X

Η πε-πατημένη των παραδοσιακών μέσων

Δεν είναι μυστικό το ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εταιριών που προσφέρουν καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες δεν θέλουν να ξέρουν για το Internet. Αν μπορούσαν, θα πατούσαν ένα κουμπί και θα το έκλειναν.

Κι αυτό γιατί περισσότερο κακό τους έχει κάνει, παρά καλό. Στο Internet οι αποτυχίες σου γίνονται γνωστές πιο γρήγορα, πιο εύκολα και μένουν για πάντα κάπου, ενώ παράλληλα η δυναμικότητά του είναι τέτοια που την μια είσαι στον αφρό και την άλλη στο βυθό αν βγει κάποιος καλύτερος.

Οπότε, η γενική στρατηγική είναι «δεν ασχολούμαστε με το Internet». Βγάζουν κάνα βιντεάκι με το διαφημιστικό τους στο YouTube για να βλέπει ο κόσμος αν είναι κάνα καλό (πρόσφατο παράδειγμα είναι το «σήμα καμπάνα» της Cosmote που απέκτησε και παρωδία).

Η στρατηγική των εταιρίων να μην ασχοληθούν με το Internet τους κάνει να νομίζουν ότι το Internet δεν ασχολείται μαζί τους. Λες και οι χρήστες του δε ζουν στον offline κόσμο.

Αυτό πολύ συχνά σημαίνει ότι αν κάνεις κάτι στον offline κόσμο και δεν αρέσει στους καταναλωτές σου, το κράξιμο πάλι θα το κάνουν απλώς εσύ δε θα είσαι εκεί για να το ακούσεις και διορθωθείς. Θα χάνεις κοινό, καταναλωτές, έσοδα, brand value και δε θα ξέρεις γιατί.

Ξέρεις γιατί;

Γιατί δεν αν έχεις τα αυτιά σου και το στόμα σου και στο Internet, τότε ο πρώτος ανταγωνιστής σου που θα αγαπήσει το μέσο περισσότερο, θα σε φάει λάχανο.

Παραθέτω πρόσφατα παραδείγμα από πρόσφατα tweets και status updates δύο ανθρώπων που δημιουργούν κακή εντύπωση σε προϊόντα.

Παραθέτω παραδείγματα για Media Markt, Jumbo, Best, La Pasteria, Ίον και Lacta.

Αν έτρωγα σοκολάτα, τι θα είχε μεγαλύτερη απήχηση; Ολόκληρη η καμπάνια της Lacta που στήνεται online ή τα σχόλια όλων αυτών των φίλων και γνωστών μου;

Είναι πολύ πιθανό να επιλέξω τη La Pasteria όσο θυμάμαι αυτό το σχόλιο της φίλης μου; Ή μήπως θα σκεφτώ ότι είναι καιρός να πειραματιστώ με κάποιο καινούριο εστιατόριο για ιταλικό εστιατόριο στην περιοχή μου;

Θα προτιμήσω άραγε να ακούσω αυτή την εβδομάδα Best Radio; Θα πάω άραγε στα Media Markt και τα Jumbo όσο οι φίλοι μου κρίνουν ότι έχουν απαίσιες διαφημίσεις; Ή μήπως θα ακούω τις διαφημίσεις και θα αλλάζω σταθμό, σε όποια συχνότητα κι αν έχω συντονιστεί;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Όντως, ειδικά για La Pasteria, αν και τα προτιμούσα αρκετά συχνά παλαιότερα, τώρα με τέτοια σχόλια θα το σκεφτώ δύο και τρεις φορές και τελικά μάλλον θα προτιμήσω άλλο restaurant!

    BEST άκουγα τακτικά, μέχρι που έπεσα σε αυτή τη διαφήμιση με τα Media Markt και τον ΛΕ-ΠΑ, μετά "φοβήθηκα" να ξανασυντονιστώ στο σταθμό μη τυχόν και πέσω πάλι σε αυτή τη διαφήμιση, αντί για την αγαπημένη μου μουσική.

    Για τα Media Markt όμως δε μπορώ να πω ότι έχω επηρεαστεί, μάλλον θα ξαναπεράσω μια βόλτα για να δω προσφορές, να χαζέψω κλπ.

    Άραγε έχει δει κανείς από τις "εμπλεκόμενες" εταιρίες τα σχόλια των χρηστών σε αυτές τις υπηρεσίες; (twitter, facebook κλπ).

  • Μια παρόμοια κατάσταση κι εδώ, Γιάννη.

    Για τα Media Markt ίσως μου περάσει πολύ σύντομα γιατί είναι θέμα εύκολης πρόσβασης, τυποποιημένων προϊόντων και χαμηλών τιμών, αλλά για όσους δίνουν κάτι που φτιάχνουν οι ίδιοι δεν ξέρω...

  • Ενδιαφέρων άρθρο! Αν και διαφωνώ μόνο σε ένα σημείο.

    Οι εταιρίες, φυσικά, δεν θα τα μάθουνε ποτέ. Όμως οι πάνω από 2.000 followers και οι φίλοι των δύο αυτών ατόμων, τα μάθανε ήδη. Επηρεαστήκατε ήδη. Διαμόρφωσαν ήδη άποψη.

    Αυτό δεν ισχύει. Τόσο στην περίπτωση της Lactas όσο και στα lapasteria. Για το mediamark και Jumbo δεν έχω ιδέα.

