X

Κατακόρυφη αύξηση του κόστους διαφήμισης στο Facebook

Το λέμε εδώ και περίπου 2 χρόνια: Η διαφήμιση στο Facebook είναι κάτι το οικονομικό σαν επιλογή. Και είναι λογικό: το περιεχόμενο το φτιάχνουν οι χρήστες, τη διαφήμιση την υποδέχεται ένας αυτοματοποιημένος μηχανισμός, άρα δεν υπάρχουν ιδιαίτερα κόστη.

Όσο εξελίσσεται όμως το κοινωνικό δίκτυο, τόσο το κόστος διαφήμισης σε αυτό αυξάνεται.

Πόσο καιρό με ακούτε να λέω ότι ο Αύγουστος είναι μήνας που αξίζει να βγει κάποιος με ενέργειες και διαφήμιση, αρκεί να ξέρει να τις στηρίξει; Αρκετό.

Χαίρομαι λοιπόν που δικαιώθηκα πάλι, καθότι τον Αύγουστο λοιπόν έτρεξαν τόσες καμπάνιες που τα διαφημιστικά κόστη έκαναν ένα απότομο κλικ προς τα πάνω, αντί για κάτω. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά μεγάλα brands δεν έτρεξαν κάτι τον Αύγουστο, ακολουθώντας την πεπατημένη της παραδοσιακής διαφήμισης.

Ο ένας λόγος αύξησης του κόστους είναι πως έτρεξαν πολλές καμπάνιες, η ζήτηση ανέβηκε και έτσι ανέβηκαν τα κόστη. Το Facebook -όπως και το Google- είναι εν γένει δημοκρατικά μέσα και έτσι όσο περισσότεροι διαφημίζονται τόσο μεγαλύτερο το κόστος. Οπότε αν με ρωτάτε το πότε είναι η καλύτερη στιγμή να διαφημιστείτε, τότε θα σας απαντήσω ΧΤΕΣ, αλλά ο δεύτερος καλύτερος χρόνος είναι σήμερα.

Ένας άλλος λόγος τον οποίο μπορώ μόνο να υποθέσω είναι πως το Facebook έχασε μέσα σε δύο μήνες το 50% της χρηματιστηριακής του αξίας. Βέβαια σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις που είχαν παρόμοια τύχη (βλ. Groupon που είναι στο -82% σε εννιά μήνες), στην περίπτωση του Facebook πρόκειται κυρίως για μία σωστότερη εκτίμηση της αξίας του με βάση τα οικονομικά του μεγέθη.

Βλέπετε, το Facebook ήθελε να κάνει το μεγαλύτερο tech IPO με κεφαλαιοποίηση 100 δισ. δολλάρια και γι αυτό εκτιμήθηκε πολύ υψηλά η μετοχή του. Όμως, η αγορά δεν το άντεξε και το έριξε στα μισά. Έτσι λοιπόν, η λογική αντίδραση από μεριάς του είναι να προσπαθήσει να δείξει στα επόμενα αποτελέσματα ένα μεγαλύτερο κύκλο εργασιών και αυτό επιτυγχάνεται αυξάνοντας τις τιμές του.

Άλλωστε, όπως έχουμε ξαναπεί, το Facebook προσφέρει πολύ οικονομική διαφήμιση σε σχέση με τα περισσότερα μέσα εκεί έξω, αλλά η διαφήμιση από Ιούλιο σε Σεπτέμβριο μπορεί για τον ίδιο αριθμό κλικς να σας κοστίσει και σχεδόν το διπλάσιο ποσό.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.