Η επέλαση του Google+
Αν με διαβάζετε καιρό θα γνωρίζετε πως μεταξύ των πραγμάτων που είμαι πολέμιος είναι και το Google+ (τα άλλα δύο μεγάλα είναι το QR code για γενική χρήση και η εμπορική χρήση του twitter για fmcg που δεν είναι lovemarks).
Ο λόγος είναι το ότι από την αρχή το google έχει δείξει πως αυτή τη φορά (μετά το φιάσκο του Google Buzz) και προσπαθεί να πάρει χρήστες από το τίποτα, γιατί δε θέλει να δεχτεί την πραγματικότητα: ο κόσμος ΔΕΝ χρειάζεται ένα ακόμα social network.
Και ενώ στα media προσπαθεί να ταΐσει μια ιστορία του τύπου «εμείς δεν θεωρούμε ανταγωνιστή μας το facebook», μην τυχόν και κάποιους τους δείξει τα νούμερα και ο κόσμος καταλάβει πόσο πίσω είναι το G+, από την άλλη προσπαθεί να γράψει χρήστες με κάθε τρόπο: για διάφορες υπηρεσίες που θέλεις να χρησιμοποιήσεις που αφορούν στο Google, στο Gmail, στο YouTube και άλλες πρέπει να έχεις και προφίλ στο G+.
Κάποιος εκεί στο G+ σίγουρα γνωρίζει πως αυτή είναι μια μάχη που δε μπορεί να κερδιθεί long-term με το να αναγκάζεις το χρήστη να γραφτεί σε μια υπηρεσία.
Για να δώσω μια αναλογία που ίσως λίγοι εκτιμήσουν, το G+ προσπαθεί να γίνει Coca-Cola όταν ο κόσμος το βλέπει στην καλύτερη σαν Dr. Pepper.
Αυτή η υπερπροσπάθεια έχει το τίμημά της. Το G+ αναγκάζει τους χρήστες να κάνουν διαρκώς share τη δραστηριότητά τους για να έχει περιεχόμενο για τους φίλους τους. Οι χρήστες παράλληλα ξενερώνουν και προσπαθούν να κάνουν το προφίλ τους όσο πιο ιδιωτικό γίνεται.
Σίγουρα, για τους marketers θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να είχαμε όλο το Search και το Social μαζί σε μια πλατφόρμα. Να μπορούσαμε να στοχοποιήσουμε καταναλωτές βάσει συμπεριφοράς και στα δύο αυτά μέσα για να βρούμε ακριβώς τους χρήστες που θέλουμε.
Αλλά όπως πάει το G+ ποτέ δε θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το facebook. Όσους αριθμούς κι αν κυκλοφορεί σε δελτία τύπου για το πόσοι χρήστες έχουν γραφτεί, στο τέλος της ημέρας, ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί το G+ σαν social network.
Αυτό το ότι τον χρήστη δε μπορούμε να τον αναγκάσουμε να κάνει κάτι παρά μόνο αν δημιουργήσουμε κάτι που πραγματικά θέλει κρατήστε το πάντως. Θα σας εξοικονομήσει πολλά advertising euros. Δεν είστε στα παραδοσιακά μέσα πλέον.
Από την άλλη βέβαια, το Google φαίνεται να έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού με την αξιοποίηση του YouTube, με τα pre-rolls αλλά και την αλλαγή των features του YouTube για να γίνει το επόμενο social network.