X
    Categories: Future

Word of mouth: the future

Σε άρθρο μου της προηγούμενης εβδομάδας για το Twitter, εξέφραζα το ότι δε βλέπω το Twitter να έχει καταλάβει τη θέση στη ζωή των Ελλήνων όπως έχει κάνει με τους Αμερικάνους. Αυτότο καθιστά λιγότερο ενδιαφέρον από εμπορική σκοπιά ως κοινωνικό μέσο στην Ελλάδα και αυτό σημαίνει ότι άλλα θα πάρουν τη θέση του στη χάραξη στρατηγικών για την παρουσία εταιρειών στα social media.

Κάπου εκεί, ο χρήστης Hermes άφησε ένα ενδιαφέρον σχόλιο, το οποίο για μένα γεννάει ένα σημαντικό συμπέρασμα (παρακάτω με bold). Το σχόλιο του Hermes είναι το εξής:

Γιατί θα πρέπει τα πάντα να γίνονται μέσο πώλησης κάποιων προϊόντων ή υπηρεσιών;
Γιατί θα πρέπει σχεδόν όλες, αν όχι όλες, οι σελίδες και υπηρεσίες «κοινωνικής δικτύωσης», να γίνονται εργαλείο για την απόκτηση πλούτου;
Αν το Twitter δημιουργήθηκε με την προοπτική να γίνει φορέας διαφήμισης… ευχαριστώ, αλλά δεν θα πάρω. Προσωπικά το χρησιμοποιώ σαν μέσω άμεσης ενημέρωσης για γεγονότα που «τρέχουν», αλλά χωρίς να «ακολουθώ» κανέναν άλλον εκτός των φίλων και γνωστών μου.
Ο βομβαρδισμός με πληροφορίες που δεν διαλέγω ο ίδιος, με κουράζει και με αφήνει αδιάφορο.

Προσωπικά, δεν θα «ακολουθήσω» ποτέ στο Twitter κάποια επιχείρηση, κάποιον πολιτικό και γενικά κάποιον που το χρησιμοποιεί σαν άλλο ένα εργαλείο marketing. Νομίζω ότι, αρκετά πια με τη διαφήμιση (σε όλες της μορφές).

Αφενώς βέβαια να αποσαφηνίσω για τους νέους χρήστες που μπαίνουν τώρα στο suit.gr ότι η θεματολογία αφορά στο online marketing, άρα αυτό είναι και το πρίσμα κάτω από το οποίο εξετάζουμε τα πάντα.

Συνεχίζοντας όμως στην ουσία του σχολίου του Ερμή, συμπεραίνω ότι πρόκειται για έναν online χρήστη χωρίς κανένα ενδιαφέρον στην εμπορική αξιοποίηση των μέσων στα οποία κινείται.

Θα πρέπει λοιπόν να του απαντήσω ότι τα media (offline και online) ήταν ανέκαθεν ένα εργαλείο ελέγχου και πλουτισμού. Ο κάθε media owner ξεκινάει την επιχείρησή του για να την κάνει να την πετύχει και ο τρόπος με τον οποίο μετριέται η επιτυχία είναι -μεταξύ άλλων- τα κέρδη μιας επιχείρησης.

Τα έσοδα των media έρχονται από αυτούς που είναι θέλουν να προβληθούν σε αυτά. Και αυτοί που θέλουν να προβληθούν, θέλουν να το κάνουν για να αυξήσουν τα κέρδη της δικής τους επιχείρησης.

Θα ήταν η μεγάλη αποτυχία των social media αν θα έπρεπε ο χρήστης να επιλέξει να ακολουθήσει (ή να fan-οποιηθεί σε) κάθε brand ανεξάρτητα προκειμένου να λάβει τα μηνύματα του brand.

Τα social media κάνουν τον κάθε χρήστη δέκτη και πομπό ταυτόχρονα. Σκοπός των brands είναι να ενεργοποιήσουν τους φίλους μας να μας προτείνουν τα προϊόντα που αύριο θα αγοράζουμε μέσα από το word of mouth marketing.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

This website uses cookies.