X
    Categories: Social Media

Digital Talent Gap

Έρευνα που δημοσίευσε το AdWeek βρήκε κάτι στις ΗΠΑ που ισχύει και στην Ελλάδα, ίσως με άλλα νούμερα: Υπάρχει ένα talent gap σε ό,τι αφορά το digital marketing. Με άλλα λόγια χρειαζόμαστε περισσότερους ανθρώπους που ξέρουν τι κάνουν.

Δε μιλάω για social media users, ανθρώπους που επειδή ξέρουν να είναι χρήστες στο facebook, μπορεί να υποθέτουν ότι μπορούν να αντιστοιχίσουν τα posts μια σελίδας με τη στρατηγική τους.

Μιλάω για ανθρώπους που να έχουν επαγγελματική εμπειρία σε βάθος γύρω από το digital marketing, δηλαδή αυτούς που έχουν περάσει από τα πρώτα στάδια του digital marketing (community management, content creation, activations) στα επόμενα που περιλαμβάνουν το «ξέρω που είμαι, πού με πάει αυτά, καταλαβαίνω γιατί επενδύω το κάθε ευρώ μου στο συγκεκριμένο μέσο και τι περιμένω να πάρω πίσω».

Και αυτό το τελευταίο νομίζω δεν το έχουν αρκετοί. Για να το μάθεις αυτό πρέπει να περάσεις καιρό γνωρίζοντας πρώτα τα εργαλεία, μετά τα μέσα και μετά αρχίζεις να μπαίνεις στο κλίμα για το τι αποδίδει. Αυτό δεν το βλέπεις παρά μόνο αν ξέρεις να αναλύεις νούμερα, είτε στο Excel είτε μέσα στο κεφάλι σου. Και αυτό ακριβώς, τα Analytics, είναι το μεγαλύτερο ταλέντο που λείπει από την αγορά αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την έρευνα.

Και εγώ εδώ θα προσθέσω πως γνώση δεν είναι η θεωρητική εκπαίδευση, αλλά η hands-on εκπαίδευση. Αυτό είναι που λείπει. Και λείπει αρκετά στην ελληνική αγορά…

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Συμφωνώ απόλυτα Γιώργο με το post και την περαιτέρω αποψή σου.

    Θα πρόσθετα μόνο ότι στην Ελλάδα, υπάρχει έλλειψη κατάρτισης στους ανθρώπους του Digital Marketing ειδικά στην 2η λέξη...στο markeitng.
    Η εμπειρία μου δείχνει, ότι ο "Μέσος όρος στελεχών της Αγοράς"(αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την έννοια σε επαγγελματικές προσωπικότητες) έχει - αν όχι άγνοια - αλλά σίγουρα χαμηλό επίπεδο στην γνώση marketing basics. Διαπιστώνω δηλαδή μία μεγάλη γνώση-εξειδίκευση σε "μηχανιστικά" εργαλεία του digital αλλά χωρίς την απαραίτητη υποστήριξη-βάση κύριων marketing εννοιών και πρακτικών, που έτσι και αλλιώς στηρίζεται το digital marketing.
    Kαι βέβαια , κατά την γνώμη μου, αυτή η έλλειψη τους στερεί, απο την "απογείωση" σε διάφορα επίπεδα : απο την παραγωγή-διάθεση νέων προιόντων-υπηρεσιών στο Digital εδώ στην Ελλάδα, μέχρι την παραγωγική και αποτελεσματική συνεργασία με τα τμήματα Marketing των Ελληνικών Εταιριών, που θέλουν να κάνουν digital markeitng.
    Υπάρχει δηλαδή σαν αποτέλεσμα ένα "communication gap" που θεωρώ ότι στηρίζεται στην παραπάνω έλλειψη....και δημιουργεί διάφορα προβλήματα .

    Καλό Σαββατοκύριακο,

  • Από την άλλη βέβαια αυτο το talent gap υπάρχουν εταιρείες που προσπαθούν να το καλύψουν κάνοντας συνεχώς trainings στο προσωπικό τους ώστε να ακολουθούν όλες τις τελευταίες τάσεις του Digital Marketing. Ειδικά στο Digital που κινείται με τόσους γοργούς ρυθμούς κάθε μέρα μαθαίνουμε και κάτι καινούριο και κάθε μέρα πρέπει να διαβάζουμε και να τεστάρουμε για να μπορέσουμε να "ακολουθήσουμε" την αγορά του εξωτερικού.

    Όμως όπως πολύ σωστά αναφέρεις και στο τέλος του άρθρου ο καλύτερος τρόπος να αποκτήσει κάποιος εμπειρία είναι να "τρέξει" ο ίδιος πράγματα και να δοκιμάσει διάφορες τεχνικές. Προσωπικά το κάνω από το 2007 και με έχει βοηθήσει πολύ στην προσωπική και επαγγελματική μου εξέλιξή.

This website uses cookies.