X

Πως να διασφαλίσεις τη φήμη σου στα social media

Η φήμη σου στα social media μπορεί πολύ εύκολα να περάσει κάποιο είδος κρίσης. Καθημερινά υπάρχουν ίσως χιλιάδες ή εκατομμύρια χρήστες που παρατηρούν κάθε τι που ανεβάζεις ή κάθε σου αντίδραση. Αρκεί ένα μικρό λάθος για να στραφούν εναντίον σου οι fans σου και τα σχόλια να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου. Με τις παρακάτω ενέργειες, λοιπόν, προλαμβάνεις τέτοιου είδους προβλήματα.

1. Χρησιμοποίησε σωστά το χιούμορ

Ας το παραδεχτούμε. Βρισκόμαστε στο 2017 και αν κρίνουμε από τον προηγούμενο χρόνο ο κόσμος του internet μπορεί να προσβληθεί πολύ εύκολα. Υπάρχουν πολλές κόκκινες γραμμές όπου θα ήταν καλύτερα να μην πλησιάσεις. Κάποια παραδείγματα είναι η εθνικότητα, η κοινωνική θέση και άλλα στερεότυπα της σημερινής κοινωνίας.

Ίσως σε τρομάξει το πόσες φορές θα πρέπει να φιλτράρεις κάτι, από διάφορες οπτικές, προκειμένου να μπορείς με σιγουριά να το δημοσιεύσεις. Δεν πρέπει όμως να σε τρομάζει καθώς έχω αναφέρει πολλές φορές τα πολλά θετικά του χιούμορ στα posts σου. Δίνει μια πιο φιλική νότα. Θα σου πρότεινα να συντάξεις μια ομάδα έμπιστων ανθρώπων όπου θα μπορούσατε μαζί να ελέγχετε κάθε τι πριν ανέβει.

2. Double check

Ίσως το έχεις καταλάβει ήδη ότι ο έλεγχος μια και δυο φορές παραπάνω μπορεί να σε γλιτώσει από ένα social ξέσπασμα εναντίον σου. Αυτή τη φορά όμως έχει να κάνει με τα δεδομένα που χρησιμοποιείς καθώς και με την ορθογραφία.

Εάν σκοπεύεις να δημοσιεύσεις κάτι όπως για παράδειγμα ένα ιστορικό γεγονός, μια επέτειο, ένα στατιστικό θα ήταν σωστό να το ελέγξεις σε πάνω από μια πηγή. Ίσως η αρχική σου πηγή να έχει κάνει λάθος. Εσύ δεν θες να αναπαράγεις αυτό το λάθος, σωστά; Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει βιασύνη ή απροσεξία. Είτε έχει να κάνει με την ορθογραφία, είτε με τη σύνταξη των κειμένων. Επέλεξε μια ομάδα με άριστη γνώση της γλώσσας στην οποία δημοσιεύεις ώστε να νιώθεις ασφάλεια.

3. Διπλότυπος κίνδυνος φήμης

Δεν είναι σπάνιο να βρεις σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα όπου χρησιμοποιούν το λογότυπό σου, τα στοιχεία σου και όλη σου την ταυτότητα. Αυτές οι περιπτώσεις χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Οι χρήστες ίσως να μην γνωρίζουν πως δεν πρόκειται για την original σελίδα. Έτσι μπορεί να διασυρθεί εύκολα η φήμη σου χωρίς να μπορείς να το ελέγξεις.

Καλό θα ήταν να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και να κάνεις έρευνα για τέτοια pages συχνά. Εάν βρεις όντως κάποιον όπου προσποιείται πως είσαι εσύ ή η επιχείρησή σου, πρέπει να δράσεις. Ανέφερέ το στη σελίδα δικτύωσης και ενημέρωσε και το κοινό σου πως δεν πρόκειται για εσένα.

4. Απάντηση

Τα social media ξεχωρίζουν από τους άλλους τρόπους προβολής επειδή προσφέρουν αμφίδρομη επικοινωνία με τους fans σου. Εφόσον σου δίνεται αυτή η ευκαιρία θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο ώστε να απαντήσεις σε όλα τα σχόλια. Σε προηγούμενό άρθρο εξηγήσαμε πως ένας από τους κύριους λόγους που οδηγούν τους χρήστες στο unfollow είναι το να μην απαντούν στα μηνύματα και σχόλιά τους.

Είναι σίγουρο πως θα λάβεις θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια. Θα πρέπει να απαντήσεις και στα δύο με το ίδιο ενδιαφέρον. Εάν εσύ κρίνεις ότι το παράπονο που σου έχει εκφράσει κάποιος είναι πολύ «λεπτό» για να συζητηθεί σε κοινή θέα, απάντησέ του ότι θα επικοινωνήσεις μαζί του με προσωπικό μήνυμα. Τότε πρέπει να δείξεις άμεσα ενδιαφέρον και να προσπαθήσεις να βοηθήσεις τον πελάτη σου.

Όσον αφορά τα θετικά σχόλια, είναι εξίσου  σημαντικό να δείξεις ενδιαφέρον. Μπορεί σε αυτή την περίπτωση να μην αποτελεί κίνδυνο για τη φήμη σου αλλά είναι σίγουρα μια ευκαιρία. Επιβράβευσε τους χρήστες που υποστηρίζουν το brand σου και δείξε τους την ευγνωμοσύνη σου.  Ένα ευχαριστώ δεν έβλαψε ποτέ κανέναν!

5. Costumer service

Αυτό το στάδιο αναφέρεται σε αυτούς που προσφέρουν κάποια εφαρμογή για την εξυπηρέτηση πελατών. Εάν δίνεις αυτή τη δυνατότητα θα πρέπει να είσαι πάντα σίγουρος ότι λειτουργεί σωστά. Σίγουρα γνωρίζεις πως ακόμα και ένα μικρό bug μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην εμπειρία του χρήστη. Εάν ένας εκνευρισμένος πελάτης ψάχνει κάποιον τρόπο να επικοινωνήσει μαζί σου και βρίσκει μια εφαρμογή με σφάλματα, το πιο πιθανό είναι να εκνευριστεί ακόμα περισσότερο και να αμαυρώσει τη φήμη σου.

Σήμερα οι σελίδες στα social media «παίζουν» τον ρόλο της εξυπηρέτησης πελατών. Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω ότι πλέον οι χρήστες επικοινωνούν πολύ συχνά με τις σελίδες για να λύσουν τις απορίες τους. Οπότε θα πρέπει να είσαι διαθέσιμος και έτοιμος να απαντήσεις σε κάθε είδους απορία ή παράπονο.

Πολλοί θεωρούν τη διαχείριση μια σελίδας στα social media εύκολη, καθώς το κάνουν και στο προσωπικό τους account. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως είναι όλη αυτή η έξτρα προσοχή που χρειάζεται όταν διαχειρίζεσαι τη σελίδα ενός brand. Απαιτεί μεγάλο επαγγελματισμό και προσοχή. Θα ήταν καλύτερα να αφήσεις κάποιον επαγγελματία να πραγματοποιεί αυτές τις ενέργειες. Τα digital marketing agencies έχουν γνώση και πείρα όχι μόνο για το πως να προλαμβάνουν τα λάθη αλλά και πως να διαχειρίζονται τις κρίσεις που «σκάνε».

Fotini Tzika: Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

View Comments (0)

  • Καλησπέρα σας ,
    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο... Εχω μια ερώτηση: αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικα με τον χώρο και δεν έχει προηγούμενη σχετική εμπειρία, θεωρείτε πως θα τον εμπιστευτεί εταιρεία ως inter για να ξεκινήσει ?

    • Καλησπέρα σας,

      Σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια! Γενικότερα η κάθε εταιρεία έχει τους δικούς της τρόπους χειρισμού των internships, συνεπώς εξαρτάται από την κάθε μία για το αν θα απαιτήσει προϋπηρεσία και ποιοι παράγοντες θα συντελέσουν στο να την κάνουν να εμπιστευθεί κάποιον υποψήφιο intern.

This website uses cookies.