The New Stuff - Suit digital marketing

Performance vs Branding

George Anagnostopoulos


Συζητώντας με ουκ ολίγους ιδιοκτήτες και managers ελληνικών e-shops, βλέπω δύο πράγματα να συμβαίνουν παράλληλα στο πως τρέχουν το digital marketing τους, ανάλογα με το αν επιλέγουν το long-term low-yield δρόμο των branding ενεργειών ή τον short-term high-yield δρόμο των performance ενεργειών.

Η πιο άμεση αναπαράσταση μεταξύ των δύο είναι η εξής:

perf-vs-brand

Για όσους ενδιαφέρονται για ένα παράδειγμα ενεργειών μεν και δε, θα πούμε πως  οι branding ενέργειες είναι τα περισσότερα πράγματα που βλέπουμε στο Internet άπο άποψη διαφήμισης, καθώς τα περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες είτε χρησιμοποιούν τα μέσα που δεν επιτρέπουν ιδιαίτερο tracking, είτε γιατί τα ίδια τα προϊόντα δεν πωλούνται με κάποιο τρόπο που να είναι trackable ώστε να συνδεθεί η online συμπεριφορά του χρήστη με την τελική αγορά.

Αντίθετα, οι performance ενέργειες είναι εκείνες που δεν τις βλέπουμε τόσο πολύ, γιατί είναι πολύ πιο στοχευμένες στο κοινό που έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αγοράσει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν. Ένα κλασικό παράδειγμα του performance marketing είναι η εμφάνιση του brand στα αποτελέσματα της αναζήτησης του Google, είτε με SEO είτε με SEM/PPC.

Περισσότερες λεπτομέρειες για εργαλεία, KPIs και παραδείγματα στο κάτωθι:

04_09-performance-vs-branding

Και εδώ ξεκινάει το παράπονο και των δυο μεριών.

Οι μεν marketers που κάνουν Branding-oriented ενέργειες, που σκέφτονται και υλοποιούν δημιουργικές καμπάνιες, βασισμένες σε ωραίες ιδέες, νιώθουν όλη τη θετική ενέργεια που περιβάλλει το brand τους και έρχονται σε επαφή με κόσμο που αγαπάει αυτό που κάνουν, αλλά όταν βάζουν κάτω τα νούμερα του πόσα δώσανε και πόσα πήρανε πίσω, μάλλον αναφωνούν «αν συνεχιστεί αυτό, δε βγαίνουμε!».

Οι δε marketers που κάνουν Performance-oriented ενέργεια, βλέπουν ότι για την ώρα κάτι γίνεται αλλά παράλληλα ότι σε κάθε αγορά υπάρχουν κάποιοι που είτε επειδή είναι νέοι παίκτες είτε επειδή είναι μεγαλύτεροι παίκτες (και δη του εξωτερικού) είναι διατεθιμένοι να παίξουν «σκληρή μπάλα», τινάζοντας στον άερα το CPC/CPA. Και κάπου εκεί καταλαβαίνουν πως το «ξερό» performance δύσκολα μπορεί να φέρει μακροχρόνια επιτυχία ή την κατάκτηση μεγάλου μεριδίου σε μια αγορά.

Οπότε για όποιον με ρωτήσει τι χρειάζεται να κάνει, η απάντησή μου είναι πως χρειάζεται και τα δύο, στην ποσόστωση που ταιριάζει σε κάθε αγορά, σε κάθε εταιρεία, σε κάθε brand, σε κάθε marketer και στο agency του.

 

Opinion · Why you need a good agency

branding · performance

Brand & Marketing Managers

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting