The New Stuff - Suit digital marketing

Ποιο major brand είπες ότι διαφημίστηκε στο Pornhub;

George Anagnostopoulos


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το κάτωθι άρθρο αναλύει το business του adult industry σε σχέση με την προβολή του. Αν πιστεύετε πως μπορεί να σας προσβάλει ή να σας δυσαρεστήσει ένα τέτοιο άρθρο, έχουμε να προτεινουμε αντ’ αυτού ένα link για family-oriented entertainment.

Το Pornhub εδώ και χρόνια έχει κάνει αρκετη δουλειά στο να κάνει τις ερωτικές ταινίες πιο αποδεκτές από το ευρύ κοινό.

Δε μιλάω σε νούμερα, αφού αυτά παρόλο που η χρήση του porn (η λέξη τσόντα βγαίνει πιο εύκολα αλλά δεν είναι τεχνικά σωστή) μέσα στη ζωή είναι μάλλον δεδομένη για περισσότερο από το 50% του πληθυσμού. Και συμπεριλαμβάνω και τις γυναίκες σε αυτό, αφού σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο στην αμερικάνικη έκδοση του Marie Claire, το 72% βλέπουν porn.

Πιστέψτε με, δε θέλετε να σας βρω αντίστοιχα ποσοστά για τους άνδρες, αφού σύμφωνα με μια δημοσίευση του 2009, μια σχετική έρευνα στον Καναδά για το πόσοι άνδρες δε βλέπουν porn τελικά δεν πραγματοποιήθηκε αφού οι ερευνητές δε μπορούν να βρούνε άνδρες που δεν είχαν ασχοληθεί με το εν λόγω περιεχόμενο.

Όσο για το ίδιο το traffic, αρκεί να σας πω πως η Huffington αναδημοσίευσε το 2013 ένα άρθρο λέγοντας πως η κίνηση των porn sites είναι μεγαλύτερη από αυτή του Twitter, του Netflix και του Amazon μαζί.

Η αποδοχή έχει να κάνει με κάτι περισσότερο από τα νούμερα χρήσης όμως. Έχει να κάνει με το κατά πόσον το porn είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που αποτελεί taboo ως θέμα συζήτησης. Και η απάντηση είναι πως ναι, το porn φέρει ένα κοινωνικό στίγμα καθώς είναι πολύ awkward θέμα για συζήτηση στους περισσότερους κοινωνικούς ή επαγγελματικούς κύκλους. Επίσης, οι περισσότεροι Αμερικάνοι θεωρούν πως το porn είναι ανήθικο.

Παρά το κοινωνικό στίγμα βέβαια, ίσως είναι καλή στιγμή να αναφέρουμε πως ιστορικά, ένα μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στα 90s οφείλεται στο ότι οι Αμερικάνοι μπορούσαν να αγοράσουν porn με την πιστωτική τους κάρτα από την άνεση του σπιτιού τους με instant gratification (pun not intended), χωρίς να χρειαστεί να εκτεθούν σε μάτια τρίτων σε sex shops. Αυτό ήταν ένα αφανές σημείο το οποίο εξοικείωσε γρήγορα τους Αμερικανούς στη χρήση πιστωτικής κάρτας τα πρώτα χρόνια του ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά αν σκεφτείτε πως το 1995 η μία από τις εταιρείες που χειριζόταν τα porn transactions έκανε συναλλαγές $1.5 δισεκατομμυρίου.

Το Pornhub λοιπόν, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, πρόπερσι είχε δώσει ένα challenge στους χρήστες του, ξεκινώντας μια περίφημη crowdsourcing καμπάνια: να προτείνουν μια σεμνή καμπάνια για το Pornhub.

Πολλά από τα user submissions τα είδαμε να κυκλοφορούν στο Facebook, είτε από το blog του pornhub (χωρίς attribution link, φυσικά) είτε από το AdWeek. Αυτό ήταν ένα από αυτά τα user submissions:

pornhub-finalists-04-2014

Μετά λοιπόν από διαγωνισμό, ένα από τα δημιουργικά κέρδισε επάξια τη θέση του σε ένα billboard στην Times Square στη Νέα Υόρκη. Το billboard κατέβηκε πολύ σύντομα, μάλλον λόγω της επίδρασης του taboo που λέγαμε, αλλά η ιστορία του διαγωνισμού και των δημιουργικών επέζησε για να μας θυμίζει ότι με τέτοιους τρόπους δημιουργείται word of mouth που έχει και τη δύναμη σιγά-σιγά να διαμορφώνει συνειδήσεις ακόμα και για την κατάρριψη των taboo.

Αυτή δεν ήταν η μοναδική σχέση που είχε με τον κλάδο της διαφήμισης, φυσικά. Εκτός από τις διάφορες ύποπτες διαφημίσεις για χάπια, ερωτικά βοηθήματα και dating sites, πέρσι η DDB ανάρτησε μια δημοσίευση πως ανέβασε ένα video για τον καρκίνο του μαστού, καμουφλαρισμένο ως porn και πως έπιασε 3 εκατομμύρια views. Το AdFreak έλεγξε αυτό το claim και βρήκε πως το video έπιασε μόνο 1.700 views. Αλλά αυτό δεν αλλάζει το ότι οι διαφημιστικές άρχισαν να αναγνωρίζουν την αξία του καναλιού αυτού.

fake-erotic-psa-hed-2015

Η διαφήμιση της DDB στο Pornhub, καμουφλαρισμένη ως porn…

Και έτσι ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα με το νέο πως ένα major brand διαφημίστηκε στο Pornhub.

Κυκλοφόρησε λοιπόν η είδηση πως η εταιρεία ρούχων Diesel έβαλε διαφήμιση στο Pornhub. Δεν ήταν κάποιο λάθος στο media buying, αλλά μια ballsy προγραμματισμένη κίνηση να αναγνωρίσει χωρίς taboo πως κι εκεί υπάρχει κοινό και αξίζει να διαφημιστεί.  Το προϊόν τους άλλωστε είναι σχετικό, καθώς αφορά εσώρουχα.

pornhub-spring-diesel

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Diesel κάνει engage το porn industry, αφού το 2008 είχε βγάλει ένα δίλεπτο video με περίτεχνο μοντάζ από 80’s porn για τον εορτασμό των 30ων γενεθλίων της (Ο ήχος είναι NSFW και προτείνουμε να μην ακολουθήσετε το link)

80s porn

Αντίστοιχα, η ομάδα του Pornhub βρίσκεται σταθερά μπροστά από το ανταγωνισμό της στο να απενοχοποιήσει τo porn με διάφορες ενέργειες που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων product placement σε ταινία του Hollywood (έχετε δει το Don Jon;), έχει κάνει ένα AMA στο Reddit ως ένδειξη διαφάνειας, έχει άπειρo social sharing στο Twitter (εσείς θα κάνατε share ένα porn video;), έχουν προσφέρει λεφτά σε ΜΚΟ για έρευνα κατά του καρκίνου, φυτέψαν ένα δέντρο για κάθε 100 video plays, δημιουργήσανε δική τους σειρά ρούχων και δική τους δισκογραφική εταιρεία.

Τι άλλο πια να κάνουν στο Pornhub για να μας δείξουν ότι το porn είναι αρκετά mainstream ώστε να διεκδικήσει ένα μερίδιο της διαφημιστικής πίτας;

Και την ίδια στιγμή αναρωτιέμαι: Who’s next…?

Social Media

diesel · pornhub

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Personal Branding: 4 tips για να ξεχωρίσεις στα Social Media

»

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης Display Advertising για το Brand σας και γιατί πρέπει να το υιοθετήσετε

»

5 Digital Marketing Tips για να προωθήσετε την Startup εταιρεία σας

»

Τι είναι το TikTok και πώς μπορείτε να διαφημιστείτε σε αυτό

»

4 Instagram Accounts για να πάρεις έμπνευση

»

Αύξησε το traffic με 3 απλά SEO tips για μικρές επιχειρήσεις

»

Social Media Marketing Tips για κάθε πλατφόρμα

»

7 tips για δημιουργία Video περιεχομένου που αυξάνει το Conversion Rate

»

E-Commerce Copywriting και πώς να θριαμβεύσετε

»

Τι είναι τα Marketing Funnels και ποιά τα οφέλη τους

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο