X
    Categories: Facebook

New EdgeRank

Νέα στοιχεία έρχονται ολοένα και περισσότερο στην επιφάνεια σχετικά με το EdgeRank μετά τις αλλαγές της 20ης Σεπτεμβρίου.

Ήδη σε μια προηγούμενη πρώτη ανάλυση είδαμε το ότι έχει αλλάξει το weight μεταξύ των content types και έτσι παίρνουν ένα μικρό προβάδισμα τα posts με κείμενο αντί των εικόνων που είχαν ως τώρα την κυριαρχία (για τους περισσότερους χρήστες).

Έτσι, αν παρακολουθούσατε ως τώρα τα περί EdgeRank θα γνωρίζατε πως τρεις είναι οι  παράγοντες που το επηρεάζουν. Η κλασική εικόνα που απεικονίζει τη μέχρι τώρα γνώση μας για το EdgeRank είναι η κάτωθι.

EdgeRank LAST YEAR. Τώρα πλέον έχει αλλάξει σημαντικά.

Μετά από μια συνέντευξη του newsfeed product manager, Will Cathcart, έγινε γνωστό πώς τώρα οι εξής παράγοντες παίζουν το ρόλο τους στο EdgeRank μετά τις 20 Σεπτεμβρίου:

  1. affinity: Αυτό δεν έχει αλλάξει, καθώς αν με κάποιο πρόσωπο ή σελίδα είχατε μεγαλύτερο interaction στο παρελθόν, αυτό αυξάνει την πιθανότητα να δείτε κι άλλο περιεχόμενο από αυτό.
  2. engagement: Αυτό εξαρτάται από το πόσο interaction έχουν με την ανάρτηση οι άλλοι χρήστες πριν από εσάς.
  3. weight: Κάθε content type έχει διαφορετική βαρύτητα για κάθε χρήστη. Οι περισσότεροι χρήστες προτιμάνε τις φωτογραφίες, αλλά όχι πάντα.
  4. negative feedback: Πέρα από το engagement, το Facebook μετράει και ξεχωριστά το αρνητικό engagement άλλων χρηστών για το αν θα εμφανίστει ένα post σε τρίτους.
  5. time decay: Αυτό τον παράγοντα δεν τον ανέφερε ο Cathcart αλλά αποκλείεται να έχει εξαφανιστεί αφού είναι ο πιο βασικός οποιουδήποτε timeline. Παρόλα αυτά μπορεί να έχει ενσωματωθεί στον παράγοντα #2, αφού το engagement συνήθως φθίνει με το χρόνο.

Όλα αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά για το αν την ανάρτηση σας θα τη δει ένα κοινό x ή ένα κοινό 3x. Μια μεγαλύτερη ανάλυση μπορείτε να διαβάσετε στο EdgeRankChecker.com.

Καιρός για αναλυτική μελέτη των στατιστικών σας, γιατί όπως είπα και στο συνέδριο All Things Facebook σήμερα το πρωί, το μεγαλύτερο και το ειλικρινέστερο κομμάτι του interaction με τους fans σας δεν έρχεται μέσα από τις εφαρμογές και τους διαγωνισμούς όπου οι χρήστες χρειάζονται incentives (δώρα) για να συμμετέχουν αλλά μέσα από το καθημερινό content σας.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.