X
    Categories: Future

Περιμένω πως και πως το τέλος του Facebook…

Κυκλοφόρησε χθες – προχθές μια έρευνα του πανεπιστημείου του Princeton που ανέφερε πως το Facebook το 2017 θα έχει χάσει το 80% χρηστών του.

Συγγνώμη, είπα έρευνα; Δεν είναι έρευνα. Είναι ένα στατιστικό μοντέλο το οποίο βασίζεται στο πόσες αναζητήσεις έχει το facebook στον ανταγωνιστή του τη Google.

Με λίγα λόγια, η βάση για το μοντέλο είναι αφενός κάτι που λέει ο ανταγωνιστής (ο οποίος πρόσφατα περιόρισε την πρόσβαση στο keyword tool, γιατί έπεφτε συχνά έξω στον όγκο αναζητήσεων) και αφετέρου δεν έχει να κάνει με την πραγματική επισκεψιμότητα όσο με το αν ο κόσμος αναζητάει τη λέξη facebook στο Google. Η πιθανότητα δηλαδή οι πιο heavy users να μαθαίνουν να πληκτρολογούν facebook.com στο search bar (από όπου γίνονται οι περισσότερες αυτές αναζητήσεις) αντί για facebook για να γλυτώνουν ένα βήμα είναι πέρα από αυτό που μπορούσαν να φανταστούν σαν λόγο οι ερευνητές.

Και συγγνώμη πάλι, είπα ότι είναι του πανεπιστημείου του Princeton; Είναι από δύο καθηγητές μόνο. Χωρις κανένα peer review, το οποίο συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, έτσι για να υπάρχει ρε παιδί μου και ένα καλιμπράρισμα στην άποψη αυτή.

Και φυσικά, μετά από κάποια παλιότερη δημοσίευση ότι φεύγουν οι έφηβοι και πάνε στο Instagram κατά κύριο λόγο (το οποίο, για κάτσε, α ναι, κι αυτό ανήκει στο Facebook) αυτό ήρθε ως επιβεβαιώση πως οι teens στις ΗΠΑ φεύγουν από το Facebook.

Ωραία όλα αυτά, αλλά με ένα μέρος των δεδομένων κι εγώ μπορώ να φτιάξω ωραίες εικόνες που μιλάνε για το δικό μου industry. Όταν όμως έχω όλη την εικόνα που δείχνει πως και τα τρία μεγάλα social media (Facebook, YouTube, Twitter) γνωρίζουν κάμψη στο πόσο ενεργοί είναι οι χρήστες απλά επειδή χρησιμοποιούν και άλλα μέσα (Instagram, Snapchat, Quora κ.ά.) τότε αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Αλλά δεν είναι ακριβώς εκεί το θέμα. Θα συμφωνήσω ότι το Facebook κάποια στιγμή θα σταματήσει να αναπτύσσεται και να καλύπτει την πλειοψηφία από τις social ανάγκες των χρηστών του. Δεν ξέρω αν αυτό θα είναι το 2017 ή το 2027, αλλά το περιμένω πως και πως.

Η ιστορία όχι μόνο των digital media, ουτε καν μόνο των media εν γένει αλλά και της κάθε λύσης για οποιαδήποτε ανάγκη στην ανθρώπινη ιστορία δείχνει πως για να σταματήσει μια λύση να μας καλύπτει, αυτό συμβαίνει γιατί έγιναν διαθέσιμες άλλες, καλύτερες λύσεις.

Και ανυπομονώ να δω ένα νέο social medium που να καλύπτει τις ανάγκες μου καλύτερα τόσο σαν χρήστης όσο και σαν marketer. Και μακάρι να το δω σύντομα. Αλλά προς το παρόν, το μόνο που βλέπω στο Facebook είναι ανάπτυξη της τάξης του 25%. Οπότε θα περιμένω πριν βγάλω άλλο ένα άρθρο απλά για να πω μια γνώμη που θα με κάνει γνωστό για μια ημέρα.

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.