    Στη lacta ο Πάνος, μέλος της ogilvy είναι μέσα στη συζήτηση της Μαριλού. Πιστεύεις πως δεν στα report δεν θα μπει το συγκεκριμένο κομμάτι; Πως δεν είναι ιδέα για να γίνει λίγο ποιο ανταγωνιστική η καμπάνια τους ως προς την ΙΟΝ;

    Θεωρώ πως η Μαριλού τους έδωσε ένα θεσπέσιο μάθημα.

    Όσο για τα lapasteria εάν τα πράγματα είναι έτσι όπως ήξερα, υπάρχει κάποιος που τα παρακολουθεί και τους τα στήνει σιγά σιγα.

  • Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζω προσωπικά τον Πάνο, αλλά ξέρω ότι είναι πολύ καλός στη δουλειά του. Οπότε ναι, δέχομαι ότι μπορεί να το αναφέρει στη Kraft, αλλά αυτό σημαίνει ότι δεν έγινε ζημιά που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί;

    Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι με το μην επικεντρώνεται ένα brand στα social media δε σημαίνει ότι τα social media δε θα επικεντρωθούν σε αυτήν.

  • Την καλησπέρα μου και τα συγχαρητήρια μου για το άρθρο.

    Στο θέμα αν τα brands θα μάθουν ποτέ για τα αρνητικά σχόλια, αυτό που έχω να προσθέσω από την εμπειρία μου είναι ότι θα μάθουν, και όχι απαραίτητα από κάποιον που είναι ενεργός στα κανάλια που αυτά κακός απέχουν (βλ. συνεργάτης στις online ενέργειες), αλλά από κάποιον που δουλεύει για αυτά από μέσα. Το θέμα αν ο εκάστοτε brand manager έχει την "δύναμη" και την γνώση να πείσει την εταιρία του να του δώσουν τα resources που χρειάζονται για να γίνει σωστή δουλειά.

    Και το άλλο που εντοπίζω σε αυτό το θέμα, είναι η δυναμική που θα αποκτήσει το "online pr" ως προς την διαχείριση φήμης και τις σχέσεις με τους opinion leaders και πολλαπλασιαστές γνώμης αυτών των καναλιών, όσο αυτά γίνονται όλο και μεγαλύτερα.

    - Θα άνοιγε την ίδια κουβέντα η MaryLou αν το "online pr team" της Lacta ή/και της ΙΟΝ συμμετείχαν στην συζήτηση, με όπλα τα εργαλεία του παραδοσιακού pr με online χροιά?

    - Θα γκρίνιαζε ο Aivalis αν τα mediamarkt είχαν τον ΛΕ-ΠΑ σε ένα online game που τον έντυνες φλωρινιώτη και κέρδιζες πόντους που εξαργύρωνες σε web προσφορές ? και απλά στήριζαν την ενέργεια και κιτσάτα ραδιοφωνικά ?

    - πως θα λειτουργούσε ο Καρακατσάνης στην περίπτωση που τα pasteria έδιναν free meals στο twitter ή είχαν gold free wifi για τους bloggers ?

    Όλα θα ήταν διαφορετικά αν σε αυτές τις σχέσεις είχε λειτουργήσει η συμμετοχή του brand μέσα από έμμισθους αλλά και αυθεντικούς οπαδούς.

    *Τα ονόματα τα χρησιμοποιώ χωρίς την άδεια των ανθρώπων απλά και μόνο επειδή αναφέρονται στο post. Το κάνω απλά για να αναδείξω το παράδειγμα.
    ελπίζω να μην παρεξηγηθώ

  • Νομίζω μου άρεσε πολύ η τοποθέτησή σου Δημήτρη.

    Και στην τελική εκεί θέλω να καταλήξω. Αν τα brands έκαναν κάτι καλύτερα (άκουγαν περισσότερο, συμμετείχαν περισσότερο) θα είχαν έρθει σε επαφή με το κοινό τους.

    Και ένα μικρό ποσοστό του κοινού τους θα είναι ο πυρήνας των heavy users αλλά και των ambassadors που θα στηρίξουν το brand.

  • Ωραία η τοποθέτηση του Δημήτρη! Προσωπικά, αν δε μου άρεσε κάτι (όχι λίγο, πολύ) όσα free meals και να είχα δε θα το προτιμούσα. :)

  • Thanks.

    @John καταλαβαίνεις ότι το είπα σαν παράδειγμα :)

    @suit keep up the good work... And the brands will follow

  • Αν κατάλαβα καλά, ξεκινάτε μέσα στο μικρόκοσμό σας ( δεν μιλάω για την Online κοινότητα, προσοχή) digital "δυσφήμιση" σε εταιρίες για να τις πείσετε ότι πρέπει να μπουν Online?

    Υπάρχει και σε άλλους χώρους αυτό το ";εμμισθοι οπαδοί" , μόνο που το λένε προστασία :P

  • Ξεκινάμε digital δυσφήμιση; Όχι, δεν το κατάλαβες καλά.

    Ο online κόσμος είναι γεμάτος από πράγματα που λέμε κάθε μέρα στους φίλους μας. Κακός provider ο τάδε για ADSL, βγήκαν μάπα τα τάδε τηλέφωνα, έχει χάλια σέρβις η τάδε εταιρία.

    Τα υπόλοιπα είναι απλά λύσεις.

This website uses cookies.