X
    Categories: YouTube

Whose content is it?

Αναταραχές ξεκινήσανε στο YouTube που λόγω του συστήματος ελέγχου ιδιοκτήσίας περιεχομένου, έχει από την προηγούμενη εβδομάδα αρχίσει να στέλνει ειδοποιήσεις σε πολλούς χρήστες για περιεχόμενο που ανήκει σε τρίτους.

Οι περισσότερες ειδοποιήσεις στάλθηκαν σε εταιρείες και ιδιώτες που δημοσίευσαν περιεχόμενο σχετικό με video games, καθώς βρέθηκαν matches περιεχομένου στη μουσική με το περιεχόμενο που ανέβασε μια εταιρεία ονόματι IDOL.

Με λίγα λόγια: Η IDOL έχει στην ιδιοκτησία της κάποια μουσικά κομμάτια. Τα έχουν πάρει με άδεια οι εταιρείες παιχνιδιών και τα έχουν βάλει στα παιχνίδια τους. Αλλά όταν οι gamers δημοσιεύουν clips από τα παιχνίδια αυτά, δεν έχουν δικαιώμα αναπαραγωγής της μουσικής.

Κάπως έτσι ξεκινάει ένα content claim στο σύστημα του YouTube και έχει ταράξει το Video Gaming community.

Για όποιον ενδιαφέρεται για περισσότερα μπορεί να δει το video ενός επαγγελματία video game YouTuber, ο οποίος έχει ένα καλό εισόδημα από το περιεχόμενό που δημιουργεί με τα παιχνίδια, αφού έχει κοντά στα 7 εκατομμύρια views το μήνα και τα claims αυτά τον εμποδίζουν από το να συνεχίσει να έχει αυτό το εισόδημα.

Θυμίζω απλά ότι με ένα πιο manual τρόπο είχαμε πριν 20 μέρες το κλείσιμο του καναλιού της Finos Films καθώς δέχθηκε claim από έναν ελληνικό οργανισμό, χωρίς τη βοήθεια του συστήματος αναγνώρισης περιεχομένου του YouTube. Είχε ανακοινώσει πως «προέκυψαν παράλογες διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα και υπέρογκα με τα προσδοκώμενα και δημιουργηθέντα έσοδα».

Γιατί ενδιαφέρει αυτή η είδηση στο μέσο digital marketer;

Επειδή το YouTube είναι από τα πρώτα social media που παρέχουν proactive προστασία στους content owners. Ο λόγος είναι πως επιτρέπει το monetization για όσους YouTuber content publishers έχουνε αρκετά views και δεν πρέπει οι αμοιβές αυτές να πηγαίνουν σε κάποιον που δεν έχει τα πνευματικά δικαιώματα του περιεχομένου που ανεβάζει.

Το Facebook ακόμα έχει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο εν λόγω θέμα, παρέχοντας reactive προστασία. Αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς τι θα γίνει στο μέλλον, αν για παράδειγμα το Facebook αναγκάσει σελίδες να δημοσιεύουν αποκλειστικά ιδιόκτητο περιεχόμενο.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.