The New Stuff - Suit digital marketing

3 +1 SEO tips για να κάνεις το content σου πιο ανιχνεύσιμο από την Google

Ioannis Sfetsos


Όλοι (;) ξέρουμε για την μάχη που μαίνεται τα τελευταία χρόνια στον χώρο του SEO. Εταιρίες, marketers και φυσικά SEO managers και copywriters μάχονται, ώστε να κάνουν την σελίδα τους να επιπλέει στην επιφάνεια των δισεκατομμυρίων καθημερινών αναζητήσεων στον ατελείωτο ωκεανό του ίντερνετ. Η μάχη αυτή λοιπόν μαίνεται και μέρα με τη μέρα γιγαντώνεται, ενώ παράλληλα μπερδεύεται μέσω της μυστικοπαθούς αντιμετώπισης τους από τον κριτή όλων των συμμετεχόντων, την Google. Πώς όμως μπορώ να κάνω το κείμενο μου πιο εμφανίσιμο στην Google;

Απάντα στην ερώτηση πριν αυτή γίνει

Ήδη με την ερώτηση μου στην προηγούμενη παράγραφο έχω καταφέρει το μισό του σκοπού μου, στην προκειμένη να τραβήξω το ενδιαφέρον του αναγνώστη με μία στοχευμένη ερώτηση, υπονοώντας ότι κατέχω και την απάντηση. Έτσι λοιπόν, ο καλύτερος τρόπος να κάνω πιο ανιχνεύσιμο το κείμενο μου στην Google είναι να δώσω μια απάντηση στην long chain ερώτηση την οποία περιμένω να με ρωτήσει ο χρήστης. Το bold κείμενο είναι ένα απαραίτητο εργαλείο σε αυτό όχι μόνο προκειμένου να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη αλλά και προκειμένου να τραβήξει την προσοχή της Google. Με την θέσπιση του νέου παράγοντα ranking, Rankbrain, το όλο παιχνίδι ξεφεύγει από το κλασσικό keyword targeting το οποίο ήταν η κύρια μέθοδος για καλύτερο SEO. Το Rankbrain χρησιμοποιεί το εξελιγμένο AI της Google προκειμένου να βελτιώνει τις απαντήσεις του με βάση τα όσα μαθαίνει καθημερινά. Έτσι ωθεί τους copywriters στο να βρίσκουν τρόπους ώστε να κάνουν το περιεχόμενο που παράγουν πιο θελκτικό, όχι μόνο στον αναγνώστη αλλά και στο AI του Rankbrain αντίστοιχα.

rankbrain

Content is king

Άλλο ένα νέο το οποίο ίσως να κάνει τους φίλους copywriters και content creators να αναθαρρήσουν ή να ξενερώσουν αντίστοιχα, είναι το γεγονός ότι το μέγεθος του περιεχομένου είναι από τους κυριότερους παράγοντες που κάνουν ένα site να βγαίνει ψηλότερα στις αναζητήσεις. Οπότε κυρίες και κύριοι, όχι! Δεν ήρθαν τα ρομπότ να μας φάνε τη δουλειά (ακόμα). Ίσα ίσα που όσο πάει θα “κλάψουν” πολλά πληκτρολόγια μιας και τα κείμενα θα πρέπει να γίνονται όλο και μεγαλύτερα, προκειμένου να καλύπτουν τα κριτήρια των αναζητήσεων της Google. Από τις 250 λέξεις μίνιμουμ στις 300 και από τις 300 στο… χάος, οι ελάχιστες απαιτήσεις σε μέγεθος κειμένου όσο πάει και αυξάνονται. Έτσι λοιπόν καλό θα ήταν να εντρυφήσουμε σε ότι μπορεί να μεγαλώσει το κείμενο μας ώστε να καλύπτει πλήρως τη θεματολογία που έχουμε διαλέξει και ίσως λίγο παραπάνω. Σίγουρα είναι δύσκολο να γράψουμε παραπάνω από το συνηθισμένο για ένα γραφείο τελετών πχ, αλλά η… νεκρική σιγή που θα έχει το site μας, σίγουρα δεν είναι αυτό στο οποίο αποσκοπούμε με ένα SEO project.

Keyword targeting is dead. Long live the keywords!

Ναι, ακούγεται λίγο οξύμωρο αλλά τίποτα δεν έχει αλλάξει (ακόμα τουλάχιστον) σε αυτόν τον τομέα όταν προσπαθούμε να κάνουμε καλύτερο SEO. Η μάχη των keywords καλά κρατεί, μιας και είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες κατάταξης περιεχομένου στο crawler της Google. Έτσι λοιπόν, το καλύτερο SEO είναι κάτι που ακόμα εξαρτάται κατά ένα μεγάλο μέρος και από την χρήση των keywords τα οποία προκύπτουν με το χρονοβόρο αλλά αποτελεσματικό keyword research. Βέβαια οι παρατηρητικοί αναγνώστες καθώς και οι παλαίμαχοι του χώρου θα παρατήρησαν ότι τα keywords «καλύτερο SEO» επαναλαμβάνονται 3 φορές στην παρούσα παράγραφο. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι σε κάθε κείμενο, ανάλογα με το μέγεθος του, υπάρχει και ένας αντίστοιχος αριθμός keywords τα οποία ταιριάζουν και είναι καλύτερο να επαναλαμβάνονται, ώστε να γίνεται πιο ανιχνεύσιμο από την Google. Παρόλα αυτά στη συγκεκριμένη περίπτωση η χρήση των keywords δεν είναι σωστή, μιας και το «keyword stuffing» ή το να γεμίζουμε ένα κείμενο με τα keywords τα οποία στοχεύουμε, μπορεί να αντιμετωπιστεί ως spam. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να «θάβεται» το content μας στα rankings και να μην είναι εύκολα ανιχνεύσιμο.

Links Links Links

…όπως θα έλεγε γνωστό τραγούδι rock μπάντας των 80s, αν αντικαθιστούσαμε τη λέξη “girls”. Τα backlinks είναι για το SEO ότι το ψωμί για ένα σάντουιτς. Κοινώς, απολύτως απαραίτητα! Η επιτυχία της μηχανής αναζήτησης της Google, είναι ότι ψάχνει μέσω links για αποτελέσματα, έτσι ένα website με πολλά backlinks από άλλες σελίδες βγαίνει πιο ψηλά στις αναζητήσεις. Παρόλα αυτά όμως, τα πολλά links δεν φέρνουν την… ευτυχία, καθώς μετράει σημαντικά η ποιότητα των websites από τα οποία ξεκινούν και στα οποία οδηγούν τα εν λόγω μπλε κειμενάκια. Οπότε το καλό ranking και το καλό content… απ’ τα καλά τα backlinks φαίνονται όπως λέει και η γνωστή παροιμία. Ναι μεν είναι εύκολο για μία μεγάλη εταιρία να αποκτήσει πολλά και καλά backlinks αν εμπλακεί σε κάτι το οποίο δημοσιοποιείται από 200 news portals, αλλά εδώ παράλληλα είναι που φαίνεται η στρατηγική και η εμπειρία του SEO team, όσον αφορά μικρότερους πελάτες.

Συνοψίζοντας, θα ήθελε μέρες και ίσως μήνες διαβάσματος προκειμένου να είναι κάποιος up to date με τα τελευταία SEO guidelines της Google. Προσθέστε σε αυτό και την απαιτούμενη εμπειρία με τα αντίστοιχα tools και κοιτάμε σε ένα full time επάγγελμα το οποίο καλό θα ήταν να αναλαμβάνεται από αυτούς οι οποίοι νιώθουν ότι είναι έτοιμοι να το μάθουν και να μένουν συνεχώς ανταγωνιστικοί και ενήμεροι. Ο πόλεμος των keywords καλά κρατεί και απ’ ότι φαίνεται δεν πρόκειται να σταματήσει στο εγγύς μέλλον. Όμως, με την υπερβολική εξειδίκευση παράλληλα αναπτύσσεται και ο ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα να ανοίγει η αγορά για επαγγελματίες του SEO και του content marketing όλο και περισσότερο. Απ’ ότι φαίνεται, το SEO είναι εδώ για να μείνει καθώς τα προσεχή χρόνια και ο «μεγάλος Μανιτού» της Google θα κρίνουν ποιοι θα μείνουν και ποιοι θα… αποχωρήσουν από την επαγγελματική αρένα.

Google · How To · Search · SEO · Social Media

backlinks · Content · keyword targeting · rankbrain · seo

Agencies · Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Ioannis Sfetsos

Ο Γιάννης είναι απόφοιτος ερευνητικής ψυχολογίας από το Keele University της Αγγλίας, με ειδίκευση στον τομέα της ψυχογλωσσολογίας. Η δημιουργική γραφή και η μουσική ήταν πάντα οι αδυναμίες του, κάνοντάς τον να παρασυρθεί από τα αυστηρά ακαδημαϊκά μονοπάτια στον δημιουργικό τομέα της διαφήμισης και του marketing. Πλέον ακονίζει την πένα του καθημερινά, δουλεύοντας ως Copywriter στην Socialab.

Recently Published

»

Retargeting: τι είναι και που χρησιμεύει

»

Το Guerrilla Marketing συχνά βρίσκεται γύρω σου, το έχεις δει;

»

Τα instagram polls αποτελούν τη νέα τάση και ήρθαν για να μείνουν

»

Το website σου, είναι το μισό κομμάτι της συνολικής σου εικόνας

»

Τα 7 Digital Marketing Trends που θα υπερισχύσουν το 2019

»

Social proof και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας

»

Γιατί μια διαφημιστική εταιρεία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας;

»

Graphic Designer και Digital Marketer – όταν αυτοί οι δύο συγκρούονται

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο