Πρώτα άκουσε, μετά αντέδρασε
Εξηγώ στους πελάτες μου ότι τα social media είναι για marketing, και ότι η προώθηση των προϊόντων είναι μόνο ένα μέρος του marketing.
Το feedback που δίνουν οι χρήστες είναι σημαντικό. Είναι ίσως πολύ σημαντικότερο από το να πιάσετε το στόχο που έχετε θέσει για τις πωλήσεις σας, γιατί αν οι καταναλωτές σας εμπιστευτούνε επειδή τους ακούτε τότε τους κερδίζετε μακροχρόνια.
Να και ένα υπαρκτό παράδειγμα:
Η Loft είναι μια αλυσίδα καταστημάτων γυναικείων ρούχων στις ΗΠΑ με περίπου 500 καταστήματα. Την περασμένη εβδομάδα η Loft ανέβασε στο fan page της μια νέα σειρά μεταξωτών παντελονιών.
Κάποιες από τις 55.000 fans αντέδρασαν αρνητικά. Ευγενικά, αλλά αρνητικά. Το κύριο μέλημά τους ήταν πως τα παντελόνια φαίνονταν να ταιριάζουν υπέροχα στο μοντέλο που τα φοράει στη φωτογραφία αλλά δε νιώθουν καθόλου σίγουρες ότι θα συμβεί το ίδιο και με το μέσο σωματότυπο μιας «πραγματικής γυναίκας».
Η Loft έκανε δύο πράγματα: άκουσε και αντέδρασε άμεσα.
Την επόμενη μέρα, η Loft ανέβασε τα ίδια παντελόνια, αυτή τη φορά φορεμένα από το προσωπικό της εταιρείας. Και ναι, τα παντελόνια είχαν καλή εφαρμογή. Αλλά πολύ πιο σημαντικό από την καλή εφαρμογή είναι πως η Loft έδειξε στις fans της ότι νοιάζεται.
Το τι μηχανισμούς έχει στήσει Loft για να μπορέσει να καταλάβει την αξία του feedback των καναλωτών του είναι κάτι το οποίο δεν εξετάζουμε, αλλά σίγουρα οι μηχανισμοί αυτοί υπάρχουν. Και σίγουρα αυτοί οι μηχανισμοί έχουν μεγάλη προτεραιότητα, για να μπορούν όχι μόνο να ξεκινήσουν μια διαδικασία που θα πρέπει να πάρει έγκριση από το marketing αλλά για να μπορέσουν μέσα σε μία μέρα να αντιδράσουν και να φέρουν τόσα θετικά σχόλια στη σελίδα της Loft.
Θυμάστε που σας έλεγα για το ότι οι υπάλληλοι της εταιρείας εμπλέκονται εμφανώς στη διαδικασία του marketing; Αυτό ακριβώς εννοούσα.
Πηγή: Mashable