X

Non-skippable in-stream ads στο Youtube

Σε μια διαδικτυακή καθημερινότητα, μεγάλο μέρος του χρόνου μας αφιερώνεται στην παρακολούθηση βίντεο, σχεδόν αποκλειστικά στο YouTube.

Επομένως, είναι πολύ πιθανό, οι περισσότεροι από εμάς να έχουμε πετύχει διαφημίσεις, τις οποίες δε μπορούμε να παραλείψουμε μετά από πέντε (5) δευτερόλεπτα και τις παρακολουθήσουμε ολόκληρες, πριν μεταβούμε στο βίντεο καθώς το skip button έλειπε.

Αυτές είναι οι Non-skippable in-stream ads. Έτσι ονομάζονται οι διαφημίσεις, που εμφανίζονται πριν, κατά τη διάρκεια ή και μετά από ένα βίντεο, στο YouTube. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις δε μπορούν να ξεπερνούν τα 20 δευτερόλεπτα, ενώ συνοδεύονται και από ένα διαφημιστικό banner 300×60, στα δεξιά του βίντεο. Το χαρακτηριστικό τους είναι ότι σε αντίθεση με τις περισσότερες διαφημίσεις, αυτές δεν έχουν το κουμπί “Skip Ad”, αναγκάζοντας τον χρήστη να τις δει ολόκληρες.

Οι in-stream διαφημίσεις αγοράζονται σε CPM βάση (Cost per impression) και παράγουν υψηλότερο CPM συγκριτικά με άλλες μορφές διαφήμισης του YouTube. Ωστόσο, οι non-skippable διαφημίσεις μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλότερα ποσοστά «εγκατάλειψης» ενός βίντεο, ποσοστά που απευθύνονται σε λιγότερα views και χρόνο παρακολούθησης. Επόμένως η επιλογή είναι του διαφημιζόμενου.

/watch?feature=player_embedded&v=Lln9UIACAOE

Εγώ θα εκφράσω τα ερωτήματά μου, που μπορεί και να διευκολύνουν την απόφασή σας σαν marketers. Σκεπτόμενος ως χρήστης, αναγνωρίζω στον εαυτό μου την υπομονή, που επιδεικνύω, όταν περιμένω να τελειώσει μια non-skippable διαφήμιση.

Και αυτό δε συμβαίνει πάντα, παρά μόνο όταν θέλω να παρακολουθήσω ένα βίντεο, που με ενδιαφέρει, και δε περιπλανιέμαι απλά στο YouTube.

Από την άλλη, οι διαφημίσεις, που σου δίνουν τη δυνατότητα να τις προσπεράσεις μετά από πέντε (5) δευτερόλεπτα, είναι αρκετά πιο ευέλικτες και πλέον συνηθισμένες. Άλλωστε σε όλα τα sustainable media με κάποιο τρόπο πρέπει ως χρήστης να πληρώσω το περιεχόμενό που βλέπω.

Οι skippable ads έχουν χαμηλό CPM και είναι λιγότερο παρεμβατικές. Επίσης, θεωρώ πως τα λίγα δευτερόλεπτα, που ανενόχλητα προβάλλεσαι στο χρήστη, είναι ένα δυνατό στοίχημα, για κάθε διαφημιζόμενο. Να πείσεις, να ιντριγκάρεις, να προβληματίσεις και τελικά να κερδίσεις την προσοχή· όχι να επιβάλλεις την προσοχή.

Από την άλλη όταν επιλέγεις non-skippables ads, με στόχο υψηλότερο CTR και branding, τα οποία όμως επιβάλλεις στο χρήστη.

Τι από τα δύο είναι καλύτερο; Δεν υπάρχει καλύτερο, υπάρχει απλά αρμόζων σε κάθε καμπάνια. Η επιλογή είναι δική σας.

Και σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για μια τέτοιου είδους διαφήμιση, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή, από το αγαπημένο σας agency!

Fragiskos Kavroudakis: O Φραγκίσκος είναι Account Manager & Media Manager στη Socialab, έχοντας περάσει για πρακτική από την Ogilvy & Mathers, στο Hong Kong. To δημιουργικό κομμάτι είναι η αδυναμία του.

View Comments (0)

  • To 99% των Pre-roll ads στο YouTube (στην Ελλάδα) είναι οι tv campaigns που απλά τα brands τις βάζουν και στο YouTube! Noμίζω το μέγιστο λάθος... και είναι κρίμα γιατί υπάρχουν τόσοι τρόποι ( και οικονομικοί ) να κάνεις κάτι έξυπνο!

This website uses cookies.