X
    Categories: Social Media

Twitter relationships

Αναρωτιέμαι πόσοι έχουν χρησιμοποιήσει το Twitter με εμπορικό σκοπό στην Ελλάδα και έχουν πετύχει το σκοπό τους.

Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ όπου το ένα έβδομο του πληθυσμού έχει Twitter (δεν έχω την πηγή γι αυτή την πληροφορία, δυστυχώς ακούω πολλά τέτοια αλλά ας με διορθώσει κάποιος αν έχει καλύτερο στατιστικό ή ξέρει την πηγή), στην Ελλάδα φαίνεται να το χρησιμοποιεί πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού ενεργά.

Περισσότερο δε, η χρήση του είναι κυρίως για λόγους chat, ανταλλαγής links που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, ανακοίνωση επαγγελματικών και προσωπικών επιτυχιών.

Το σίγουρο είναι πως υπάρχει μια μάλλον μεγάλη πυκνότητα από ανθρώπους που κατέχουν τα social media στο Twitter σε σχέση με άλλα εργαλεία, αλλά παρόλα αυτά δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλη κινητοποιήση από τα brands.

Αντίθετα, καποιοι πολιτικοί φάνηκαν να τα χρησιμοποιούν στις εκλογές του 2009. Η Ντόρα Μπακογιάννη και ο Χρήστος Παπούτσης είναι δύο από αυτούς που μου έρχονται στο μυαλό.

Από την άλλη, στις ΗΠΑ γίνεται χαμός από marketeers και μικρές επιχειρήσεις που προωθούν τα προϊόντα τους στο Twitter. Γιατί άραγε αυτή η διαφορά;

Και όταν το twitter ενεργοποιήσει την εμφάνιση των trends από Έλληνες χρήστες, θα αλλάξει αυτό;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Για εμένα, ως χρήστη, δε παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον το twitter. Δεν έχει την ίδια 'πλάκα' που έχουν άλλα social media, που είναι σαφώς πιο interactive, όχι μόνο με ανακοινώσεις-status, αλλά και με games, εφαρμογές, φωτογραφίες...
    Στο twitter απλά παρακολουθείς το χαβά του καθενός και την ανακοίνωση που θέλει να σου περάσει.
    Η απλή ερώτηση που θέτω ως χρήστης (και όχι σαν άνθρωπος του marketing) είναι: why bother?
    Γιατί να γίνω follower καποιου πολιτικού/brand/οτιδήποτε? Το βλέπω λίγο σα να γίνομαι συνδρομήτρια σε περιοδικό που έχει μόνο δελτία τύπου, διαφημίσεις και advertorials.
    you get my point?

  • Προφανώς δεν πρόκειται το twitter στην παρούσα του μορφή να κερδίσει εσένα. Είναι για πιο hard core χρήστες οι οποίες γουστάρουν μεγαλύτερη συχνότητα ποσταρίσματος, πιο live επικοινωνία, πιο chat καταστάσεις.

    Άρα σίγουρα αν δε σε κερδίσει πρώτα το twitter, δε μπορούν να σε κερδίσουν και τα brands. :)

  • Πιστεύω πως οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Twitter σαν άλλο ένα platform για status updates όπου μιλάνε στους followers αντί να ξεκινούν έναν διάλογο (talking to vs. engaging with). Το πιο σημαντικό είναι πως δεν έχουμε (μεμονωμένοι χρήστες και «πολιτικοί/brands/οτιδήποτε») καταλάβει πως η ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων και ‘κυνήγι’ πωλήσεων πλέον απαιτούν ‘κουβέντα’ και όχι βομβαρδισμό. Ολόκληρο το σχόλιο μπορείτε να το διαβάσετε σε αυτό το post: http://bit.ly/cUSegA
    Ευχαριστώ Suit.gr kai George για της ερωτήσεις και σκέψεις στα post σας - εμένα τουλάχιστον με βάζουν σε θέση πρόκλησης και αυτό σίγουρα 'κερδίζει'!

  • Sylva, πότε να περιμένουμε κι ένα guest post σου; :)

  • Μεγάλη τιμή μου, αν και σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου ειδική.
    Έχεις τα στοιχεία μου (?), θα χαρώ να το συζητήσουμε.

  • Κι εγω ειμαι υπερ της αποψης οτι η Ελληνικη αγορα ειναι ακομη σε "βρεφικη" ηλικια οσον αφορα το involvement της με τα social media προς εμπορικη χρηση και κατ' επεκταση οφελος. Αλλα που θα παει, οπως παντα ειμαστε 10 χρονια πισω απο την Αμερικη και καποτε τελικα ακολουθουμε και μιμουμαστε τα trends της, το ιδιο θα συμβει και σ' αυτη την περιπτωση eventually. Μεχρι τοτε, οι περισσοτεροι θα λεμε "καλημερες"...

  • @Thalia εγώ πάλι ξεχωρίζω κάποιες εταιρείες που κάνανε βουτιά στα social media και για καθιερωμένα προϊόντα τους αλλά και νέα product launches και βλέπω ότι είναι πολύ ευχαριστημένες. Απλά για το twitter ακόμα κρίνω ότι δεν έχει βρει εμπορική εφαρμογή (γιατί πολιτική ψιλοβρήκε) στην Ελλάδα.

    • Συμφωνω μαζι σου, απλα η μεγαλη πλειοψηφια δεν εχει τη γνωση ή την ορεξη ή και τα δυο για να χρησιμοποιησει αυτο το εργαλειο σωστα. Οσοι το εκαναν και θα το κανουν, ειναι αποδεδειγμενο οτι θα εχουν οφελος.

  • Γιατί θα πρέπει τα πάντα να γίνονται μέσο πώλησης κάποιων προϊόντων ή υπηρεσιών;
    Γιατί θα πρέπει σχεδόν όλες, αν όχι όλες, οι σελίδες και υπηρεσίες "κοινωνικής δικτύωσης", να γίνονται εργαλείο για την απόκτηση πλούτου;
    Αν το Twitter δημιουργήθηκε με την προοπτική να γίνει φορέας διαφήμισης... ευχαριστώ, αλλά δεν θα πάρω. Προσωπικά το χρησιμοποιώ σαν μέσω άμεσης ενημέρωσης για γεγονότα που "τρέχουν", αλλά χωρίς να "ακολουθώ" κανέναν άλλον εκτός των φίλων και γνωστών μου.
    Ο βομβαρδισμός με πληροφορίες που δεν διαλέγω ο ίδιος, με κουράζει και με αφήνει αδιάφορο.

    Προσωπικά, δεν θα "ακολουθήσω" ποτέ στο Twitter κάποια επιχείρηση, κάποιον πολιτικό και γενικά κάποιον που το χρησιμοποιεί σαν άλλο ένα εργαλείο marketing. Νομίζω ότι, αρκετά πια με τη διαφήμιση (σε όλες της μορφές).

  • Hermes, μου έδωσε ιδέα για νέο post. Δε σε πειράζει αν αντί σχολίου, αφιερώσω ολόκληρη ανάρτηση στο να σου απαντήσω ε; Θα δημοσιευθεί στις 8 Ιουλίου πριν τις 12 το μεσημέρι.

  • Δεν ξέρω αλλά σε μερικά πράγματα απογοητεύομαι από τη νοοτροπία μας. Το twitter δεν είναι chat (για τους καλημεροκαληνυκτάκηδες το λέω αυτό ) αλλά ένα εργαλείο άμεσης σύντομης ενημέρωσης. Δεν έχει πιάσει γιατί δεν προσφέρει στον Έλληνα την "καφετέρεια" στο ίντερνετ. Πριν 10 χρόνια συζητούσα με κάποιους για την καθυστέρηση που έχουμε στο ίντερνετ ενώ αντίστοιχα τα κινητά ήταν trend και ήμαστε χώρα με μεγάλες πωλήσεις με σχέση τις υπόλοιπες. Το 2004 έβαλα dsl με 33 € και με έκριναν όλοι γιατί έδινα τόσα λεφτά (παρόλο που στην dialup πλήρωνα 70 σε κλήσεις) ενώ αντίστοιχα κάποιοι έδιναν σε κινητό 80€ το μήνα... Τι θέλω να πω; Πως η νοοτροπία μας μας οδηγεί να έχουμε 2.2 εκ. χρήστες στο facebook (λέγε με καφετέρεια online) ενώ αντίθετα το twitter είναι η εφημερίδα, ο επαγγελματικός οδηγός ή και το ραδιόφωνο που ακούς ενώ δουλεύεις. (γιατί μπορείς να μην ακολουθείς κανέναν αλλά να "ακούς" τι λένε για το θέμα που σε ενδιαφέρει. Γω έχω πχ κάποια tabs με search για τουρισμό,σκάκι,photography,SEO,social media, και πολιιτική... (εν συντομεία για όλα μου τα άμεσα ενδιαφέροντα).
    Μου άρεσε η αναφορά στους πολιτικούς που έκανες (νομίζω είναι η δύο που σου είχα αναφέρει γω την ημέρα του opentourism :), πάντως οι πρώτοι που μπήκαν ήταν Μπακογιάννη Ανδρουλάκης και Μητσοτάκης :) (με τους νεοδημοκράτες πρωτους)
    Τώρα για τα trends θα βοηθήσουν αλλά δεν ξέρω πόσο αν δεν φτιαχτεί η κρίσιμη μάζα χρηστών.
    Μάλλον θα πρέπει να κάνουμε αυτό που έλεγαν για πλάκα κάποιοι στο social media day να παίρνουμε να τους λέμε ότι κάτι λένε για αυτούς στο twitter μπας και ασχοληθούν :) . Πάντως μαι φίλη μου γράφτηκε επειδή πήρε επισκέπτες στο blog της :)

This website uses cookies.