X

Προσοχή ποιον εμπιστεύεστε…

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: Αν σας ενδιαφέρει η εξυγίανση της αγοράς, θα εκτιμήσω ένα link ή retweet και το σχόλιό σας κάτω από το άρθρο.

Σκηνικό που συνέβη μόλις την προηγούμενη εβδομάδα:

Δυνητικός πελάτης με καλεί για να με ρωτήσει αν δουλεύω ακόμα με το brand X που του είχα παρουσιάσει. Ναι, του απαντάω, όχι μόνο δουλεύω μαζί τους, αλλά ειναι και αυτοί κι εμείς πολύ ευχαριστημένοι, παρουσιάζουμε και το case study σε συνέδρια και σε άρθρα μας, γενικά όλα καλά.

Με ρωτάει στη συνέχεια πότε ακριβώς ανέλαβα τη σελίδα τους στο Facebook και απαντάω ότι όχι μόνο τη σελίδα αλλά συνολικά την digital στρατηγική και την παρουσία σε όλα τα μέσα την είχε η εταιρεία μου ανέκαθεν και κανένας άλλος δεν έχει κάνει τίποτα στα digital media για το brand X.

«¨Ελα τώρα, αφού βλέπω πως τους είχε πριν η τάδε εταιρεία»

Σαστίζω. «Η ποιά?!»

Το όνομα της εταιρείας μου ήταν γνωστό γιατί ξέρω ότι είναι ουσιαστικά εταιρεία που τρέχει όλα τα projects μιας μεγάλης εταιρείας στο χώρο που φέρει το όνομα μεγάλου διαφημιστικού ομίλου.

«Ναι,» μου λέει, «αφού το βλέπω στο site τους ότι είχαν δουλέψει με τον brand X.»

Μπαίνω στο website της εν λόγω εταιρείας λοιπόν και όντως ανάμεσα στα δείγματα της δουλειάς της περιλαμβάνει και Facebook Apps για τον πελάτη μου.

Ξανασαστίζω. Έκανε κάτι ο πελάτης μου χωρίς να το γνωρίζω; Και ειδικά στο Facebook που κάνουμε τα πάντα μαζί και τα επιμελούμαι όλα προσωπικά;

Κλείνω το τηλέφωνο με το δυνητικό μου πελάτη, τον οποίο δε φαίνεται να έχω πείσει και του οποίου η απόφαση για το αν θα κλείσει μαζί μου ή με κάποιο άλλο agency εξαρτάται προφανώς πάρα πολύ από το κατά πόσον είμαι ειλικρινής μαζί του και καλώ στο καπάκι τον πελάτη μου να δω τι μου έχει διαφύγει.

Ο πελάτης νόμιζε ότι του κάνω πλάκα και όταν του στέλνω το link, πέφτει από τα σύννεφα γιατί αυτό που βλέπει δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο μια πρόταση που είχε λάβει από τη διαφημιστική του (πολύ μεγάλος και γνωστός όμιλος με τον οποίο η άλλη εταιρεία συνεργάζεται).

Και εγώ; Πού μένω εγώ; Να αναγκάζομαι να εξηγήσω στο δυνητικό πελάτη ότι δεν έχει γίνει ποτέ τίποτα με εκείνους και απλά αποφάσισαν να ανεβάσουν σαν δείγμα δουλειάς κάτι το οποίο δεν έχουν υλοποιήσει ποτέ.

Και πού μένει o κλάδος αυτός; Μένει στο  «ό,τι δηλώσεις είσαι». Μένει στο ότι πολύ αξιόλογα agencies χάνουν δουλειές από αυτούς που δηλώνουν ευθαρσώς πως έχουν κάνουν δουλειές που δεν έχουν κάνει. Και πού με τον ίδιο τρόπο του «by the way, δες κι αυτό το δείγμα δουλειάς μας» διαμορφώνουν την άποψη του κοινού για το ποιός έχει κάνει τι και καρπώνονται μνείες.

Και εγώ; Όχι μόνο μπορεί να χάσω τον πελάτη αυτόν που πολύ ευγενικά (νά’ναι καλά ο άνθρωπος) ήρθε και με ρώτησε πρώτα αλλά και πόσους ακόμα μπορεί να έχω χάσει επειδή εγώ έλεγα ότι «έκανα αυτό κι αυτό» και μετά μπήκαν στο site των εν λόγω κυρίων και να κατέληξαν πολύ εύκολα στο ότι «ο Αναγνωστόπουλος μας λέει ό,τι θέλει»;

Και τα ερωτήματα τα δικά μου είναι τα εξής:

  1. Τι είναι διατεθιμένη να κάνει αυτή η εταιρεία για να δείξει ότι έσφαλε και να αποκαταστήσει τους ανταγωνιστές που έπληξε με τη στάση της με αυτό (και ίσως με άλλα, δεν είσαι με θέση να γνωρίζω ακόμα) το case;
  2. Τι θα πρέπει να κάνω εγώ που πλήγονται τα συμφέροντά μου από τέτοιες περιπτώσεις επειδή με κάνουν εμφανίζομαι ως αναξιόπιστος, όταν η εμπιστοσύνη των πελατών μου είναι το βασικό μου χαρακτηριστικό;
  3. Τι είναι διατεθιμένος να κάνει ο διαφημιστικός όμιλος για να δώσει το μήνυμα στην αγορά πως καταδικάζει τέτοιες συμπεριφορές και πως δεν επιλέγει συνεργάτες που επιδεικνύουν τέτοια συμπεριφορά.
  4. Τι είναι διατεθιμένη να κάνει η αγορά για να εξακριβώσει ακριβώς τι έχει κάνει κάθε agency πριν απλά πει καταπιεί αμάσητα όσα λογότυπα πελατών βλέπει και να αξιολογεί δουλειές αλλά και αποτελέσματα;

Όπως κάθε φορά που βγάζω κάτι που επηρεάζει όλη την τοπική αγορά, έτσι και τώρα, κάθε προσφορά βοήθειας για την εξυγίανση της αγοράς είναι δεκτή.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Μήπως ένας οργανισμός σαν τον GRECA είναι αρμόδιος ή πρέπει να καταστεί αρμόδιος προς επίλυση θεμάτων παραπλάνησης;

  • Διαβάζω το ποστ σου και εν μέρει συμμερίζομαι την αγανάκτησή σου. Από την άλλη, έχοντας υπάρξει σε αυτήν την πλευρά των χαρακωμάτων (agencies) για αρκετά χρόνια, γνωρίζω ότι δυστυχώς αυτά είναι τα game rules στην Ελλάδα. Ίσως και για ορισμένες περιπτώσεις αγορών έξω. Τα παραδείγματα των agencies σε όλους τους τομείς (διαφήμιση, PR, digital), που κάνουν κατάχρηση των συνεργασιών τους ή των εν δυνάμει προτάσεων που ποτέ δεν μετουσιώθηκαν σε συνεργασίες, για να προσελκύσουν νέους πελάτες, να φανούν ή να επιδείξουν αρετές είναι πολλά. Εντάσσεται νομίζω στο γενικότερο πλαίσιο της αναξιοκρατίας, του "βρώμικου" πολέμου, και των συμφωνιών κάτω από το τραπέζι, που για χρόνια θρέφουν την αγορά.

    Λες για συμφέροντα της πλευράς σου (και με το δικιό σου) αλλά εγω θα σου πω και το άλλο. Πέραν των συμφερόντων, ας αναλογιστούμε τι σημαίνει όλη αυτή η κατάσταση για τη δουλειά, τις ιδέες και τον μόχθο των ανθρώπων. Όταν εσύ ή οποιοσδήποτε εργαζόμενος σε ένα agency αφιερώνει ώρες επί ωρών για να σκεφτεί δημιουργικά, να κατεβάσει εκείνη την ιδέα που κάνει τη διαφορά, να χύσει αίμα και ιδρώτα για να προλάβει τα υπεραπίθανα deadlines και στο τέλος να φάει το άκυρο που λέμε. Γιατί ο "πελάτης" αποφάσισε ότι θα πάει αλλού για τον χ και ψ λόγο. Εκεί που λες γιατί ρε γαμώτο, αλλά συμβιβάζεσαι ότι κάτι δεν έκανες καλά, ότι κάπου δεν συνάντησες τις προσδοκίες του πελάτη. Και μετά "τσουπ" περνάει λίγος καιρός και βλέπεις όλες τις ιδέες σου και τη δουλειά που έχεις εμπνευστεί, να εκτελείται ίδια κι απαράλλαχτη από κάποιον άλλο. Ο οποίος παίρνει τα εύσημα (και τον πελάτη φυσικά) κι εσύ μένεις μαλάκας και γεμίζεις αγανάκτηση και οργή.

    Μη ξεχνάς ότι η ΕΔΕΕ και πολλοί άλλοι φορείς που εμπλέκονται με την ύπαρξη των agencies, έχουν κάνει κατά καιρούς προσπάθειες να διαφυλάξουν τις "δουλειές" και να προασπίσουν συμφέροντα και πνευματικά δικαιώματα, σε μία προσπάθεια εξυγίανσης όπως λες. Όπως π.χ. το να υπάρχει ένα fee όταν σου ζητούν να κατέβεις σε ένα spec για να μη δουλεύεις τσάμπα. Αλλά πάντα προκύπτουν εμπόδια και αντιρρήσεις. Εν πάσει περιπτώση, είναι κουβέντα που μπορείς να κάνεις για ώρες.

    Σίγουρα οι πιο πολλοί καταδικάζουν τέτοιες συμπεριφορές και θα συμφωνήσουν μαζί σου. Από την άλλη έχουμε αποδείξει πόσο δύσκολη κοινωνία είμαστε και στο επιχειρηματικό επίπεδο, όσον αφορά την υιοθέτηση προτύπων, κανόνων δεοντολογίας και εν τέλει, επαγγελματικού σεβασμού. Στο τέλος της ημέρας, εναπόκειται αποκλειστικά στο φιλότιμο. Της εταιρείας, του ανθρώπου, του εργαζόμενου...

  • Μήπως λοιπόν χρειάζεται μία πιο σοβαρή αντίδραση από τις εταιρίες Social Media?
    Προσωπικά δεν έχω συναντήσει ποτέ αντιεπαγγελματική συμπεριφορά από όσες "ανταγωνιστικές", εξειδικευμένες στα Social Media εταιρίες κάτι που δείχνει ότι όσοι γνωρίζουν το αντικείμενο δεν έχουν κανέναν λόγο να βρίσκουν άλλους τρόπους προσέγγισης εταιριών παρά μόνο την ίδια την δουλειά τους.
    Όμως δυστυχώς όταν όλοι "κάνουν" social media ακόμα και αν παραβιάζουν τους ίδιους τους κανόνες των μέσων να περιμένουμε και τέτοιες συμπεριφορές.
    Ίσως λοιπόν κάτι πρέπει να γίνει...

  • Γιώργο θαυμάζω την υπομονή σου... εγώ θα ονομάτιζα...
    (φιλικά)

This website uses cookies.