ό,τι λέει ο συνομιλητής σου, αλλά προσπάθησε να κάνεις ερωτήσεις που θα δείχνουν ότι ακούς αυτά που λέει ο άλλος άνθρωπος, τα καταλαβαίνεις και θέλεις να μάθεις περισσότερα.

2. Καλλιέργησε την ενσυναίσθηση.

Χτίζεις την ενσυναίσθηση με τον ίδιο τρόπο που μαθαίνεις να κάνεις κάτι, με χρόνο και αφοσίωση. Είναι αλήθεια ότι η ενσυναίσθηση παίζει σημαντικό ρόλο στις επιχειρήσεις, αφού μια επιχείρηση έχει να κάνει με τις ανθρώπινες ανάγκες και πώς να τις ικανοποιήσει. Αν δεν μπορείς ως άνθρωπος να κατανοήσεις τις ανάγκες των άλλων, τότε δε θα μπορέσεις να το πετύχεις ούτε ως επιχείρηση.

3. Κράτα σωστές σημειώσεις.

 Οι περισσότεροι από εμάς κρατάνε σημειώσεις όταν βρίσκονται σε μια επαγγελματική συζήτηση. Αν όμως όσα σημειώνεις δε σε βοηθούν πρακτικά να καταλάβεις όσα συζητήθηκαν και να φτιάξεις την απάντησή σου, τότε είναι ανούσια. Ένα trick για να μάθεις να σημειώνεις τα ουσιώδη είναι το εξής: την επόμενη φορά που θα βρεθείς σε μια συνάντηση, δημιούργησε 2 στήλες σημειώσεων, την body και την margin. Στην πρώτη, σημείωνε μόνο όσα λέει ο συνομιλητής σου ενώ στη δεύτερη, τις σκέψεις, ιδέες, παρατηρήσεις και απορίες πάνω στο θέμα. Όταν έρθει η σειρά σου να μιλήσεις, προσπάθησε να καλύψεις όσα περισσότερα μπορείς από τη λίστα σου.

4. Μάθε να διαβάζεις τη γλώσσα του σώματος.

 Στην εποχή του texting και του chatting, είναι βέβαιο ότι η ικανότητά μας να διαβάζουμε τους ανθρώπους μέσω της γλώσσας του σώματος θέλει βελτίωση. Έχοντας στη διάθεσή μας τις οθόνες και τα smartphones, σκοτώνουμε σιγά σιγά την ουσιαστική επικοινωνία. Ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε αυτό, ξεκινώντας με μικρά αλλά βασικά βήματα, όπως το να παρατηρείς τις μικρές κινήσεις που κάνει ο συνομιλητής σου και να προσπαθήσεις να τις ερμηνεύσεις.

5. Ησύχασε το μυαλό σου.

 Το μυαλό μας πολλές φορές μπορεί να γίνει θορυβώδες, με αποτέλεσμα να μας διακόπτει και να μην ακούμε πραγματικά όσα λέει ο συνομιλητής μας. Προσπάθησε να το διατηρείς ήσυχο. Ένας καλός τρόπος να το πετύχεις αυτό είναι ο διαλογισμός. Σίγουρα δε θα τα καταφέρεις από την πρώτη μέρα, όμως σταδιακά θα μάθεις να τιθασεύεις τη φασαρία και το χάος που επικρατεί στο κεφάλι σου κι έτσι θα γίνεις καλύτερος ακροατής.

Advertising · How To · marketing · Online Marketing

audience · how to · listening · marketers · marketing

Brand & Marketing Managers

Communications · Media

Ηλιάνα Χαλιμούρδα

Η Ηλιάνα πρόσφατα αποφοίτησε από το τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με κατεύθυνση Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις. Εργάζεται ως PR Executive στην οικογένεια της Socialab και της αρέσει να ενημερώνεται για τα νέα trends του digital κόσμου.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting