The New Stuff - Suit digital marketing

Heatmaps: Ποια η σημασία τους και γιατι να επενδύσετε σε αυτα

Μαρία-Ιωάννα Λιβανού


Η παρουσία των Heat maps αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του διαδικτυακού περιβάλλοντος. Πιθανόν να έχετε συναντήσει μερικά σε sites που σχετίζονται με real estate ή ακόμα και στην πρόγνωση καιρού. Με λίγα λόγια , η παρουσία τους σχετίζεται με την ανάλυση και παρουσίαση δεδομένων.

Η χρήση τους αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο ανάλυσης δεδομένων και current trends που σας βοηθούν να καθορίσετε τους επόμενους σας επιχειρηματικούς στόχους.

Ποια όμως είναι ακριβώς η σημασία ενός Heat map ;

Ένα Heat map σας βοηθάει να έχετε μια εικόνα για το πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες του site σας. Παρουσιάζουν την ιστοσελίδα σας με μία επικάλυψη από πάνω της όπου με εικαστική προσέγγιση υπογραμμίζονται ως ‘’θερμότερες’’ οι περιοχές με την μεγαλύτερη δραστηριότητα χρηστών. Κατά αυτόν τον τρόπο , μπορείτε να έχετε οπτική ανάλυση σχετικά με το πού έκαναν click και page scroll οι χρήστες.

Μπορείτε να σκεφτείτε ένα Heat map έως μια μορφή οπτικής αφήγησης. Η δημιουργία τους σας βοηθά να κατανοήσετε αμέσως τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτό μπορεί να σας δώσει μοναδικές ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες πλοηγούνται ή αποτυγχάνουν να πλοηγηθούν στον website σας.

Υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες Heat maps με την κάθε ένα από αυτά να παρουσιάζει μια ξεχωριστή διάσταση καταναλωτικής συμπεριφοράς στο site σας.

  • Click heat maps: Σε ποια περιοχή κάνουν click οι χρήστες σας
  • Scroll heat maps: Μέχρι πιο σημείο ένας χρήστης θα κάνει scroll στο site σας
  • Attention heat maps: Υπογραμμίζει τις περιοχές με την πιο έντονη προβολή
  • Mouse-movement heat maps: Σημειώνει τα paths του χρήστη με το mouse pad

Αξιοποιήσετε τα Heat maps για να βελτιώσετε το ποσοστό UX (user experience)

Καθώς τα Heat maps παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το site σας, με αυτόν τον τρόπο μπορούν να σχεδιαστούν κοινά patterns καταναλωτικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, υπάρχει η ευκαιρία να κατανοήσετε τον τύπο περιεχομένου με τον οποίο ασχολούνται οι χρήστες κάνουν engage και να επενδύσετε πάνω σε αυτόν. Σας βοηθούν επίσης να απαντήσετε σε μια κρίσιμη ερώτηση: “Πού πρέπει να είναι το πιο σημαντικό περιεχόμενο σε αυτή τη σελίδα;”

Παράλληλα, μέσω της πρακτικής A/B testing ,τα Heat maps μπορούν να σας δώσουν άμεσες, χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το τι ακριβώς κάνουν οι επισκέπτες σας διαφορετικά σε διαφορετικές εκδόσεις του landing page, των αναρτήσεων σας ή και του home page σας.

Όταν δοκιμάζετε την μετακίνηση ενός Call-to-Action (CTA) στο site σας, την αλλαγή του περιεχόμενου σας ή και την αλλαγή των εικόνων, μπορείτε, μέσω του A/B testing να δείτε το ποσοστό conversion rate του website σας και να καταλάβετε γιατί μια σελίδα υπερέχει σε σχέση με μια άλλη.

Η επίδραση των Heat maps στο Content Marketing

Ακόμα και την σήμερον ημέρα, όπου η εικαστική απεικόνιση του μηνύματος σας αποτελεί παρακινητικό παράγοντα αλληλεπίδρασης για το καταναλωτικό κοινό, το μεγαλύτερο μέρος περιεχομένου είναι γραπτό. Για αυτό τον λόγο οι περισσότερες επιχειρήσεις θέλουν να ξέρουν… αλληλεπιδρούν οι χρήστες με το περιεχόμενο της σελίδας τους ;

Η χρήση Scroll maps είναι ένας εξαιρετικός τρόπος αναπαράστασης του μέχρι πιο σημείο του website σας περιηγήθηκε ο χρήστης κάνοντας scroll. Σημειώστε με την χρήση Click Map ποια Call-to-Actions παράγουν περισσότερες μετατροπές έτσι ώστε να λάβετε τις κατάλληλες αποφάσεις για την επιχειρηματική σας στρατηγική.

Heat maps & Conversion Funnel  

H ανάλυση UX (user experience) καθώς και η αποτελεσματικότητα των content marketing πρακτικών σας θα συμβάλλουν στο να βελτιώσετε τον τρόπο με τον οποίο οι δυνητικοί σας πελάτες μετακινούνται στο Marketing Funnel.

Εάν ένα μικρό ποσοστό χρηστών διαβάζει το περιεχόμενο σας και εγγράφεται στην λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας αυτό αποτελεί θετικό στοιχείο για εσάς. Εάν, ωστόσο, βλέπετε πολλούς χρήστες να επισκέπτονται το site σας, αλλά σχεδόν κανείς δεν ανταποκρίνεται στα Call-to-Action που έχετε θέσει, ανατρέξτε στο κατάλληλο Heat map για να δείτε σε ποια μορφή content κάνουν click. Στην συνέχεια, επανεξετάσετε τις πρακτικές σας μέσω A/B testing ώστε να αυξήσετε την χρηστικότητα του site σας και να αφαιρέσετε πιθανά distractions που αποσυντονίζουν το καταναλωτικό κοινό.

Εύκολα, λοιπόν, μπορεί ο καθένας να συμπεράνει ότι οι χάρτες θερμότητας όχι μόνο σας δείχνουν τις ενέργειες που λαμβάνουν οι δυνητικοί πελάτες σας, αλλά ποια στοιχεία του ιστότοπου αγνοούνται. Σας παρέχουν αξιοσημείωτες πληροφορίες για το καταναλωτικό σας κοινό, καθώς παρέχουν πληροφορίες συμπεριφοράς χρηστών όπως κανένα άλλο εργαλείο.

Advertising · Data · Email Marketing · lead generation · Social Media

advertising · analytics · Content · digital marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops

E-shop/ Internet Site / Blog · Media · Technology

Μαρία-Ιωάννα Λιβανού

Η Μαρία Ιωάννα είναι απόφοιτη του Business Marketing από το University of Derby. Το αντικείμενο του Digital Marketing την ενθουσιάζει και ενδιαφέρεται να μαθαίνει συνεχώς τα τελευταία Digital Trends. Αυτήν την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στην Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting