The New Stuff - Suit digital marketing

Ο τελικός του mundial όπως τον έζησε το Facebook

George Anagnostopoulos


Ο τελικός του Παγκοσμίου Κυπέλου στο ποδόσφαιρο είναι ίσως ένα από τα καλύτερα μαζικά live παραδείγματα για το πώς λειτουργεί το Facebook ως μέρος της λεγόμενης δεύτερης οθόνης, δηλαδή της διάδρασης των καταναλωτών με τα social media ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση.

Κάτι τέτοια events με μαζικό traction είναι εκείνα στα οποία το φαινόμενο “second screen” είναι πολύ ισχυρό.

Το Facebook, για κάθε αγώνα του μουντιάλ δεν αρκέστηκε στο hashtag που μπορεί ο καθένας να χρησιμοποιήσει αλλά δημιούργησε ειδικές σελίδες στις οποίες έκανε check-in καθένας που έβλεπε τον αγώνα. Η σελίδα γινόταν updated με τις σημαντικές φάσεις και τα γκολ του αγώνα, αλλά είχε και έναν interactive σκοπό, καθώς επέτρεπε σε κάθε χρήστη να βλέπει ποιοι φίλοι του βλέπουν τον αγώνα live.

Ας δούμε λοιπόν πώς έκλεισε το φετινό mundial με τον αγώνα μεταξύ Γερμανίας και Αργεντινής, που βρήκε νικήτρια την πρώτη.

Αμέσως λοιπόν μετά τον τελικό χθες βράδυ, ο Lars Backstrom, ο οποίος εργάζεται στην ομάδα του News Feed εδώ και κάποια χρόνια στo Facebook, ανάρτησε κάποια γραφήματα που δείχνουν ξεκάθαρα πώς χρησιμοποίησε ο κόσμος το Facebook κατά τη διάρκεια του τελικού.

Έτσι λοιπόν αυτό που βλέπουμε είναι πως κατά τη διάρκεια του αγώνα, το οποιοδήποτε interaction μειώνεται, καθώς η προσοχή του κοινού είναι στο live event. Όμως, αμέσως με το που ο αγώνας διακοπεί στο ημίχρονο, ή στη λήξη των 90′ ή οποτεδήποτε έχει διαφημιστικό break, το ενδιαφέρον του κοινού έχει επιστρέψει στο Facebook πριν ο κάθε διαφημιζόμενος προλάβει να πει κύμινο.

Likes - WC

Η προσοχή των χρηστών είναι στο Facebook όποτε το παιχνίδι σταματάει έστω και για λίγο. Τα μηχανάκια της AGB το μετράνε αυτό;

 

Σε επίπεδο δημιουργίας περιεχομένου, όμως, η κατάσταση είναι διαφορετική.

Το κοινό δεν έχει κάτι ενδιαφέρον να πει μέχρι το γκολ και αμέσως μετά μέχρι τη νίκη της Γερμανίας. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως η δημιουργία περιεχομένου ήταν 20% μεγαλύτερη τη στιγμή του γκολ σε σχέση με την τελική νίκη της Γερμανίας.

SUs - WC

Το κοινό είχε δύο πράγματα να προσθέσει στο Facebook. Τη λέξη «γκολ» και τη λέξη «μπράβο». Τα οποία προκάλεσαν την 12πλάσια και 10πλάσια δημιουργία Status Updates αντίστοιχα.

Τι μας διδάσκει αυτό;

Σίγουρα πως οτιδήποτε είναι live και μαζικό είναι share-worthy στο Facebook. Σίγουρα ότι όλοι έχουμε μια γνώμη για σημαντικά γεγονότα και θέλουμε να την εκφράσουμε. Και σίγουρα ότι το κόστος διαφήμισης στην τηλεόραση επιστρέφει ολοένα και μικρότερο ROI.

Facebook · Traditional Media

agb · fb newsfeed · roi · stats · television · world cup

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting