X
    Categories: Facebook

Facebook: Digg killer?

Το κουμπί Like έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του παντού, αφήνωντας το facebook να επεκταθεί σε όλο το web.

Φυσικά έχει μεταφραστεί -όπως και το Facebook- σε κάθε γλώσσα κι έτσι ο Έλληνας χρήστης καθώς κάνει την περασιάτου από διάφορα sites βλέπει διάσπαρτα διάφορα κουμπάκια «Μου αρέσει», ή «Με αρέσει», αν είναι από τη Θεσσαλονίκη. 🙂

Χάρη στο μαγικό αυτό κουμπί, αναπτύσσονται sites σαν το Likey.net ή το LikeItPage.com ή το ελληνικό MouAresei (το οποίο λειτουργούσε πριν αλλά τώρα δείχνει να είναι κάτω), τα οποία το Mashable αποκαλεί Like Farms. Τα Like Farms κοντεύουν να γίνουν Like Spams και σίγουρα πολύ σύντομα το facebook θα αναγκαστεί να βρει ένα τρόπο οργάνωσης ή φιλτραρίσματος όλου αυτού του spam που δημιουργούν τα κλικς του Like ανά το web.

Για την ώρα, πρέπει ο κάθε παραγωγός περιεχομένου στο web (site, blog, portal, aggregator, forum, κλπ) να βάλει ο ίδιος τον κώδικα που χρειάζεται προκειμένου να μπορούν οι επισκέπτες του να κάνουν Like. Τι μας λέει όμως ότι δε θα βρει το facebook τον τρόπο να μπορούν οι χρήστες να κάνουν like από την οποιαδήποτε σελίδα στο web ακόμα και χωρίς φύγουν; Η λύση μπορεί να έρθει με τη μορφή plugin, toolbar, side-window, bookmarklet κ.ά.

Γιατί είναι αυτό σημαντικό; Είναι σημαντικό γιατί το facebook έτσι μπορεί εύκολα με μια απλή κίνηση να καταλάβει την πρώτη θέση στα social bookmarking εργαλεία όπως είναι το digg. Οι χρήστες ψηφίζουν να ανέβει ένα post μέσα από τα likes τους και ένας έξυπνος μηχανισμός από πίσω αποφασίζει για την κατηγοριοποίηση του εν λόγω περιεχομένου.

Προσωπικά, αν και fan του digg, δυστυχώς δεν έχω δει κανένα ελληνικό social bookmarking site να έχει κερδίσει κρίσιμη μάζα κοινού ώστε να είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη ή να έχει νόημα η χρήση της.

Παράλληλα, βέβαια, υπάρχουν φήμες όχι το Facebook δε θα το χάλαγε καθόλου να μπορέσει να μπει δυνατά και στην αγορά των search engines, μετά από κάποια σελίδα αποτελεσμάτων της αναζήτησης του facebook που έδειχνε σε ένα εξωτερικό site, αλλά μάλλον είναι πολύ νωρίς για να γίνει Google-killer.

Πάντως και οι νέες σελίδες που τόσο καιρό ετοιμάζει, οι επονομαζόμενες Community Pages, φαίνονται να έχουν έναν αέρα από Wikipedia.

Ο χρόνος θα δείξει…

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.