X

Αποτελέσματα

Ενδιαφέρον είχε ένα άρθρο που διάβασα στο Daily Secret σύμφωνα με το οποίο το email επιστρέφει 31 ευρώ ετησίως για κάθε ευρώ που επενδύει κάποιος σε αυτό, ενώ τα social media επιστρέφουν 10 ευρώ για κάθε ευρώ.

Επειδή ένα κολληματάκι με αριθμούς το έχω, αφού το δικό μου strength σαν marketer είναι τα αποτελέσματα, τα νούμερα μου έκαναν εντύπωση.

Δε μπορώ όμως να σχολιάσω στο blog του Daily Secret, οπότε το κάνω εδώ, λίγο πιο εκτενώς. Αναρωτιέμαι λοιπόν: Πώς μετρήθηκε το ROI αυτό, σε ποιές πλατφόρμες, ποιά περίοδο, με τι βάθος χρόνου, σε ποιές χώρες, για ποιά κανάλια πωλήσεων, επικοινωνία με ποιά συχνότητα;

Δε βρήκα το link της έρευνας στο Direct Marketing Association (του συνδέσμου που προωθεί τη χρήση emails) για να διαβάσω τη μεθοδολογία της, αλλά έχω την αίσθηση πως μπορεί να μετρήθηκαν οι απευθείας πωλήσεις για ηλεκτρονικό κατάστημα.

Σε αυτή την περίπτωση, η διαφορά email με social media δε θα την έβλεπα μόνο στο 3x, αλλά πολύ πιο υψηλά κατά μέσο όρο.  Όπως έχω τονίσει σε όλα μου τα σεμινάρια όλο το 2012, email is the way to go όχι μόνο για άμεσα αποτελέσματα, αλλά και για customer data ownership. Και τα δεδομένα αυτά είναι το κλειδί για την επιβίωση, αφού σημαίνουν ότι επικοινωνούμε με τον πελάτη απευθείας χωρίς ενδιάμεσους.

Αν όμως μετράμε προϊόντα στο ράφι ή άλλα όπου η διαφορά από το κλικ μέχρι την αγορά προϋποθέτει μια επαναφορά στον πραγματικό κόσμο (και δεν πάμε με ένα κλικ στο καλάθι αγορών), τότε η μέτρηση γίνεται απείρως πιο δύσκολη. Και το email για αγορές στο φυσικό κόσμο είναι για πολλά προϊόντα (βλέπε fmcg) είναι πολύ πιο δύσκολο σαν περιεχόμενο.

Γιατί;

Επειδή στο email θα μιλήσεις μια φορά το μήνα, θα σε διαβάσει το 30% του κοινού σου και θα περιμένει να πεις κάτι που πραγματικά το ενδιαφέρει. Τα προϊόντα στο ράφι δεν έχουν πολλά πράγματα να πούνε συνήθως, άρα αυτό γίνεται ένα δύσκολο task.

Στα social όμως μπορείς να μιλάς κάθε μέρα με το να συσχετίζεις brand values, concepts, να σε βλέπει το 10% – 15% του κοινού σου κάθε μέρα (όχι το ίδιο 10% – 15% όμως, εκεί είναι το κλειδί) και έτσι να χτίζεις αυτό που θες να πεις.

Αλλά για να το θέσω και πιο απλά, ένας βασικός λόγος που το email δε μπορεί να δουλέψει χωρίς social media είναι επειδή τα social media είναι ο #1 τρόπος απόκτησης του email των καταναλωτών σας.

Και αυτός είναι και ο σκοπός: το να χτίσετε δικές σας λίστες με αποδέκτες, ανάλογα με το κοινό που έχετε στοχεύει, με την επαφή που είχε το κοινό με κάποια δική σας καμπάνια.

Είναι πολύ διαφορετικό να μιλάτε εσείς στο κοινό σας, όταν αυτό το έχετε αποκτήσει από μια πρόσφατη ενέργεια σε σχέση με το να μιλάει κάποιος τρίτος για εσάς που έχετε μεν συνεργασία, αλλά τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει η συνεργασία αυτή.

Έχετε ας πούμε παρατηρήσει σε κάποια αμερικάνικα mailing lists που ρωτάνε «Θέλετε να λαμβάνετε καταπληκτικές προσφορές από συνεργάτες μας;». Είναι σα να ρωτάνε «θέλετε να σας στέλνουμε διαφημίσεις από όποιον μας πληρώσει αρκετά;»

You get my point?

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Καλημερα,

    Δηλαδή να κατάλαβα καλά, τα μειλ είναι χρησιμότερα για να πουσαρουν αγορές μέσω του διαδυκτίου, ενώ, τα s.m. λειτουργούν παράλληλα με τα μειλ και επομένως πρέπει να έχουν ήδη ενταχθεί στο πλαίσιο μιας καλοδουλεμένης στρατηγικής προσέγγισης του target group μας?

  • Γιώργο καλησπέρα,

    είχα φυλάξει αρκετό καιρό αυτό το post σου για να το διαβάσω γιατί από την περιγραφή του και μόνο φαινόταν πολύ ενδιαφέρον, όπως και ήταν!

    Σίγουρα το email marketing για ένα eshop είναι το πιο δυνατό εργαλείο πωλήσεων, αλλά επίσης και σε fmcg περιπτώσεις θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με τη διαδικασία των κουπονιών.

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και είναι κάτι το οποίο παρατηρώ και εγώ καθημερινά ότι πρέπει να υπάρχει μια ενιαία και συνολική eΣτρατηγική , κανένα εργαλείο δεν μπορεί να δουλέψει από μόνο του, όταν όλα ( email marketing , social media, adwords, seo , affilliate ) δουλεύουν ταυτόχρονα και συντονισμένα με στρατηγική τότε έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

    Πάντως , θα διαφωνήσω μαζί σου σε κάτι: λες " το email δε μπορεί να δουλέψει χωρίς social media" ! Δεν θεωρώ πως κάτι τέτοιο ισχύει για τους εξής λόγους:
    1. το email marketing υπήρχε πριν τα social media και ήταν το ίδιο αποτελεσματικό και χωρίς τα emails από τους social διαγωνισμούς.
    2. το email marketing είναι inbound marketing στρατηγική και έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα όταν αυτός που εγγράφεται στο Newsletter σου έχει πραγματοποιήσει μια αγορά ή έχει βάλει το email του στο σημείου του website για εγγραφή στο newsletter, αντί συμμετέχοντας σε έναν social διαγωνισμό στη σελίδα του brand σου στο facebook (εξηγώ στο 3 γιατί το πιστεύω αυτό).
    3. σίγουρα οι social διαγωνισμοί βοηθάνε σημαντικά στην αύξηση της λίστας του newsletter σου (αριθμητικά) αλλά είναι πολύ πιθανόν, τα emails από τους social διαγωνισμούς να μην ενδιαφέρονται για το προϊόν σου, ειδικά αν ο διαγωνισμός αφορά πχ ένα ipad ( κλασικός ελληνικός facebook διαγωνισμός 2012 ) , oπότε και ο χρήστης βάζει το email του απλά και μόνο για το ipad και όχι επειδή ενδιαφέρεται για το προϊόν σου ( πχ γυναικεία/ανδρικά ρούχα-παπούτσια).

    Θα χαρώ να ακούσω την άποψή σου στα παραπάνω! :-)

This website uses cookies.