X

Το ρίσκο των social media

Διάβασα ένα ωραίο άρθρο στο blog του Πάνου.

Ο Πάνος αναφέρει στο άρθρο του ότι δε μπορεί να ασχοληθεί αποκλειστικά με τα social media γιατί τα social media έχουν την ιδιορρυθμία να μη μπορούν να σώσουν ένα κακό προϊόν: Αν το προϊόν σου είναι κακό, οι καταναλωτές θα το σχολιάσουν, δε θα διστάσουν να το ξεσκίσουν online.

Και πού μένεις εσύ ο brand owner, o product manager; Μένεις στο να έχεις ένα προϊόν που όταν το διαφημίζεις, βγάζεις το μήνυμα που θέλεις παραέξω και κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ.

Ισχύει ακριβώς όπως τα λέει ο Πάνος.

Εγώ όμως θέλω να πάω την ιστορία και λίγο παρακάτω.

Και θα ξεκινήσω από τα προφανή: Ναι, όταν βγαίνεις στα social media δεν έχεις το ίδιο επίπεδο ελέγχου που έχεις με το όταν απλά διαφημίζεσαι.

Όταν διαφημίζεσαι, λες το μήνυμά σου και όποιος το άκουσε, το άκουσε. Κανένας αντίλογος.

Όταν όμως κοινωνικοποιείσαι (σε επίπεδο προϊόντος, brand ή εταιρείας) τότε θα πρέπει να είσαι και έτοιμος για να ακούσεις. Τα social media δεν είναι απλά talk. Είναι talk and listen. Και, ναι, φυσικά και η διαδικασία του «ακούω» έχει μέσα και το «τα ακούω». Γιατί όταν είσαι μεγάλος, σίγουρα έχεις και δύσκολους πελάτες και απογοητευμένους πελάτες. Και αυτοί δεν έχουν κανένα λόγο να μη σου χαλάσουν τα σχέδια που είχες για ένα smooth ride.

Αλλά πρέπει να δεχτείς ότι έτσι είναι τα πράγματα τώρα.

Δεν κάνει social media γιατί το θέλεις. Το κάνεις γιατί αντιμετωπίζεις μια κατάσταση ως ευκαιρία αντί να την αντιμετωπίσεις ως απειλή. Ποιά είναι αυτή η κατάσταση; Το ότι ο καταναλωτής γίνεται παράλληλο και το μέσο. Το ότι ο καθένας μπορεί να εκπέμψει. Και το ότι το μήνυμα ενός που σήμερα είναι άσημος μπορεί να πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις αν είναι αρκετά δυνατό.

Δεν ασχολείσαι με τα social media γιατί είναι cool και hip. Ασχολείσαι γιατί είσαι καλός επαγγελματίας και καταλαβαίνεις ότι είναι κάτι το οποίο μπορεί να σε φτιάξει ή και να σε λιώσει.

Οι πελάτες σου μιλάνε ήδη για σένα πίσω από την πλάτη σου. Το ότι εσύ δεν έχεις μπει στο παιχνίδι για να ακούσεις τι λένε σημαίνει απλά ότι εσύ έχεις τα αυτιά σου κλειστά, όχι ότι δεν σε συζητάνε. Εσύ είσαι εκείνος που επιλέγεις να ζεις μέσα στην άγνοια.

Οπότε, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να μάθεις για τα social media είναι ότι έχεις να φας και ξύλο. Θα τ’ ακούσεις και λίγο. Και για τις 2-3 μέρες που θα είναι hot το θέμα σου, θα ψάχνεσαι και θα λες «Τι τά ‘θελα εγώ αυτά; Δεν έμενα καλύτερα σε αυτά που ξέρω με μια διαφημιστική που την αγαπάω και μ’ αγαπάει και συνεννοούμαι εύκολα».

Αλλά οι περισσότερές σου μέρες δε θα είναι έτσι. Οι περισσότερές σου μέρες θα είναι καλές. Θα είναι μέρες όπου αν το προϊόν σου δεν είναι μάπα και γνωρίζεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι, θα σου είναι πιστοί. Και επειδή τους ανέφερες το προϊόν σου, θα θυμηθούν κι αυτοί να το αναφέρουν σε κάποιο φίλο τους και να το κάνουν share στο facebook.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.