The New Stuff - Suit digital marketing

Brands: Ποιός ο ρόλος τους στον σημερινό κόσμο του Ε-Commerce;

Evdokia Dorli


Ιστορικά, η ύπαρξη των διαφόρων brands ήταν ο κυριότερος τρόπος διαφοροποίησης των εμπόρων λιανικής, ειδικά εφόσον είχαν να κάνουν με προϊόντα, τα οποία είχαν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και συνεπώς πολλές ομοιότητες. Με την πάροδο των χρόνων, οι συνήθειες των πελατών έχουν αλλάξει, και το brand marketing, εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς σε product marketing.

Προσπαθήστε να ανακαλέσετε την τελευταία φορά που πραγματοποιήσατε κάποια αγορά. Πήγατε απευθείας στο κατάστημα ή επισκεφθήκατε το site του brand, το οποίο επιλέξατε;

Ή μήπως διαβάσατε κάποιο άρθρο ή κάποια κριτική, googl-άρατε να βρείτε την καλύτερη τιμή που υπάρχει στην αγορά, είδατε κάποιον ή κάποια να το προωθεί μέσω Instagram, ή τέλος ενημερωθήκατε για αυτό click-άροντας το link μέσα από κάποιο newsletter;

Αν το καλοσκεφτούμε, θα καταλήξουμε πως γενικά αγοράζουμε είτε επειδή όντως έχουμε ανάγκη να αποκτήσουμε κάτι, είτε επειδή έχουμε δεχτεί πολύ καλά recommendations για το εκάστοτε προϊόν, ή ακόμα και λόγω καλής και εύστοχης προώθησης του προϊόντος που έχουμε δεχτεί… και τελικά μας έπεισε ότι αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσουμε! Και είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως οι αποφάσεις μας έχουν ληφθεί σχετικά με το τι θα αγοράσουμε, πολύ πριν μπει στη μέση το θέμα του τι  brand θα καλύψει την ανάγκη μας.

Η αγορά, η έρευνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πάνω από όλα πλέον, οι mobile συσκευές έχουν αλλάξει εντελώς το πως, το που και το πότε ανακαλύπτουμε τα προϊόντα που μελλοντικά θα αγοράσουμε. Και κατά συνέπεια, έχει αλλάξει ακόμα και το από που θα πραγματοποιήσουμε την αγορά μας.

Η δυαδικότητα που υπάρχει πια είναι ξεκάθαρη. Ενώ είναι προφανές πως για ορισμένα προϊόντα, όπως αξεσουάρ, είδη ένδυσης, καθώς και είδη ομορφιάς λιανικού εμπορίου, οι περισσότεροι από μας ψωνίζουμε branded products, αυτό που έχει αλλάξει είναι ο τρόπος που καταναλώνουμε, ο οποίος είναι πολύ διαφορετικός πλέον από αυτό που συνηθίζαμε.

Το λιανικό εμπόριο πια, προσφέρει στους καταναλωτές το προϊόν εκείνο, το οποίο ταιριάζει στις ανάγκες του, ανεξάρτητα από το που προέρχεται και η επιθετική καθώς και ραγδαία ανάπτυξη των αγορών και της έρευνας έρχεται να διαβρώσει την αυθεντία και το κύρος των διαφόρων brands.

Αυτό σημαίνει πως το προϊόν, καθώς και το support του πελάτη που προκύπτει σαν ανάγκη, μετά την αγορά του προϊόντος είναι πλέον τα πάντα.

aaeaaqaaaaaaaapvaaaajdexowjhzjiyltflnjqtndvhmi04zgi1ltexyzgymmy5ntgwnq

1. Τι πρέπει να λάβουν υπ’όψιν τους οι retailers.

Το παιχνίδι όλο πλέον γίνεται γύρω από την συσσωμάτωση και την ολοκλήρωση. Οι έμποροι λιανικής πώλησης, δε μπορούν και δεν είναι επαρκές πλέον να έχουν απλά, κάπου μια σταθερή βάση, εννοώντας για παράδειγμα ένα φυσικό κατάστημα. Πρέπει να πάνε ένα βήμα παραπέρα και να μάθουν από την αρχή πως λειτουργούν οι πελάτες τους, και πως έχουν διαμορφωθεί πλέον οι νέες τους συνήθειες βάσει των εμπειριών που τους προσφέρονται online, και τέλος να ανακαλύψουν ποιο είναι εκείνο το “μονοπάτι” που ακολουθούν και στο τέλος τους οδηγεί στην αγορά. Όμως, τι κάνουν τα brands, προκειμένου η παρουσία τους να συνεχίζει σταθερά να έχει την απαιτούμενη αίγλη σε online επίπεδο; 

Οι λιανέμποροι μπορούν να κάνουν την εμπειρία της λιανικής πώλησης, ικανή να μπορεί να πραγματοποιηθεί άψογα, χωρίς καμία δυσκολία από οποιοδήποτε σημείο. Έτσι, αυτό που πρέπει να κάνουν, είναι να ψάξουν και να δημιουργήσουν ένα μονοπάτι, το οποίο θα οδηγεί τον αγοραστή-καταναλωτή με ευκολία στην αγορά, χωρίς να τον παιδεύει. Διασφαλίζοντας λοιπόν, πως τα brands εμφανίζονται με τον τρόπο που πρέπει, έχοντας την προβολή που απαιτείται, ενισχύεται την ίδια στιγμή το customer experience και έτσι, η αγορά για τους εν δυνάμει πελάτες γίνεται ένα πολύ πιθανό σενάριο.

Όλη η διαδικασία της αγοράς καθώς και η εξυπηρέτηση που προσφέρουμε, πρέπει να προσδίδουν ξεκάθαρα κάποιο added value στον χρήστη, που εν προκειμένω είναι και πελάτης μας. Για παράδειγμα, το Pinterest μαζί με την Braintree (θυγατρική εταιρεία της διάσημης και γνωστής σε όλους μας Pay-Pal) ξεκίνησαν μια πολύ έξυπνη συνεργασία, προκειμένου να προσφέρουν buyable Pins για  όλους τους χρήστες mobile συσκευών.

Αυτό το ολοκαίνουριο χαρακτηριστικό που προσφέρει πλέον το Pinterest, εμβαθύνει και χτίζει ακόμα πιο γερά θεμέλια ανάμεσα στη σχέση των εμπόρων και των χρηστών μέσα στη συγκεκριμένη πλατφόρμα και σε συνδυασμό με τις αμέτρητες πληρωμές που πραγματοποιούνται μέσω του Braintree, αποτελεί μάλλον ένα πολύ δυνατό βήμα στην εξέλιξη του mobile commerce.

Η υπηρεσία αυτή προσφέρει ξεκάθαρα added value, καθώς κάνει ευκολότερο στους χρήστες του Pinterest να “καταναλώνουν” content, να “καρφιτσώνουν” με μανία, και στη συνέχεια να αγοράζουν αυτά τα pins. Αυτό είναι value. Αυτό είναι βολή και άνεση. Και αυτό είναι και κάτι που κρατάει και αιχμαλωτίζει και τον πελάτη στο τέλος.

Συνδέοντας λοιπόν πωλήσεις και πληρωμές με social εμπειρίες, digital advertising, messaging καθώς και έμμεσα ενδιαφερόμενους, τα brands λιανικής χάνουν τον έλεγχο της άμεσης διεπαφής τους με τους πελάτες. Όμως το pay off είναι ξεκάθαρο.

Βrands λιανικής μπορούν πλέον να δραστηριοποιηθούν και να πουλήσουν σε σημεία, που παλιότερα δεν γινόταν, γιατί πολύ απλά δεν υπήρχε τρόπος. Και τα καλά νέα είναι πως υπάρχει ήδη ένα έτοιμο customer audience για να υποδεχτεί με τεράστια χαρά και ανυπομονησία (σε κάποιες περιπτώσεις!), αυτές τις νέες αλλαγές.

Ενώ λοιπόν οι ευκαιρίες για ενδυνάμωση,χτίσιμο καθώς και management των brands φαίνεται πλέον να είναι μικρότερες, υπάρχουν ακόμα τρόποι για τους retailers να χτίσουν το πολυπόθητο loyalty μεταξύ εκείνων και των πελατών τους, καθώς και να δώσουν μεγάλο boost και να βελτιώσουν όλο και περισσότερο το customer experience που προσφέρουν.

Παρόλο που οι έμποροι λιανικής έχουν σταματήσει πλέον να διαθέτουν το φυσικό περιβάλλον σε πολλές περιπτώσεις, εξακολουθούν να έχουν τον έλεγχο του “που”, του προϊόντος, καθώς και της υποστήριξης των πελατών στην πορεία.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι να μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το κείμενο, το οποίο συνοδεύει το προϊόν μας. Αυτό σημαίνει να είναι όσο πιο ακριβές γίνεται, να δίνει σωστές πληροφορίες και να μην είναι παραπλανητικό. Ακόμα εξαιρετικά υψηλής σημασίας, είναι και η φωτογραφία που αντικατοπτρίζει το προϊόν μας να είναι όσο πιο high quality είναι εφικτό, προκειμένου το προϊόν να είναι όσο το δυνατόν πιο ευδιάκριτο. Last but for sure not least, είναι πολύ σημαντικό το να επενδύσουμε με το παραπάνω στις υποδομές μας για after-sales support, όπως είναι η διαδικασία μεταφοράς του προϊόντος, η πολιτική που ακολουθούμε στις επιστροφές ή αλλαγές καθώς και η επιστροφή χρημάτων του προϊόντος και τέλος το να έχουμε άμεσο response σε ερωτήσεις που μπορεί να λαμβάνουμε σχετικά με τα προϊόντα μας.

ecommerce_online_shopping

2. Η νέα ισότητα του contextual εμπορίου

Αυτός ο κόσμος ισοπεδώνει τον αγωνιστικό χώρο για το e-commerce. Η συνταγή της επιτυχίας είναι ξεκάθαρα μια: accessibility. 

Μπορούν οι καταναλωτές να εντοπίσουν και να έχουν πρόσβαση στο προϊόν μας; Η πρόσβαση και το πόσο εύκολη και άμεση αυτή είναι, είναι ένας παράγοντας που πραγματικά μπορεί να ισοπεδώσει το “πεδίο μάχης” με έναν τρόπο, που έχουμε να δούμε από τα χρόνια που εμφανίστηκαν τα πρώτα online stores.

Μετά την έναρξη του e-commerce, και της ισότιμης υπόσχεσής του, πως οι μικροί λιανοπωλητές θα ανταγωνίζονται με τεράστιες αλυσίδες καταστημάτων, ήρθε η τεχνολογία, η οποία γρήγορα-γρήγορα ξεκαθάρισε για τα καλά το τοπίο, και τους διαχώρισε ανάμεσα στους online έχοντες και μη έχοντες retailers.

Oι λίγο πολύ γνωστές σε όλους μας πολυεθνικές εταιρείες, που εμπορεύονται ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί, εδραιώθηκαν για τα καλά στις παγκόσμιες αγορές όλα αυτά τα χρόνια, κρατώντας και τον σκύλο χορτάτο, μα και την πίτα ολάκερη!!! Με απλά λόγια, το market share που είχαν ήταν τεράστιο! Ωστόσο… τίποτα δε κρατάει για πάντα! Πλέον, εδώ και κάποια χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή της η τεχνολογία, η οποία χωρίς καμία αμφιβολία αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Έχοντας φτάσει στο σήμερα, η βασική αρχή τεχνολογίας για το e-commerce έχει γίνει ιδιαίτερα προσιτή πλέον, τόσο εξετάζοντάς το από πλευράς κόστους, όσο και δεξιοτήτων και έτσι, η πίτα στην οποία αναφερθήκαμε νωρίτερα, αρχίζει και μοιράζεται σε περισσότερο κόσμο, το σκηνικό αλλάζει και νέες ισορροπίες δημιουργούνται.

Η τεχνολογία δίνει πια απλόχερα την ευκαιρία, ακόμα και σε μικρούς εμπόρους λιανικής πώλησης να μπορέσουν να ανταγωνιστούν με τους γιγάντιους κολοσσούς, και η Braintree (κυρίως στο εξωτερικό) αλλά και η Pay-Pal, είναι εδώ για να τους δώσουν μια χείρα βοηθείας και να συμβάλλουν στην ανέλιξή τους, παρέχοντάς τους ακριβώς τα ίδια μέσα που μεταχειρίζονται και πολύ well-known και well-established εταιρείες.

20141125233909-ecommerce-middle-east

Συμπέρασμα: Σε αυτόν τον ολοκαίνουριο κόσμο του e-commerce που ζούμε σήμερα και κάθε μέρα ανακαλύπτουμε νέα πράγματα, ένα φαίνεται να είναι σίγουρο, αν και ίσως μας ακούγεται λίγο παράξενο. Η δύναμη των brands δεν είναι πια, όσο σημαντική ήταν κάποτε.

Οι retailers χρειάζεται να βρουν και να αναπτύξουν τα σωστά skills μαζί με τη βοήθεια και τη στήριξη ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του e-commerce και της διαφήμισης. Εκείνοι γνωρίζουν τους σωστούς και κατάλληλους τρόπους, ώστε να αναπτύξουν εκείνες τις φόρμουλες που θα αποδώσουν και θα δουλέψουν υπέρ των retailers δημιουργώντας μια έντονη online παρουσία, η οποία πλέον είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη, και αποδεικνύει πως το retail experience είναι πράγματι κάτι που μπορεί απρόσκοπτα να υπάρξει, να λειτουργήσει και να φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα από οποιοδήποτε σημείο.

Social Media

branding · brands · ecommerce · Mobile · retail

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops

E-shop/ Internet Site / Blog

Evdokia Dorli

Η Eυδοκία είναι απόφοιτη του ALBA Graduate Business School, έχοντας ολοκληρώσει το ΜSc. του Marketing. To κομμάτι του digital marketing την γοήτευσε πολύ εξ'αρχής, καθώς πιστεύει πως είναι ένας χώρος που έχει να δώσει πολλά και κυρίως φρέσκα πράγματα στη διαφήμιση. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Beacons: Ένα νέο εργαλείο στην υπηρεσία του Marketing!

»

Τα μυστικά της καλής κάθετης φωτογραφίας και βίντεο

»

Η Δύναμη της Κριτικής στην Εικόνα της Επιχείρησής μας

»

5+1 τρόποι να χρησιμοποιήσετε το Snapchat για την επιχείρησή σας

»

3 γνωρίσματα των Instagram Ads που πρέπει να γνωρίζετε

»

Αποκτήστε περισσότερο Engagement, μέσω του Second Screen

»

Αν τα social media ήταν παίκτες του SURVIVOR!

»

Job Alert!

»

Βίντεο στην φωτογραφία εξωφύλλου, η νέα λειτουργία στο Facebook

»

Last Call for the Last Session. See you on 5th of July!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο