suit
  • 1,549 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media · Why you need a good agency
Apr 29 2013

Το digital σε ημέρα πένθους.

George Anagnostopoulos


Black Ribbon

Η πρόσφατη διπλή βομβιστική επίθεση στη Βοστώνη ήταν μια υπενθύμιση πως η τραγωδία μπορεί να χτυπήσει ανά πάσα στιγμή, είτε εσκεμμένα είτε από κάποιο σοβαρό δυστύχημα.

Ποια θα πρέπει να είναι η στάση ενός brand στα social media αν συμβεί κάτι τέτοιο το οποίο συγκλονίζει το ανθρώπινο αίσθημα σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο;

Από τη δική μου εμπειρία, το καλύτερο που μπορεί να κάνει ένα brand είναι άμεση παύση όλων των δραστηριότητων του στα social media για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι πως δεδομένης της χαριτωμενιάς που συνήθως έχουν οι περισσότερες αναρτήσεις μάλλον δε θα ταιριάζουν με το κλίμα μόλις ξεσπάσει κάποια κρίση. Ο δεύτερος είναι πως είναι πολύ εύκολο ακόμα και το πιο μικρό θεματάκι να παρεξηγηθεί από κάποιους.

if youre not adding value just say nothing - social nerdia

Φανταστείτε μια κρίση σαν κι εκείνη του εμπρησμού της Marfin πριν 3 χρόνια και κάποια σελίδα να βγει με κάτι απλό όπως «Καλημέρα 🙂». Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας το να γίνει από κάτω το «έλα να δεις», ειδικα αν η σελίδα ανήκει σε μεγάλη εταιρεία δεδομενου πως o λαϊκισμός που συχνά επικρατεί σε περιόδους κρίσης συνηθίζει να χαρακτηρίζει τις μεγάλες εταιρείες απρόσωπες, λες και δε δουλεύουν άνθρωποι εκεί αλλά μηχανές.

Βλέπουμε ιδιαίτερη αξία στο να πάρει ένα brand θέση σε τέτοια θέματα; Για να είμαι ειλικρινής, η περιοχή αυτή κάνει λίγο τζιζ. Γιατί να βγει κάποιο brand και να μιλήσει για ένα θέμα στο οποίο δεν εμπλέκεται άμεσα κι αν δεν έχει τίποτα ουσιαστικό να προσθέσει;

Στη Βοστώνη είδαμε μια πλειάδα από posts και tweets από brands τα οποία δεν έλεγαν τίποτα το ιδιαίτερο πέρα από το ότι λυπούνται:

Boston Posts

Προσωπικά δε βλέπω κάτι τέτοιο να προσθέτει κάποια αξία σε όποιον το διαβάζει. Όλοι σκεφτόμαστε τα θύματα, αυτό είναι ανθρώπινο. Αλλά είναι καλό για το brand να εμπλακεί, όταν είναι πιθανο αυτό να προκαλέσει διάλογο; Με δεδομένο πως πολλές φορές όταν ξεσπάει κάτι τέτοιο συνήθως δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο για το ποιος ακριβώς φταιεί και πώς θα εξελιχθεί η ιστορία, η δική μου άποψη είναι πως καλό είναι τα brands να απέχουν.

Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις.

Για παράδειγμα, δείτε με τι ωραίο tweet βγήκε η Virgin America ώστε να βοηθήσει από το σημείο που μπορεί όποιον έχει επηρεαστεί, ώστε να μη χρεώσει αμοιβή για αλλαγές εισιτηρίων από και προς το αεροδρόμιο της Βοστώνης:

Boston Bombing - Virgin America

Ενώ αντίθετα, το foursquare πιάστηκε στον ύπνο καθώς βγήκε με προγραμματισμένο περιεχόμενο ρωτώντας το κοινό «Πώς ήταν ο μαραθώνιος;» καθώς κάποιος δε σκέφτηκε να το αλλάξει:

Boston Bombing - Foursquare

Και τέλος, μεγάλο faux-pas έκανε το γαστρονομικό site Epicurious, το οποίο προσπάθησε να συνδέσει τις προτάσεις του για φαγητό με την τραγωδία. Φυσικά έφαγε τόσο κράξιμο που διέγραψε τα tweets και βγήκε μετά για να ζητήσει συγνώμη.

Boston Bombing - Epicurious

 

Σε ελληνικό επίπεδο πάντως, θα έβλεπα πως ένα brand θα είχε λόγο να αναφερθεί στην τραγωδία στις κάτωθι περιπτώσεις:

  1. Εμπλέκονται κάπως τα physical location του brand. Για πάράδειγμα σε περίπτωση ληστείας τράπεζας με θύματα, ίσως είναι καλό είναι να βγει με κάτι η τράπεζα και να μιλήσει με κάτι λιτό κι ανθρώπινο. Όχι με γλώσσα από δελτίο τύπου.
  2. Εμπλοκή κάποιου από τα spokespersons του brand: Άνθρωποι είναι κι αυτοί. Κάτι μπορεί να πάθουν ή (χειρότερα για το marketer) κάτι να κάνουν. Ανάλογα με το αν είναι θύτης ή θύμα και ανάλογα με το πόσο έχει ταυτιστεί το spokesperson με το brand, μπορεί να είναι καλό να βγει με κάτι το brand.
  3. Εγγύτητα: Αν το συμβάν εθνικής εμβέλειας συνέβη στην πόλη απ’ όπου προέρχεται το brand και είναι ευρέως γνωστή η προέλευσή του, τότε η φωνή του brand ίσως είναι σχετική και σημαντική. Αν λοιπόν συμβεί κάτι στη Χίο, τότε ναι, θα περιμένω πως η σελίδα της Skinos μπορεί να αναφέρει κάτι σχετικό.
  4. Εμπορική σχέση: Αν η τραγωδία συμβεί σε κάποιο event που διοργανώνει ή σπονσοράρει το brand, τότε και πάλι μάλλον περιμένω να γραφτεί κάτι από το brand.

Αν τελικά λοιπόν το brand αποφασίσει να βγει με κάτι, τότε προτείνω κάποια μικρά guidelines:

  • Κάθε εικόνα ή κείμενο θα πρέπει να είναι  unbranded, γιατί αλλιώς φαίνεται ότι προσπαθεί να βγάλει κάτι από αυτό. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου το 2001, πολλοί ήταν εκείνοι που κατηγόρησαν τα Starbucks για το ότι χρέωσαν τα μπουκαλάκια νερού στους διασώστες και τα θύματα μερικά τετράγωνα δίπλα από το ground zero. Ακόμα δεν είμαι σίγουρος για το βαθμό στον οποίο ισχύει αυτό, αλλά η ιστορία μου έχει μείνει.
  • Να δείξει πώς προτίθεται να βοηθήσει, είτε με κάποιο donation (αν ταιριάζει στην περίπτωση) ή με το ότι έβαλε δικούς τους ανθρώπους να βοηθήσουν σε κάτι. Αν δεν κάνω λάθος, η Marfin βγήκε με υποτροφίες για τα θυματά της. Όχι πως αυτό την έσωσε, αλλά ήταν μια καλή κίνηση.
  • Αν η κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη για κάποιους, καλό είναι να βγει με κάτι που ίσως βοηθήσει, π.χ. έναν αριθμό επικοινωνίας για θύματα. Στο κοινό μέτρησε πολύ που βγήκε το Google με την υπηρεσία People Finder αμέσως μετά την κρίση, ώστε να βοηθήσει όσους ήταν στο Μαραθώνιο να επανασυνδεθούν με τους αγαπημένους τους.
  • Αν είναι να βγεις με κάτι, πάρε την απόφαση άμεσα και προχώρησέ το. To timing είναι σημαντικό.

Πέρα από το περιεχόμενο, σίγουρα θα έλεγα πως οι μέρες κρίσης δεν είναι οι καλύτερες για να βγει μια καμπάνια. Από τις 60 καμπάνιες που έτρεξα μέσα στο 2012, η μοναδική που δεν έπιασε το στόχο της στα KPIs που είχα δώσει στον πελάτη μου ήταν εκείνη που ξεκίνησε μία μέρα πριν την ανακοίνωση της διάλυσης της Βουλής και προκύρηξης εθνικών εκλογών. Όχι ακριβώς ημέρα πένθους, αλλά σίγουρα όχι και ημέρα που ο κόσμος θα έχει καθαρό μυαλό.

Έτσι, σίγουρα σε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι να μην βγούμε άμεσα με ενέργειες, αν δεν υπάρχει κάποιος άλλος ιδιαίτερα σημαντικός λόγος.

Κλείνοντας, απλά θέλω να προσθέσω πως ένας digital consultant που να «νιώθει» στα social media (και όχι στο PR) είναι καλό να υπάρχει για να δώσει μια κατεύθυνση σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αλλά μην ξεχαστείτε, ακόμα κι αν έχετε αμφιβολίες για το τι πρέπει να κάνετε, σε κάθε περίπτωση το πρώτο πράγμα που είναι safe να κάνετε είναι να πατήσετε PAUSE σε οτιδήποτε είναι προγραμματισμένο να βγάλετε.

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Social Media · Why you need a good agency

crisis · important

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.

Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.