X

Τριά social media metrics που πρέπει να μετράμε

Πολύ συχνά, όταν δημιουργούμε μια ενέργεια, ή μια στρατηγική στα social media, ακούμε τις λέξεις KPIs και ROI. Ποια στοιχεία όμως κάθε brand πρέπει να μετράει, για να γνωρίζει αν όντως οι ενέργειες που έχει τρέξει στα social media έχουν φέρει αποτέλεσμα;

Τα βαισικά metrics λοιπόν που πρέπει κάθε brand να λαμβάνει υπ’ όψιν του, αν θέλει να δημιουργήσει κίνηση στο website, είναι τρία:

  1. Share of Voice
  2. Referral Traffic
  3. Conversion Rate

Πάμε όμως να δούμε, αναλυτικά, το κάθε metric για να καταλάβουμε τι ακριβώς μετράμε.

1. Share of Voice

Μπορεί ήδη να μετράτε πόσα mentions γίνονται για το brand σας στα social networks και να τα χωρίζετε σε θετικά και αρνητικά, κάθε μέρα ή κάθε μήνα. Αυτό όμως που ουσιαστικά θα πρέπει να κάνετε για να βγάλετε το σωστό SOV είναι να συγκρίνετε τα αποτελέσματα σας, με τον ανταγωνισμό και με την αγορά του προϊόντος σας.

Ξεκινήστε τις μετρήσεις σας πριν από κάθε ενέργεια που κάνετε, τόσο για εσάς, όσο και για τον ανταγωνισμό και συνεχίστε να μετράτε, τόσο κατά τη διάρκεια της ενέργειας σας στα social media, όσο και μετά. Αν δε δείτε το ποσοστό των θετικών σχολίων να αυξάνεται κατά μεγάλο ποσοστό και να ξεπερνάει τα θετικά σχόλια που γίνονται την ίδια περίοδο για τους ανταγωνιστές σας, τότε σίγουρα πρέπει να ξανασκεφτείτε τις ενέργειες που δημιουργείτε προκειμένου να το πετύχετε.

Ξεφύγετε από τους απλούς Facebook διαγωνισμούς και δημιουργήστε μεγάλες ενέργειες που είναι ικανές να λύσουν καθημερινά προβλήματα των καταναλωτών σας και να τους κάνουν να μιλήσουν για εσάς, θέλοντας είτε να σας ευχαριστήσουν, είτε να μοιραστούν την εμπειρία τους με το brand σας.

Μόνο έτσι θα καταφέρετε να αυξήσετε το SOV σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά και να το διατηρήσετε σε υψηλά επίπεδα, ακόμα και μετά το τέλος της ενέργειας.

2. Referral Traffic

Έχετε καταφέρει να χτίσετε τα δικά σας communities στα social media και το δικό σας website, ωστόσο τώρα έχει έρθει η ώρα να φέρετε επισκέπτες σε αυτά και μάλιστα επισκέπτες που θα μείνουν και θα επιστρέφουν συνεχώς στο site, για να μάθουν τα νέα σας και τα νέα προϊόντα της εταιρίας.

Μια καλοστημένη καμπάνια στα social media θα πρέπει λοιπόν να φέρει traffic στο site σας, από κόσμο που έχει ενδιαφερθεί για τα προϊόντα σας μέσω της καμπάνιας, είτε από κόσμο που ήρθε απευθείας στο site, μέσω των links που βάλατε στα υπόλοιπα social networks.

Ο ευκολότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δείτε το traffic στο site σας είναι τα google analytics. Εκεί, μπορείτε να δείτε αν όντως τα communities που έχετε αναπτύξει στα υπόλοιπα social networks, σας στέλνουν τον κόσμο που επιθυμείτε και να δείτε αν αυτός είναι ο κόσμος που πραγματικά θέλετε στο site σας ή ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σας.

3. Conversion Rate

Σίγουρα, το σημαντικότερο metric που πρέπει να μετρήσετε για τις ενέργειες που έχετε τρέξει online, είναι το conversion rate. Ουσιαστικά, πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε ενέργεια, θα πρέπει να έχετε θέσει κάποια μετρήσιμα αποτελέσματα, για να δείτε στο τέλος αν τα πετύχατε.

Το conversion rate είναι το metric που θα σας πει τι ακριβώς δουλεύει και τι δε δουλεύει για το brand σας.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι χρησιμοποιείτε τα social networks για να δημιουργήσετε για το site σας κάποια μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτά τα αποτελέσματα (conversions) μπορεί να είναι πωλήσεις, εγγραφές στο newsletter, δημιουργία influencers και πολλά άλλα.

Αν λοιπόν αυτή είναι η δική σας περίπτωση, θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε ξοδέψει χρόνο και χρήμα στα social media, τα οποία ουσιαστικά δε σας φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Για να γίνει αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Google Analytics Goals, το οποίο είναι ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να δείτε και να μετρήσετε συγκεκριμένα actions που γίνονται στο site σας.

Tasos Veliadis: Ο Τάσος Βελιάδης έχει 5 χρόνια εμπειρία στην οnline διαφήμιση και έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους. Ως Business Unit Director της socialab φέρνει καθημερινά μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες με τις ιδέες του. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν όχι μόνο ακουστεί αλλά και κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις.

This website uses cookies.