The New Stuff - Suit digital marketing

Η χρησιμότητα ενός Microsite

Δήμητρα Γεωργίου


Για αρχή θα ήταν καλό να αποσαφηνιστεί η έννοια του Microsite. Με έναν σύντομο ορισμό θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό, από την αρχική σελίδα της επιχείρησης, site. Το λεγόμενο αυτό microsite μπορεί είτε να έχει δικό του domain, είτε να εξαρτάται από την αρχική σελίδα, ως subdomain. Αυτό το μικρότερο site μπορεί να χρησιμεύσει καλύπτοντας ένα φάσμα αναγκών της εταιρίας. Ταυτόχρονα, έχει να επιφέρει εύρος θετικών αποτελεσμάτων.

Φυσικά τα παραδοσιακά sites δεν μπορούν να λείπουν από μια επιχείρηση, αφού διευκολύνουν τον χρήστη και τον προτρέπουν να νιώσει οικειότητα μέσω της πλοήγησής του στο site. Τα microsites από την άλλη θεωρούνται ως μία στρατηγική έξω από τα συνηθισμένα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εταιρίες με ποικίλους τρόπους. Εν αντιθέσει με τα αρχικά sites δεν συναντάμε περιορισμούς όπως είναι η υπερφόρτωση της σελίδας ή η υπερβολή του περιεχομένου της.
Ως πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός microsite είναι η επιλογή των στόχων που θέλουμε να επιτευχθούν μέσω αυτής της κίνησης.

Μερικοί από αυτούς τους στόχους μπορεί να είναι:

• Η προσέλκυση ενός καινούριου αγοραστικού κοινού. Μίας άλλης, ίσως, ηλικιακής ομάδας.
• Η προτροπή των χρηστών να κάνουν μία συγκεκριμένη δράση, όπως το να εγγραφούν στη σελίδα.
• Η δημιουργία brand awareness σχετικά με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία.

Οφέλη που απορρέουν από τη δημιουργία ενός microsite

1) Brand awareness

Τα microsites μπορούν με ευκολία να προωθήσουν το εμπορικό σας σήμα, με έναν δημιουργικό και ελκυστικό τρόπο. Αν δεν είναι συνδεδεμένα με κάποιο προϊόν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα ενημερωτικό ή διασκεδαστικό περιεχόμενο, που θα διατηρεί το brand σας στο μυαλό του καταναλωτή. Από την άλλη πλευρά, όταν θέλουμε να προωθήσουμε ένα συγκεκριμένο προϊόν επιτρέπουμε στον καταναλωτή να ανακαλύψει, εύκολα, τις υπηρεσίες που μπορεί να του προσφέρει η επιχείρησή σας με έναν πιο άμεσο τρόπο.
Προτού προσπαθήσετε να πείσετε τον πελάτη να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας είναι απαραίτητο να κατοχυρώσετε την αξία του brand σας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα καταστήσετε πιο εύκολη στην βελτιστοποίηση των πωλήσεων.

2) Βελτιστοποίηση SEO

Μία πρακτική που πολλοί αποκαλούν “branded vertical” είναι όταν το microsite φιλοξενείται κάτω από την ίδια διεύθυνση URL που έχει η βασική σας ιστοσελίδα. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να δώσετε μεγάλη ώθηση στις μηχανές αναζήτησης και φυσικά να περιμένετε ισχυρά και μετρήσιμα πλεονεκτήματα SEO. Πιο αναλυτικά, όσο περισσότεροι χρήστες κάνουν share το microsite σας, τόσο περισσότερες μηχανές αναζήτησης θα θεωρήσουν το site σας αξιόπιστο.  Έτσι μπορείτε να αυξήσετε τις βαθμολογίες σας.
Παρόλα αυτά, αν επιλέξετε να μην συνδέσετε το microsite με το URL της βασικής σας ιστοσελίδας, θα είναι ίσως πιο δύσκολο να μετρήσετε τα πλεονεκτήματα του SEO. Είναι σίγουρο ότι με κάποιον τρόπο το microsite θα συνδέεται με το home site. Καθώς το microsite θα γίνεται όλο και πιο αξιόπιστο link θα ανεβαίνει και η αξιοπιστία του βασικού σας site.

3) Αύξηση του engagement των χρηστών

Ο στόχος ενός microsite δεν θα πρέπει να είναι μόνο η προσέλκυση νέων καταναλωτών. Η ευχαρίστηση των ήδη αφοσιωμένων και πιο ενεργητικών χρηστών είναι εξίσου σημαντική. Αυτό συμβαίνει αρχικά γιατί οι σταθεροί πελάτες έχουν περισσότερες πιθανότητες να συνεχίζουν να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Εν συνεχεία μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην προώθηση του brand σας με την πατροπαράδοτη τακτική του world-of-mouth marketing. Έτσι, με τη δημιουργία ενός δημιουργικού microsite ενθαρρύνετε τους χρήστες να αλληλοεπιδρούν ουσιαστικά με εσάς, μέσω του περιεχομένου της σελίδας σας. Κατ’ επέκταση δημιουργείται ένα κλήμα εμπιστοσύνης και δέσμευσης που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας.

4) Δημιουργία «αυθεντίας»

Το περιεχόμενο που θα προβάλει ένα microsite μπορεί να διαφέρει ανά περίπτωση. Ένας εναλλακτικός τρόπος που θα μπορούσε να λειτουργήσει είναι ως εκπαιδευτικός τομέας για τους πελάτες. Με αυτόν τον τρόπο η επιχείρησή σας προβάλετε εύκολα ως ειδικός, πάνω στο θέμα με το οποίο ασχολείται. Έτσι γίνεται ακόμα πιο εύκολο να κερδίσουμε αξιοπιστία απέναντι στα μάτια των καταναλωτών και, γιατί όχι, απέναντι σε μελλοντικούς συνεργάτες. Με αυτό το σκεπτικό, σχεδιάζοντας σωστά ένα microsite, δημιουργούμε μια ουσιαστική επικοινωνιακή στρατηγική που δεν έχει μόνο βραχυπρόθεσμα οφέλη αλλά και μακροπρόθεσμα.

Πότε ένα microsite δεν είναι η σωστή κίνηση

Σίγουρα η δημιουργία ενός microsite είναι μία πινελιά που μπορεί να απογειώσει το brand σας. Αν παρόλα αυτά έχετε ακόμα περιορισμένο budget, δεν ενδείκνυται, αφού θα ήταν καλό να δημιουργήσετε εξ αρχής ένα πλήρως λειτουργικό και μοναδικά σχεδιασμένο microsite. Θα ήταν κρίμα να δημιουργήσετε ένα μερικώς εξοπλισμένο microsite εξαιτίας της έλλειψης των απαιτούμενων πόρων μιας και δεν θα είχε το κατάλληλο αποτέλεσμα, ενώ θα μπαίνατε στη διαδικασία εξόδων. Θα ήταν καλύτερα να περιμένετε μέχρι να μπορείτε να δεσμευτείτε σε αυτό πλήρως.

How To · marketing · SEO · Social Media

brand awareness · engagement · microsite · seo

Brand & Marketing Managers

Δήμητρα Γεωργίου

Η Δήμητρα είναι απόφοιτη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Ιονίων Νήσων. Την περίοδο αυτή εργάζεται ως Account Executive στην εταιρεία Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting