The New Stuff - Suit digital marketing

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

Κωνσταντίνος Κυρίτσης


Συχνά όταν δημιουργείτε περιεχόμενο για ιστοσελίδες και emails ή απλώς αποφασίζετε για το κατάλληλο Call-To-Action, είναι εύκολο να ενδώσετε στον πειρασμό να επιλέξετε με βάση το ένστικτο. Παρόλα αυτά, η προσέγγιση αυτή μπορεί εύκολα να σας παραπλανήσει.

Εξασφαλίστε τα βέλτιστα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μεθόδους A/B Testing (γνωστές και ως Split Testing). Η βέλτιστη πρακτική συχνά διαφέρει ανάλογα με τον κλάδο και το κοινό, γι’ αυτό η αξιολόγηση με A/B Testing είναι πάντοτε ο πιο ορθός τρόπος να πετύχετε την μέγιστη δυνατή απόδοση.

Μέσα από το πείραμα αυτό, μπορείτε να συγκρίνετε πως μία εκδοχή ενός συγκεκριμένου περιεχομένου αποδίδει σε σχέση με μία άλλη. Παρακάτω, παρουσιάζονται δύο παραδείγματα διαφορετικών πειραμάτων:

1ο Παράδειγμα: Τεστ εμπειρίας χρήσης

Πιθανώς θέλετε να δοκιμάσετε εάν η μετακίνηση ενός CTA Button από την sidebar στο κέντρο της σελίδας θα αυξήσει το CTR (Clickthrough Rate). Για να δοκιμάσετε αυτή την θεωρία, δημιουργήστε μια δεύτερη σελίδα με την προτεινόμενη αλλαγή, και παρουσιάστε τυχαία κάθε μια από τις σελίδες σε παρόμοιο αριθμό χρηστών.

2ο Παράδειγμα: Τεστ σχεδιασμού

Ίσως πάλι να θέλετε να δοκιμάσετε αν ένα διαφορετικό χρώμα, αντί για θέση, στο CTA Button θα ανέβαζε το CTR. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε και πάλι να δημιουργήσετε μια εναλλακτική εκδοχή της σελίδας με την αλλαγή. Μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, θα συγκρίνατε την απόδοση των δύο σελίδων και θα διατηρούσατε την καλύτερη.

Κανόνες για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test

1. Επιλέξτε μόνο μία μεταβλητή.

Ακόμα και μικρές, φαινομενικά ασήμαντες αλλαγές μπορούν να οδηγήσουν σε αισθητές διαφορές στην απόδοση. Εκτός ειδικών περιπτώσεων, για να αποδώσετε σωστά τις διαφορές στην απόδοση πραγματοποιείστε μόνο μία αλλαγή ανάμεσα στις εκδοχές.

2. Ορίστε το στόχο σας.

Αν και είναι καλό να αξιολογήσετε πολλούς δείκτες μετά από ένα πείραμα, εντοπίστε πριν ακόμα ξεκινήσετε έναν που θεωρείτε ως βασικό για την μέτρηση της επιτυχίας του πειράματος, και δημιουργήστε μια υπόθεση για το μέγεθος και την κατεύθυνση της μεταβολής που αναμένεται.

3. Δημιουργήστε εκδοχές “control” και “challenger”.

Αφού έχετε αποφασίσει την μεταβλητή σας και τον βασικό δείκτη του πειράματος, δημιουργήστε μια νέα εκδοχή με την αλλαγή που επιθυμείτε να δοκιμάσετε. Η εκδοχή αυτή είναι γνωστή και ως “challenger”. Συγχρόνως, διατηρήστε και την υπάρχουσα εκδοχή χωρίς καμία αλλαγή (γνωστή ως “control”) για να μπορέσετε να συγκρίνετε τα αποτελέσματα.

4. Δημιουργήστε ισομεγέθεις, τυχαίες και επαρκείς ομάδες δοκιμής.

Για να έχετε αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα, θα πρέπει οι ομάδες δοκιμής που θα δημιουργήσετε να είναι πραγματικά τυχαίες, να έχουν περίπου το ίδιο μέγεθος, αλλά και να είναι επαρκώς μεγάλες.

5. Δοκιμάστε και τις δύο εκδοχές ταυτόχρονα.

Οποιαδήποτε διαφορά στον χρόνο μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τα αποτελέσματα. Αν δοκιμάζετε μια αλλαγή χωρίς να την συγκρίνετε ταυτόχρονα με την control εκδοχή, δεν θα γνωρίζετε αντικειμενικά κατά πόσον οι μεταβολές οφείλονται στο πείραμά σας ή απλά σε εξωτερικούς παράγοντες.

6. Ζητήστε ανατροφοδότηση από πραγματικούς χρήστες.

Μπορεί σε μεγάλο βαθμό το A/B Testing να βασίζεται σε ποσοτικά δεδομένα, τα οποία μπορούν να σας δείξουν τις μεταβολές, ωστόσο, δεν είναι σε θέση να σας εξηγήσουν τις αιτίες πίσω από αυτές. Δημιουργήστε surveys ή polls για να κατανοήσετε τους πραγματικούς λόγους της συμπεριφοράς των επισκεπτών σας.

Συμπεράσματα

Συνολικά, ένα σωστά κατασκευασμένο A/B Test που έχει δομηθεί σύμφωνα με τους παραπάνω κανόνες, μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα με πολύ χαμηλό κόστος. Ακόμα και αν αρκετά από τα πειράματά σας αποτύχουν, είναι σχεδόν βέβαιο πως το τελικό αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει.

How To · marketing · Online Marketing

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops

E-shop/ Internet Site / Blog

Κωνσταντίνος Κυρίτσης

Ο Κωνσταντίνος Κυρίτσης είναι απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του University of East London. Ακόμα, είναι τελειόφοιτος του Master of Science in Digital And Social Media Marketing από το ίδιο πανεπιστήμιο. Αυτήν την περίοδο εργάζεται στην Socialab ως Account Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting