The New Stuff - Suit digital marketing

CSR: Θα είναι το κλειδί για τις μελλοντικές επικοινωνιακές στρατηγικές των brands;

Eirini Kosma


CSR (Corporate Social Responsibility) λοιπόν, και θα μου πείτε είναι κάτι καινούριο το CSR ως τακτική στις στρατηγικές επικοινωνίας των επιχειρήσεων; Φυσικά και όχι. Τέτοιες καμπάνιες υπάρχουν χρόνια στο χώρο της επικοινωνίας και πολλά γνωστά brands μας έχουν χαρίσει αξιοθαύμαστα παραδείγματα τέτοιων πρακτικών. Γιατί λοιπόν διαλέγω να γράψω γι’αυτό το θέμα σήμερα;

To targeting κλειδί για μία πετυχημένη digital στρατηγική

Οι στρατηγικές των brands έχουν αλλάξει ριζικά στη digital εποχή και στην εποχή των social media, με νέες τάσεις να δημιουργούνται συνεχώς. Κλειδί για μία πετυχημένη στρατηγική στο ψηφιακό περιβάλλον αποτελεί η σωστή στόχευση του κοινού. Αλλά πέρα από τη σωστή στόχευση, αυτό που παίζει το σημαντικότερο ρόλο για να μπορέσεις να δημιουργήσεις και να αναπτύξεις μία μακροπρόθεσμη σχέση με το κοινό σου, είναι η σωστή, πρώτα απ’όλα, ανάλυση του.

Ανεξάρτητα όμως από το κοινό που κάθε brand επιθυμεί να στοχεύσει, υπάρχει μία ηλικιακή ομάδα που αξίζει λίγο περισσότερο την προσοχή μας στα πλαίσια της digital καθημερινότητά μας. Και το όνομα αυτής: Generation Z.

Γιατί Generation Z;

Τα άτομα που ανήκουν στη γενιά αυτή (γεννημένοι το διάστημα 1997 έως σήμερα), έχουν αρχίσει να εμφανίζονται δυναμικά στις αγορές και θα αποτελέσουν μία από τις δυναμικότερες ομάδες στο άμεσο μέλλον. Αυτό όμως που κάνει την ηλικιακή αυτή ομάδα σημαντική για το θέμα του άρθρου αυτού- εκτός από τη στενή σχέση των ατόμων αυτών με τα social media και γενικά με ότι έχει να κάνει με digital- είναι το έντονο ενδιαφέρον τους για τα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα.  Και γιατί να απασχολεί αυτό ένα brand για τη μελλοντική του στρατηγική;

Γιατί πλέον οι χρήστες, που ανήκουν στην παραπάνω ηλικιακή ομάδα, και εν δυνάμει πελάτες, αναζητούν brands με τα οποία μπορούν να ταυτιστούν. Brands τα οποία μιλούν για κάτι παραπάνω, για κάτι σημαντικότερο από αυτό που πουλάνε. Και αυτό είναι μία πρόκληση για τις εταιρείες. Να προσπαθήσουν δηλαδή, να συνδεθούν με τα πιστεύω και τις αξίες του κοινού τους. Είναι όμως ταυτόχρονα και μια μεγάλη ευκαιρία για τα brands. Μία ευκαιρία να  χτίσουν μία αυθεντικότερη σχέση με τους πελάτες τους οδηγώντας τα συνεπώς, σε μία πιο  κερδοφόρα γι’αυτά σχέση.

Τα άτομα της γενιάς αυτής γεννήθηκαν και μεγαλώνουν σε μια περίοδο διαρκής αστάθειας σε παγκόσμια κλίμακα. Οικονομική και κοινωνική κρίση, τρομοκρατία, κλιματική αλλαγή. Οι συνθήκες αυτές έχουν κάνει τους ανθρώπους που ανήκουν  στη γενιά αυτή να είναι κοινωνικά ευαίσθητοι, οικονομικά συντηρητικοί και να νοιάζονται για τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ταυτόχρονα η αλληλεπίδρασή τους σε όποιο θέμα τους απασχολεί γίνεται σε ταχύτατους ρυθμούς, μέσω της αμεσότητας που τους προσφέρουν τα social media.

CSR: Η μόνη στρατηγική

Τα άτομα έτσι, της Generation Z, θεωρούν τις πράξεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ως βασικό χαρακτηριστικό στην διαδικασία αναγνώρισης προϊόντων και εταιρειών και της ταύτισης μαζί τους. Απορρίπτουν οποιονδήποτε διαχωρισμό με βάση το φύλλο, την εθνικότητα ή τις σεξουαλικές προτιμήσεις και περιμένουν από τα brands να λειτουργούν με πρακτικές που σέβονται το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Τα άτομα της γενιάς αυτής λοιπόν, προσδοκούν, και θα συνεχίσουν να προσδοκούν στο μέλλον,  προϊόντα των οποίων η αξία θα αντικατοπτρίζει σημαντικότερες, και προφανώς όχι οικονομικές, αξίες.

Οι CSR πρακτικές όλα δείχνουν ότι θα αποτελέσουν στο μέλλον βασικό κριτήριο στην απόφαση των ατόμων για το τι και από που θα αγοράζουν. Και φυσικά λόγω της αμεσότητας και της γρήγορης μετάδοσης της πληροφορίας που προσφέρουν τα social media, τα brands που δε θα συμβαδίζουν με αυτή τη λογική και θα χρησιμοποιούν λάθος πρακτικές,  θα βρίσκονται “εκτεθειμένα.” Το CSR θα αποτελεί τη μόνη στρατηγική, καθώς όπως λένε και εκεί στη μακρινή Αμερική: Stand up to Stand out!

marketing · Opinion · Social Media

#communication · csr · digital marketing · Social Media

Brand & Marketing Managers

Communications · Media

Eirini Kosma

Η Ειρήνη Κοσμά είναι απόφοιτος του τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Γρήγορα κατάλαβε ότι ήθελε να συνδυάσει τις γνώσεις του πρώτου της πτυχίου με κάτι πιο σύγχρονο και δημιουργικό και βρέθηκε στο Deree College για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA in Strategic Communication and Public Relations. Τον τελευταίο καιρό είναι μέλος της ομάδας της Socialab ως Account Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting