Copywriting vs. Content Writing: Διαφορές και τι να διαλέξεις
Μια φορά κι έναν καιρό, ο copywriter ήταν αυτός στον οποίο πήγαιναν όλοι οι εργαζόμενοι του marketing όταν χρειάζονταν ένα κείμενο. Πλέον, έπειτα από τη γέννηση του blog, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Στις μέρες μας, αν η επιχείρησή σου έχει ένα blog, θα αναρωτιέσαι αν γράφεις τον σωστό τύπο copy ή περιεχομένου προκειμένου να πετύχεις μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κοινό σου.
Σύμφωνα όμως με το HubSpot, το 53% των επαγγελματιών στον χώρο του μάρκετινγκ ισχυρίζεται ότι το blogging αποτελεί προτεραιότητά τους. Στην πραγματικότητα, ιστοσελίδες που διαθέτουν blog, έχουν 434% μεγαλύτερη πιθανότητα να καταταχθούν καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης.
Τι σημαίνουν όμως αυτά για εσένα και την επιχείρησή σου; Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ copywriting και content writing και τι είναι αποδοτικότερο για το blog σου;
Τι είναι το Copywriting
Το Copywriting επικεντρώνεται σε έναν άμεσο, βραχυπρόθεσμο στόχο που θα αποφέρει μεγάλες αποδόσεις, δηλαδή τις πωλήσεις. Έχει να κάνει με τις διαφημίσεις, τα emails πωλήσεων, το PPC των landing pages και πολλά άλλα.
Ένας copywriter είναι ο άνθρωπος που μπορεί να δημιουργήσει ανταγωνιστικά headlines και να πείσει τον καθένα να αγοράσει ένα προϊόν, να γραφτεί σε μια υπηρεσία, να προγραμματίσει ένα ταξίδι ή να δώσει αυτές τις πληροφορίες που στη συνέχεια ένας marketer θα αξιοποιήσει για να τον στοχεύσει με διαφημίσεις.
Το Copywriting είναι πιο άμεσο και πιο απλό από το content writing και χρησιμοποιεί πειστικό και συναισθηματικό λόγο για να απευθυνθεί στον καταναλωτή, με σκοπό να τον προτρέψει σε μια άμεση δράση.
Τι είναι το Content Writing
Το Content Writing περιλαμβάνει blog posts, social media posts, emails, white papers και άλλα πρακτικά υλικά που έχουν σκοπό να εκπαιδεύσουν, να ψυχαγωγήσουν και να ενημερώσουν το κοινό σχετικά με ένα θέμα.
Επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας παραγωγικής σχέσης με το κοινό έτσι ώστε, με την πάροδο του χρόνου, να εμπιστευτούν το brand σου και να ενδιαφερθούν για αυτό που πουλάς.
Οι καλύτεροι content writers είναι τόσο ικανοί και διασκεδαστικοί στην αφήγηση που μπορούν να γράψουν δεκάδες blog posts χωρίς καν να αναφέρονται στην επωνυμία του brand σου. Ωστόσο καταφέρνουν να προσελκύσουν το κοινό και να τους μετατρέψουν σε πιθανούς πελάτες.
Ποιο να διαλέξεις
Το blog σου πρέπει να μπορεί να έχει και τα δύο στον καλύτερο δυνατό βαθμό: αξιόπιστο, ενημερωτικό και αυθεντικό περιεχόμενο με ένα ξεκάθαρο call-to-action. Όλοι πρέπει να θυμόμαστε όμως ότι το copywriting είναι content αλλά το content δεν είναι απαραίτητα copywriting. Το content writing είναι δημιουργικό και έχει σκοπό να πείσει τον αναγνώστη να το μοιραστεί, ενώ το copywriting είναι ευθύ και επικεντρώνεται στις πωλήσεις.