X
    Categories: Social Media

Google Analytics: Not Provided

Ένα ολοένα αυξανόμενο πλήγμα έχουν να αντιμετωπίσουν όλοι οι επαγγελματίες στο κομμάτι του search marketing, όταν βλέπουν τα στατιστικά τους μέσα από το Google Analytics.

Από το 2011 μέχρι και σήμερα, το Google δεν παρέχει στοιχεία για τους όρους που αναζητά ο χρήστης πριν καταλήξει στο site. Αντί για λέξεις-κλειδιά, ο διαχειριστής του site βλέπει στα αποτελέσματα του Google Analytics ότι η κίνηση ήρθε από το keyword “not provided” το οποίο είναι και το #1 αποτελέσμα σε όλα τα sites σαν πηγή κίνησης.

Το Google ισχυρίζεται ότι αυτό το κάνει για προστατέψει το privacy των χρηστών του όταν εκείνοι επιλέγουν να ψάξουν για κάτι μέσα από μια ασφαλή σύνδεση. Υπάρχει μία λογική σε αυτό καθώς κάποιες αναζητήσεις ίσως να είναι καλό να μην συνδέονται με προσωπικά στοιχεία χρήστη που έδωσε μετά μία παραγγελία που μπορεί να ταυτοποιηθεί.

Αλλά στην πλειοψηφία του, αυτό δε συμβαίνει. Το Google μάλλον προσπαθεί να δημιουργήσει μια ανάγκη με το να σπάσει το υπάρχον σύστημα.

Ας μην ξεχνάμε την ιστορία των Google Analytics:

Κάποτε δεν υπήρχε κανένα standard για το πώς κάναμε track τις επισκέψεις μας σε ένα site. Ο καθένας είχε ένα δικό του μηχανισμό, τον οποίο εύκολα μπορούσε να πειράξει αν ήθελε για να φουσκώσει τα νούμερα όσο ήθελε. Και αυτό κάνανε πολύ.

Μία από τις πιο αξιόπιστες λύσεις της εποχής ήταν η εφαρμογή Urchin, το οποίο κάποια στιγμή κέρδισε το ενδιαφέρον της Google, το εξαγόρασε και το έκανε rename σε Google Analytics και το διέθεσε δωρεάν ώστε να μπει σε αυτή την αγορά.

Geek Tip: Σήμερα η ονομασία Urchin δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά εκτός από κάποια σημεία των καλοσχεδιασμένων links που αναφέρουν παραμέτρους όπως το “utm_source”. Το “utm” αντιστοιχεί στη φράση “Urchin Tracking Module”.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Όντως πολύ ενοχλητικό... Καταλαβαίνω την ανάγκη που οδηγεί σε αυτό και, για να πω την αλήθεια, δεν βρίσκω πως η G μπορεί να λέει ψέμματα (μάλλον δεν τη συμφέρει έτσι κι αλλιώς;). Το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει, όμως, είναι να μην το εμφανίζει στην κανονική κατάταξη αλλά ώς μία σημείωση. Θα έκανε ευκολότερο το reporting αν μή τί άλλο...

This website uses cookies.