X
    Categories: Social Media

Ο μικρόκοσμος των social media

Συχνά – πυκνά, ακούγεται στην αγορά των social media (τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό) η αντίληψη πως τα social media δεν αντιπροσωπεύουν παρά μόνο ένα μικρόκοσμο της αγοράς.

Και σκέφτομαι «Μα ναι, φυσικά. Γιατί όμως το λέτε σαν να πρόκειται για κάτι κακό;»

Ξαφνικά νιώθω σαν βιολόγος που προσπαθώ να δείξω γιατί ο μικρόκοσμος είναι σημαντικός: Με απλά λόγια, σαν μέρος μιας τροφικής αλυσίδας, χωρίς μικρό δεν υπάρχει μεγάλο.

Με τη μόνη διαφορά ότι σε αντίθεση με άλλους μικρόκοσμους, ο συγκεκριμένος είναι στοχευμένος.

Ο μικρόκοσμος ενός brand σε μια χώρα μπορεί να αποτελείται από ανθρώπους που είναι συγκριτικά ελάχιστοι με το αγοραστικό κοινό. Αλλά εκείνοι είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την πρόοδο του brand.

Και μόνο που κάθομαι στο γραφείο μου και κοιτάω τα πράγματα γύρω μου, σκέφτομαι πόσα πράγματα με περιστοιχίζουν επειδή κάποιος από το φιλικό μου περιβάλλον θεώρησε ότι μπορεί να τα χρειάζομαι:

  • Το iPhone μου ήταν κάτι που όχι μόνο μου προτείνανε αλλά και κάτι που με τη σειρά μου έδειξα σε γνωστούς μου και έπεισα 4 άτομα μέσα σε δέκα μέρες να το αγοράσουν (ο ένας ακόμα το αγοράζει).
  • Το άρωμά μου, το Cool Water της Davidoff, είναι κάτι στο οποίο κατέληξα μετά από πολλές δοκιμές άλλων αρωμάτων. Και φυσικά η γνώμη που μέτρησε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ήταν η γυναικεία.
  • Αντίθετα, σε ότι αφορά το αμάξι μου, άκουσα μια ανδρική γνώμη. Δεν είμαι μεγάλος λάτρης των αυτοκινήτων, αλλά ήθελα κάτι το οποίο να με κάνει να νιώθω ωραία, οπότε η επιλογή μου ήταν υποβοηθούμενη από τη γνώμη ενός φίλου τον οποίο εμπιστεύομαι για τέτοια θέματα.
  • Το πορτοφόλι μου είναι ένα Cavalli, το οποίο ένας φίλος μου πήρε για δώρο – όταν τον βοήθησα να διαλέξει γαμπριάτικο κουστούμι – επειδή πίστευε ότι μου ταιριάζει.
  • Η αγορά του βιβλίου Black Swan από τη βιβλιοθήκη απέναντί μου ήταν αποτέλεσμα της γνώμης ανθρώπων που δε γνώριζα προσωπικά αλλά με έπεισαν ότι άξιζε όχι μόνο τα λεφτά μου αλλά – κυρίως! – το χρόνο μου.

Ο μικρόκοσμος του κάθε brand κρύβει από πίσω τις φωνές των ανθρώπων που οι άλλοι άνθρωποι ακούνε. Κρύβει brand ambassadors. Κρύβει εκείνο το 2,5% των early adopters (καταναλωτών που θα αγοράσουν πρώτοι το προϊόν) και θα δώσουν σε εσάς το feedback ότι η αγορά στηρίζει το προϊόν, ενώ παράλληλα θα διαδίδουν τα benefits του στο επόμενο κύμα καταναλωτών.

Ο μικρόκοσμος είναι σημαντικόκοσμος.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.